Malam Terburuk - Part 65

294 38 24
                                    

"Sweetie, come here", habis saja Fir Tandingan bersuara si Madi terus memeluk bini kesayangan dia. One side dia berasa sungguh teruja dan gembira dengan berita yang baru diberitahu tapi on the other side dia bimbang dengan keselamatan si Mary.

"Sweetheart.. I didn't know am pregnant", bilang si Mary feels excited too tapi dia berasa takut dengan kata-kata si Yati tadi.

"I know you don't sebab we never plan for this tapi sy lagi takut dengan keselamatan ko sekarang ni, Mary. Can you promise me one thing?", tanya Madi sambil memegang muka Mary. Dia masih inda percaya dalam perut si Mary sekarang sedang membawa zuriatnya.

"What is it, sweetheart?", tanya Mary memegang jari-jari laki dia yang menyentuh wajahnya.

"You and our baby must survive no matter what, ko faham Mary?", tanya Madi sambil merenung mata Mary dalam-dalam.

"Jangan ko cakap macam ni, Professor Madi. I will follow you where ever you go", bilang Mary dan memeluk suami kesayangannya. Mau emo sudah dia bila laki dia cakap macam tu. 

"In that case jangan ko hilang dari pandangan mata sy, Mary. Take this and keep it always with you", bilang Madi memberikan kalung jade pusaka miliknya yang sebelum ini menyangkut pada lehernya.

"I will hold onto it, sweetheart", kata Mary lagi. Jantungnya berdegup dengan laju seperti akan ada perkara buruk yang akan terjadi dan ditambah lagi dengan kata-kata dari suaminya. 

"Madi, Mary. We need to prepare the camp", bilang si James yang tiba-tiba datang di hadapan mereka dengan si Annie yang berdiri di sampingnya. Bukan Madi dan Mary sahaja yang harus berhati-hati namun semua pasangan true love yang berada di tapak perkhemahan tersebut. 

"Yes, James. Sy distracted sekejap sebab berita yang tidak disangka ni. Ok! Mari mulakan kerja kita. Ada ko bawa itu acrylic mirror ka?", tanya Madi dan mereka berempat mula berjalan menuju ke khemah yang paling besar which already been there sejak diorang sampai. Syukur si Tham ada anak-anak buah yang sudah biasa tinggal di dalam hutan jadi they've prepare almost every basics need dan khemah2 yang besar ini diorang bertiga juga yang buat. 

"Nasib itu acrylic mirror yang sy order ngam2 datang tadi pagi bah so semua ada dalam plastic ni. Kita cuma perlu membina dinding untuk hold these sticker mirror ", bilang si James sambil menunjukkan plastik besar yang terkeluar dari bag sikutnya.

Penulis: Acrylic mirror wall sticker ni usually used for decoration dan untuk menggantikan tradisional cermin muka yang kita ada di rumah. Selain daripada menjadi subs to normal mirror, ini sticker juga very ringan, nipis, murah dan kalau kamurang mau stick satu rumah sama ni sticker pun it's still consider cheap. Jadi, jangan bili cermin yang berat2 sebab kalau jatuh nanti semua pecah. Bertukarlah kepada acrylic mirror wall sticker **siok kan bunyi iklan sy nikali**--  Anyway, sy inda tau lah apa macam diorang mau bikin dinding di dalam hutan ni.. aigoooo.. 😂

"Hey, Madi and James. We need your help in the main tent", panggil si Tham yang sudah kelihatan sihat seperti biasa. Bergegas mereka berdua diikuti dengan bini/girlfriend masing-masing mengikuti belakang si Tham.

"So, apa yang kamurang mau buat ni?", tanya si Annie apabila mereka sampai di khemah tersebut. Kumpulan yang pertama sedang tekun menyusun dan melekatkan kepingan CD di atas segulung tarpaulin sheet canvas (itu khemah plastic yang usually berwarna orange dan biru. Kalau yang good quality warna hijau mcm tu kem askar).

"Wohhh!! Idea siapa ni?? Good job everyone!", kata Madi yang kagum dengan ke"kreatif"an kumpulan pertama yang semuanya perempuan.

"Uncle Tedd yang suruh kami bawa CD, dia bilang mo bikin dinding dan atap bling-bling", bilang si Doyu menjawab dengan penuh rasa bangga. Bukan sinang diorang mau bawa tu CD dalam beberapa buah wakid (bakul besar). Nasib saja bukan time mongomot (menuai) kalau inda kompom kena sumpah seranah oleh mama diorang sebab curi tu wakid dari rumah.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now