The Greatest Heirs - Part 70 FINALE

527 56 79
                                    

Back to current day.

"April sudah beranak padahal sy yang pregnant duluan", komplen Mary yang sudah ready to go to labour room bersama-sama dengan lakinya.

"Dia kan premature birth tapi dad cakap bisuk dia buli balik sudah. So weird", bilang si Madi yang mempersiapkan barang-barang bini dia dan baby yang akan lahir hari ni. Balik-balik dia susun padahal itu-itu juga arrangement dia ni. Ketara butul nervous and over excited.

"Sweetheart... newborn mana guna botol susu.. sy yang akan kasi nenen dia nanti. Ko duduk dan rest dulu bah", kesian pula si Mary tingu si Madi yang mundar mandir macam busy tapi sebenarnya dia stress sebab takut kalau ada benda yang kurang lepas dia bersalin nanti.

"Oh, iya kah pula?", patutkah seorang doktor menanya pesakitnya?.. 😂

"Ish.. sini ko, kasi tinggal dulu tu barang-barang. April dapat twins ka? I thought satu baby saja?", tanya Mary yang cuma ditempatkan di satu tingkat yang berlain dari si April. Mary mula bercuti dari campus sejak kemarin untuk cuti bersalin dan berpantang dan probably dia akan sambung study lepas anak mereka berusia 2 tahun. 

"Selain dari dad, Will sendiri monitor kandungan si April tu and all the time recorded memang satu baby saja ni. I wonder kalau arwah anty Fir dan uncle Jonaz reincarnated again", bilang Madi yang sudah duduk di depan bini dia sambil memegang perut Mary yang sudah terlalu ketat. Kesian betul si Madi dengan keadaan si Mary during pregnancy. Kaki dia bengkak sampai inda buli pakai kasut. Perut dia pun besar macam pregnant kembar tapi actually satu saja sebab tu baby besar, bilang bapa mentua dia. Silap haribulan kalau pelvis si Mary kecil mungkin dia akan beranak dengan cara cesarean. 

"Best kan si April sama si Will dapat baby kembar? Kalau kita pun dapat kembar kan perfect.. Sepatutnya sy yang patut pregnant kembar atau triplet bah sebab kami kan keturunan", bilang si Mary agak tidak puas hati. Sedih dia mula-mula apabila first time scan cuma satu janin sahaja yang terbentuk dalam perutnya. Lepas tu dia tidak mau minta scan lagi sebab Madi bilang it's not good for the baby's growth.

"Bersyukur saja sweetie, lucky kita still ada anak. Am actually still feel bad for anty Fir and uncle Jonaz", bilang Madi dan terus mengampaikan kepalanya berdekatan dengan perut si Mary. Dia masih terasa dengan kehilangan kedua-dua superhero yang menyelamatkan nyawa mereka semua dan bila time pengebumian, tiada pula zuriat yang menyambung keturunan mereka padahal kakak si Fir Tandingan ada pula anak sampai lima lagi.

Tok tok tok.

Tedd tersembul di muka pintu dengan senyuman lebar di bibirnya. Tadi baru dia assist si Will yang membidankan sendiri bini dia, this time dia akan biar si Madi membidankan si Mary pula. He's proud menantu dia seorang doktor walaupun belum sepenuhnya dapat doctorate's status. Madi sudah bagitau yang dia akan sambung belajar kalau anak sudah besar sedikit dan boleh dibawa bersama ke luar negara.

"Are you ready, Mary?", tanya Tedd mendekati anak kesayangannya. Ketiga-tiga anaknya memang pun anak manja dia.

"No dad", bilang si Mary dengan stress dan terus si Tedd ketawa sambil menggosok-gosok kepala si Mary.

"No worries Mary, you will be fine. Madi, ko sedialah dengan scrubs ko. I think it is time", bilang Tedd meningu menantunya yang masih memegang perut si Mary dengan muka yang curios. Tedd yang tidak senang hati dengan wajah yang ditunjukkan oleh si Madi turut meletakkan tangannya di atas perut anaknya namun seketika kemudian dahinya berkerut.

"What's wrong dad?", tanya Mary tapi Tedd tidak berkata apa-apa dan lantas menggunakan stethoscope dan diletakkan di atas perut Mary.

"Mary! Ko inda perasan kah perut ko tiada pergerakan lagi??", suara Tedd yang agak tinggi mengejutkan Mary.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now