WWE Battlefield - Part 66

262 35 15
                                    

"Yang lain pigi masuk khemah induk, cepat!!", berlarian mereka semua yang masih tinggal di tapak perkhemahan ke arah khemah induk yang dihiasi dengan CDs. Masing-masing memeluk pasangan mereka dan bagi Lauren dan Louie, Noel mengambil alih tugas ibubapanya yang sudah dilarikan oleh lembaga jahat yang tidak kelihatan.

"Noel!! Uwaaaaa!! Sy takut!! Mami! Dadi!!", tangis si Lauren yang masih dalam keadaan terkejut dan tidak pernah menyangka akan mengalami pengalaman yang paling menakutkan dalam hidup dia.

"Noel... mami sama dadi.. kakak Annie sama Angel diorang akan balik kah..? uhhuuu..", sambung si Louie pula menambahkan bebanan kesediahan hati si Noel apabila adik-adiknya mula memanggil parents mereka.

"Please.. Lauren, Louie. Kalau kamurang inda strong sy pun akan ikut lemah juga. All of them is fighting and we must fight too! Kasi kuat semangat, ok! Please!", sebak sudah suara si Noel kerana dia tidak tahu what he will do kalau ada apa-apa yang buruk berlaku pada ahli keluarganya yang lain.

"Guys, we are here for each other. Jangan bimbang, diorang semua is a fighter! We should fight like them!", kata Madi dan kesemua mereka yang berada di situ mengelilingi ketiga-tiga adik beradik tersebut.

"Anggap saja anty dan uncle Tedd sebagai parent kamurang yang kedua and we will do our best to protect the three of you", bilang si Luc merangkul anak-anak si Summer itu.

"Anty Gen sama uncle Adrian pun macam ibubapa kamurang juga, Noel. Kita semua mesti support each other", kata-kata penuh semangat itu memberi keyakinan kepada mereka bertiga dan suara tangisan Lauren dan Louie mulai mereda.

"Ayoh kamu semua, tangkap senjata masing-masing. I will protect my wife until she complete the full chants to cover back this place!", kata Jonaz dengan nada suara yang tinggi. Berlarian mereka  mengambil senjata yang mereka sudah sediakan dan menunggu dengan penuh debaran di dalam khemah utama.

Sementara itu di luar khemah..

NGIIIIIIIIINNNNNNGGGG!!!!

"Sia-sia kamurang bikin ni pagar kan. Ko ingat kuasa yang sy ada cukup untuk buat semut terbang saja ka?", suara si Yati puaka terdengar lagi dan dari kejauhan kelihatan beberapa batang obor mendekati tapak perkhemahan mereka beserta derap kaki seperti orang sedang berlari. Fir Tandingan yang berada di luar pintu khemah induk yang sudah duduk bersilah di depan dengan pisau hitam di tangan berserta perasapan dengan mulutnya terkumat kamit dan mata tertutup manakala ahli-ahli keluarga dia yang lain berbaris di belakangnya namun masih berada di bawah payungan canvas hijau itu.

ERRRRRKKKKKK!!!

Dan di kejauhan suara-suara lembaga yang serupa nenek tua masih kedengaran di telinga mereka dan they have no idea kalau kumpulan diorang si Faith selamat atau sebaliknya..

DRAP DRAP DRAP DRAP DRAP!!

Bunyi tapak kaki dan api obor yang tadinya jauh mulai mendekati mereka. Semakin lama semakin jelas dan....

"Hello hello!! Dr. Tedd! Here I come! Hahahahah!', oh gosh!! si Dr. Soo and her men in black!!

"We are really in a deep shit", bisik Tedd kepada Luc yang sudah membesarkan mata melihat orang-orang normal di depan tapak khemah mereka. Luc memegang erat kayu rotan yang tebal dan panjang seperti lengannya dan yang lain pula masing-masing ada senjata tersendiri.

"Mummy!!! Cover anak ko yang membawa cucu pertama kamurang kama!', warning si Mary dan Luc mengangguk. Matanya mengira jumlah konco-konco lelaki si Dr. Soo yang dalam lebih kurang 20 orang dan semuanya mempunyai badan body builder.

"April, ko jangan kena pukul walau sekalipun. Do you understand?!", tanya Will kepada his future wife yang sudah berpeluh dingin. Dia dan bapanya tidak begitu mahir dalam ilmu mempertahankan diri jadi di tangan mereka masing-masing sudah tersedia dengan beberapa botol penyembur cili dan kalau terdesak, setiap seorang dari mereka membawa pemadam api bersize kecil di dalam bag masing-masing. Even Lauren dan Louie pun sudah bersedia dengan fire extinguisher di tangan.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now