The Wedding - Part 24

355 29 26
                                    

Pic kecil: Muka si Faith - Purodus kana kasi pakai gaun sama push up bra 😂😂😂. 

"Arrghhh!!!", suara si Faith menjerit dari bilik dia tapi tiada seorang pun yang berani mengetuk pintu atau masuk ke dalam biliknya. Si Casper pun 1 minggu sudah tidur sama si Toshio sana rumah diorang si Summer.

Stressed betul si Faith dalam bilik sambil melihat tu baju dress yang terpaksa dia pakai untuk wedding reception kakak dia niari di church. Sudahlah tu baju setengah badan, kena suruh pakai accessories lagi dan rambut pun kena set. Dia berdiri meningu cermin dengan muka yang sudah kena kasi mekap oleh si Baby Ki.

"Cantik bah anak ko yang tomboy tu Luc tapi sy inda mo cakap apa-apa nanti kena plying kik sy dari bilik dia", bilang Baby Ki lepas keluar dari bilik si Faith. Sekarang giliran si Luc sama si Summer kena dandan dan ada MUA lain yang menyolek si pengantin pada masa itu.

"Dia sudah pakai tu dress ka, Baby Ki?", tanya Luc yang kelihatan risau sebab belum lagi si Faith keluar dari bilik dia ni. Baby Ki menggeleng-gelengkan kepala.

"Mary, necessary kah si Faith pakai itu dress? Nanti dia inda muncul di church macam mana?", tanya si Luc bimbang jika anak bungsunya itu membuat hal pada hari perkahwinan si Mary. Actually salah si Faith juga yang pandai2 berjanji sama Professor Madi yang dia akan berpakaian girlish untuk satu hari kalau si professor itu boleh menambat hati kakaknya dan memandangkan si sado sudah menang maka itu janji terpaksa dilaksanakan dengan syarat-syarat yang ditetapkan oleh si Professor Madi sendiri dan ditokok tambah oleh si Mary.

"Nope, no excuse. Biar dia jadi perempuan sejati niari", bilang si Mary yang kirop-kirop lagi mata kana kasi taruh bulu mata palasu.

**Throwback Family discussion 2 months ago lepas Mary proposed to Professor Madi**

Professor Madi: Faith, remember ko punya janji mo pakai pakaian perempuan? Ko kena tunaikan pada hari wedding kami, just at the reception in the church. 

Mary: Yup! Pakaian dan mekap, kami yang kasi tentu.

Faith: Of course! Lah, senang saja itu. Just reception, not the whole day kan - consider done la! (cakap besar bah)

Mary: Inda buli tarik balik ar! Nanti sy mo ambil sukatan badan ko tau ni.

Faith: Alah susah-susah. Mom! Kasi itu bikin ukur sekarang. Wei! Faith lah ni deiii! Sy inda pernah mungkir janji tau!

Professor Madi: I'm gonna enjoy to the max when the time comes. Hahahahah! 

Faith: Ler.. apa susah. Taruh warna di muka, pakai baju kambang.. huh! kacang saja baitu.

***Throwback end.***

"Mommy!!! I don't wanna go to the wedding!!", berteriak si Faith dari dalam biliknya tapi si Luc inda menyahut. Si Tedd sama si James pula keluar dari rumah dan pura-pura inda mendengar teriakan si anak tomboy.  Faith yang bercakap besar dengan mengiyakan semua kehendak bakal abang ipar dan kakaknya itu baru merasakan dia punya stressed di awal pagi pada hari perkahwinan mereka.

"Faith.. diorang mo jalan sudah", si Casper muncul dari dalam almari baju. Dia buka sikit saja tu pintu wardrobe sebab takut kena baling barang oleh si Faith.

"Casper, ko keluar dulu sini and see how ridiculous I am", bilang si Faith antara sedih dan marah. Si Casper keluar perlahan-lahan.

"Actually you look pretty with this look and attire", bilang Casper dengan jujur. 

"Are you sure? Sebab sy rasa macam mau bunuh diri terjun dari tingkap saja ni", bilang si Faith dengan rasa lemah. Dia sudah berpakaian penuh dan cuma tinggal pakai heels saja.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now