I'm A Sinner - Part 35

272 36 19
                                    

Terkebil-kebil mata si April apabila Will berada di tepi katilnya. What's wrong? Kenapa si Will datang pigi Singapore?

"Apa ko bikin sini?", tanya April yang sudah tersedar sepenuhnya. Hairan betul dia bila geng karas moginum dia tu berada di hospital tempat dia diwadkan.

"Mummy ko bagitau yang ko sakit so I took emergency leave because I'm worried", kata Will tersenyum memandang gadis lesbian itu. Hatinya berasa tenang bila keadaan April much better than what he had imagined.

"Sy pengsan baitu di airport sebab ada pergaduhan masa kami arrived petang tadi but all is settled now. I just feel dizzy dan perut sy agak sakit sebab kena sungal dengan tong sampah", kata April ketawa sambil mengingati kejadian The Ring.

"Kena sungal? Sama sepa juga kamurang gaduh? Melampau juga dia sungal sama ko!", bilang Will dengan nada terkejut. "But do you feel better now? Sy call mummy ko sebab sy ingat mo bawa ko pigi moginum baitu tapi bila mummy ko cakap ko masuk hospital lain-lain sudah sy pikir", kata si Will lagi. What exactly I was thinking..? Will bertanya kepada dirinya sendiri.

"Bisuk lah ko minta cerita sama mummy. Malas sy mo cerita sekarang ni, sy mo tidur dan lagipun sy bendera jipun lagi ni. Haiyaaa.. leceh butul oh. Balik-balik juga datang bulan. Eh? Ko kan doktor. Cuba ko cek dulu kenapa kitaran haid sy ni lintang pukang?", tanya April tanpa tapis-tapis sambil menarik balik selimutnya sampai ke leher. Matanya sudah layu kembali dan tidak lama kemudian dia tertidur balik. 

Dahi Will berkerut apabila mendengar pertanyaan si April. Datang haid semula? Dia teringat dua minggu yang lalu April mengatakan dia datang bulan dan hari ni lagi sekali bendera merah itu keluar. Is it because dia diserang pada bahagian perut? Kepala otak Will mengimbas experiencenya yang lalu dan juga cuba mengingati artikel-artikel kesihatan/perubatan yang pernah dia baca namun tiada yang sepadan dengan situasi si April. Mungkinkah...? 

No no no no.. cannot be, it's not possible. Kalau dia pregnant why she didn't know? Kalau pun dia seorang lesbian, tidak mungkin dia tidak tahu langsung pasal persenyawaan bah. Di sekolah ada belajar mah! Marah hati kecil Will yang tidak percaya dengan kemungkinan itu. Dia berdiri dan segera keluar dari bilik April dan menuju ke kaunter dan luckily ada seorang nurse yang bertugas pada masa itu.

"Excuse me, I'm April Adrian's personal doctor. Can I have her medical report?", kata Will sambil mengeluarkan ID dan name cardnya dan menyerahkan dua benda itu kepada jururawat yang bertugas. 

"I see tapi sy minta maaf sebab sy sebenarnya tiada kuasa mo bagi tu report sama kamu jadi kalau buli tunggu doktor yang merawat pesakit tersebut lah besok pagi", jelas jururawat itu dengan teliti dan lembut.

"It's okey, sy akan tunggu tapi what's her diagnose say?", tanya Will lagi.

"Oh, pesakit mengalami keguguran kerana kecederaan yang dialami", beritahu jururawat tersebut dan serentak dengan itu degup jantung Will terhenti dengan tiba-tiba. Tidak mungkin andaiannya tadi menjadi kenyataan. 

"No.. it cannot be.. April cannot be pregnant", kata Will dengan nada tidak percaya dan terus beredar dari kaunter tersebut. Kakinya melangkah ke arah bilik April namun dia berpusing balik dan terhenti lagi. Lama dia berfikir dan akhirnya dia berdiri mematung di depan pintu. Hatinya mendesak untuk masuk tetapi perasaan tidak yakin menghantui benaknya.

"Excuse me, who are you?", suddenly seorang lelaki yang lebih kurang sama tinggi dengannya menyapa dari belakang. Melalui badge yang dipakai, Will dapat mengenali profession lelaki tersebut.

"Good evening Officer. I'm Will, kawan April Adrian and I just came to see her", kata Will dengan perlahan. Police officer yang meronda itu sebenarnya ialah Tham yang mengular balik dari dutynya. 

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now