Reunion Season 1 - Part 22

330 27 27
                                    

"Arrgghh!! Pening sy Summer!", si Luc terduduk di sofa bila si Summer muncul di depan pintu rumah dia, exactly sebulan selepas Mary proposed to Professor Madi.

"Ko ingat ko saturang saja kah pening kepala? Nah!! Ada lagi invitation card dalam kereta. Sepa punya idea mo bikin ini bunga kicil-kicil ni?", bilang si Summer sambil melonggokkan dua plastik besar berisi bunga palsu, reben, gunting -- arrhh! Penulis pun stress mo kasi list itu barang dalam tu plastik bag!

"Inda tau! Si Angel atau si Lauren kali! Diorang bilang mo kasi lekat pada jemputan punya baju yang datang pigi church dan juga yang datang pigi dinner. Mana diorang? Bukan sudah balik dari sekolah kah?", tanya Luc sambil keluar dari rumah dan mengambil kad kahwin dalam dua kotak besar di belakang but kereta si Summer. Atas kotak-kotak itu masing-masing tertulis 250. "Woiiii!! Gila mau jemput 500 orang!! Sepa punya kerja ni??!", besar terus mata si Luc bila melihat tu angka. Belum sampai 3 bulan diorang sini Sabah, banyak betul jemputan si Mary sama si Madi.

"Si Lauren sana atas pokok mangga masa sy pigi sini tadi. Si Angel bukan sini sudahkah? 1 jam sudah dia hilang dari rumah. Itu kad mummy ko sama uncle Jude yang order tu. Paling-paling sy punya jemputan diorang si Adrian sama kazen-kazen sy yang inda sampai 10 orang", tanya si Summer yang sudah membuka plastic yang dibawanya tadi.

"Wah.. lama sudah sy inda nampak si Adrian oh. Apa khabar sudah dia tu? Sudah kahwin macam kita ka?", tanya si Luc sambil meletakkan kotak yang penuh berisi kad jemputan.

"You will not believe it when I tell you. Ko ingat kah si Genevie?", bilang Summer sambil mengambil sekuntum bunga palsu berwarna dark purple dan pin kuning yang kecil. Tangan dia mulai bekerja sambil duduk di atas karpet di ruang tamu rumah Luc.

"Genevie?", Luc macam inda berapa ingat tu nama, apatah lagi orangnya.

"Ko ingat si Bertha bah kan? Itu yang rogol ko masa di campus sana US dulu?", terketawa si Summer bila dia teringat suara si Luc semasa menceritakan pengalaman yang menakutkan itu di dalam phone. It happened on the first day si Luc masuk tu university lagi tu.

"Sial ko ni! Kalau laki sy dingar!", bentak si Luc tapi dia pun ikut ketawa. Buduh kan itu time si Bertha yang dua alam macam katak tu menggoda Luc dengan g-string merah. But memang cantik bah si Bertha, apa lagi aset-aset dia.

"Si Genevie tu geng-geng diorang si Bertha la bah dulu. Ko ingatkah itu budak-budak perempuan yang sy pukul masa abis perlawanan taekwando di sekolah sy dulu?", Summer dengan sedaya upaya mengigatkan Luc memori lama.

"Ohhh!!! Geng diorang si Yati! Maigad!! Adrian kahwin sama itu Genevie kah pula?!", barulah si Luc teringat balik muka si Genevie, kawan-kawan diorang si Donna, Yati, Bertha, Emelda sama Yanie dan tidak lupa juga muka si Albert dan si Ali muka palanduk!

"Yup! That Genevie. Adrian pun pangkat Datuk sudah tu jadi otomatik si Genevie jadi Datin lah. Anak diorang saturang saja but I think younger 2-3 dari si Annie.", jelas Summer.

"Mari kita jemput diorang, Summer? Sy pun mo tingu juga apa diorang punya cerita sekarang. Kompom dorang inda kenal sy lagi tu, kan?", bilang si Luc sambil bergaya-gaya macam perempuan jelita.

"Ok nopo bah. Nanti sy kasi tu kad jemputan sama si Genevie atau si Adrian", bilang Summer sambil meneruskan pekerjaan tangannya.

"Si Yati masih di Bukit Padang kah, Summer?", teringat masa si Yati dekat mati di tangan dia bila itu perempuan guna-guna si Tedd masa dia pregnant. Meremang bulu tengkuk dia bila si Tedd cuba mo pukul dia tu time dengan keadaan perut yang besar.

"Ntah lah, inda pula sy tau tapi mangkali itu geng-geng diorang tahu pasal si Yati. Gila ko ni, adakah ko kasi sumbat kunci dalam nono dia??", si Summer menggeleng-gelengkan kepala bila teringat itu memori walaupun cuma mendengar dari mulut si Luc saja. Dia buli bayangkan itu miss v kuyak rabak terkena kunci.. ammma!! "Eeeeeeee!! inda mau!!", tiba-tiba si Summer terteriak kegelian sambil menggepit kaki.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Onde histórias criam vida. Descubra agora