Gimbaran - Part 56

296 35 19
                                    

NGINGGGGGGGG!!!!!!!!!

"Mmmmmm.... uncle... uncle.. mari ko sini", tangan makhluk yang meyerupai muka Suzeeyati @ Suzee @ Yati itu memanjang dan menerobos dinding hospital bukit padang yang sudah hitam-hitam dan lembab.

"Arrragghhh!!!", si uncle yang claiming himself as a pelakon international yang terkenal itu sedaya upaya mahu melepaskan diri namun tangan gimbaran si Yati yang seperti kepulan asap itu mencekik lehernya dan rohnya langsung ditarik dengan kasar dan akhirnya berhenti betul2 di depan makhluk tersebut.

"Bagitau sy apa yang ko cerita sama tu duarang budak sebelum sy kerat lidah ko dan tampalkannya di dinding pameran, uncle", kata gimbaran si Yati.

"Te.. teda apa2 yang penting. Diorang cuma mau tau pasal si Yati saja", bilang si uncle sambil terketar-ketar.

"Oh, jadi diorang mau tau pasal sy? Apa yang ko bagitau, uncle?", tanya si gimbaran lagi sambil jari telunjuknya tiba-tiba mengeluarkan kuku tajam yang panjang dan berwarna hitam berkilat. Bulat mata si uncle melihat hujung kuku yg runcing seperti kuku helang itu.

"Sy bilang si Yati kena masuk sini tapi selepas beberapa minggu dia meninggal dunia namun hidup semula", bilang si uncle namun matanya tidak lari dari mengikuti arah kuku makhluk tersebut.

"Ko kasitau dia yang sy mati lepas tu hidup semula? Hihihihihihi! Hahahhaahha! Hihihihihihi!!! HAAAA!! Ini balasan ko dasar lidah tidak bertapis!! Nah!!"

Swingggg!!
Kruttt!!

"Uuhhhhhh!!! Uhhhuuuuu!!! U'du uuu!! Utuuuu!!", jeritan dan percakapan si uncle sudah tidak difahami lagi apabila gimbaran si Yati menarik dan memotong lidahnya sehingga tiada lagi yang tinggal walau seinci! Makhluk itu kemudiannya menjilat2 lidah yang bergerak-gerak di tangannya sambil ketawa terbahak2 dan berlalu meninggalkan si uncle yang menangis-nangis. Harapannya untuk berlakon dengan CBS Korea TV sudah musnah.

"Siapa lagi yang berani bercakap mengenai sy, ar?!!!", suara gimbaran Yati bergema di seluruh bangunan hospital dan "penghuni2" yang tidak dapat meninggalkan "tempat" tersebut masing-masing bertempiaran lari sebelum makhluk itu mendera mereka.

"Sampai dunia ni kiamat tiada siapa yang harus memperkatakan pasal sy atau Yati. Ini adalah dendam kami berdua dan darah Yati yang tumpah mesti dibalas dengan darah juga. Hahahaha!! Hihihihi!!"

"Selingkuh kiai nyandang ka ekai, pusing kiai raehku salai, mulut ngompong nyaring ku silah. Mati anakku hiduplah aku. Kamu! Manusia durjana! Akan ku hapuskan satu persatu! Hahahahha! Hihihihi!!", gimbaran Yati kemudiannya menghilangkan diri setelah melekatkan lidah si uncle pada "dinding pameran" yang dipenuhi puluhan kepingan lidah.

Di rumah Summer dan Hans pula.., 

Casper dan Toshio dikerumuni ahli keluarga yang sejak dari pagi berkumpul sehinggalah ke saat itu (selepas lunch - Penulis sengaja letak after lunch untuk mengelakkan unsur-unsur yang inda sihat seperti men"dabol" kautan nasi).

"Seriously?! You mean to say that si Yati sudah mati since long time ago? Tapi kenapa tiada pengebumian dilakukan? And yang sy pigi lawat dia tu it was like what... 1-2 bulan selepas dia masuk di bukit padang. I cannot believe it. Itu "uncle" mangkali sudah menipu kamurang!", kata Genevie dengan nada tinggi dan tidak puas hati.

"Belum habis lagi cerita kami ni.. ada yang sy makan ni karang", bilang si Toshio yang sudah naik angin sama si Genevie.

"Itu "uncle" cakap, dia nampak roh si Yati berlegar di ruang officenya tapi sekejap saja sebab ia ditarik balik masuk ke dalam jasadnya semula", sambung si Toshio dan barulah si Genevie terkebil- kebil mata.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now