Tempat Tersembunyi - Part 15

313 30 9
                                    

Balik-balik Mary tingu henpon dia wishing if there's any reply from Professor Madi but none. Macam tu juga sejak dari tadi, delivered but belum dibaca. Kompom laini si Professor Madi off henpon dia. Mary menarik nafas yang berat dan me"rewind" kembali apa sebenarnya yang berlaku semalam.

"Masa dia tarik sy dari gaung.. what I did wrong..?", Mary berfikir dengan mendalam, lepas tu dia perasan Professor Madi menjerit kesakitan.. Sakit pasal apa? Mary menggaru kepalanya dan lantas teringat si sado memarahinya pasal dia squeeze something. Squeeze something? Kepala Mary kembali memutar peristiwa menyelamatkannya dari terjatuh from the cliff dengan slow motion. Ok, sy pigang tangan dia then sy merangka naik ke atas badan dia.. dan umm.. picit... picit.. 

"PICIT!! Oh MY GOD!! Wat' the heck!! Did I picit dia punya HARTA KARUN??!!", Mary menutup mata dan menekup mulutnya dengan bantal busuk sebelum menjerit dengan kuat. "Patut lah dia mengerang kesakitan!", Mary ketawa terbahak-bahak seorang diri namun dia sudah dapat menyelesaikan sebab utama kenapa Professor Madi marah dan her heart openly dapat menerima bahawa itu adalah kesilapannya. "It's technical's error bah, bukan simply sy mo picit itu barang dia lagipun sudah terlampau panic! Hahahahha", Mary menyambung ketawanya lagi. "Now that I figure it out, macam mana sy mo cakap sama dia ar?", dia bangun dan duduk bersila sambil tangannya yang diikat bandage digerakkan sedikit. She doesn't feel that hurt anymore so dia kasi angkat tangannya sedikit tinggi. "Emm.. just little bit pain but it's much better", Mary tersenyum sebab rawatan Professor Madi sungguh berkesan. Dia ambil henponnya kembali dan cuba mendail nombor si sado namun it did not went through. "Send another message la", bisik hati kecil Mary.

✉ My shoulder getting better, thank you. And I'm sorry about the squeeze. 

Nikali Mary tidak berfikir panjang lagi dan terus saja jari dia menekan SEND button. Bibirnya tersenyum puas dan berharap Professor Madi will accept her apology.

On the other side of the tent pula..

"Faith, pukul brapa mo bangun?", tanya si Angel dengan mata tertutup. Sejak dia terbangun kerana jeritan si Mary tadi susah untuk dia tidur balik. 

"Jam 12 lah, I'm still tired", bilang Faith yang juga sama kes macam si Angel.

"Tadi masa sy tidur you hugged me, didn't you?", tanya si Angel lagi sambil mengiring ke sebelah Faith yang berbaring lurus dengan kedua-dua tangannya diletakkan di atas dahi.

"Accidently", short saja Faith menjawab. Angel mendengus dan segera memeluk badan Faith seperti mula-mula dan sekali lagi si tomboy berasa tidak selesa.

"Can you move your arms, Angel? I cannot sleep like this", ujar Faith namun dia tidak pula menyingkirkan tangan si cantik itu dari merangkuli badannya.

"I want to hug you, just let me",bilang si Angel tidak menghiraukan ketidak selesaan diri Faith.

"I think I'm gonna wake up now", kata Faith yang mula berasa rimas dengan kelakuan Angel.

"Faith, please. Sekejap saja sampai sy tertidur", Angel masih tidak mahu meleraikan pelukannya pada Faith. Mau tidak mau terpaksa si Faith membiarkan si Angel memeluk dirinya. Dagu si Angel diletakkan di atas bahunya sehingga dia boleh merasa nafas si cantik itu di kulit pipi. Mata Faith merenung muka si Angel dengan ekor mata dan dengan tidak disedarinya, dia mengengsot lagi dekat ke badan gadis itu dan pelukan tangan si Angel tidak lagi seketat tadi. Apabila sedikit demi sedikit perasaannya mulai selesa dengan position itu dan benaknya perlahan-lahan menjalani proses going into deep sleep, tiba-tiba..

"What the hell, Angel?!", terjaga si Faith balik apabila mendapati si Angel sedang mencium bibirnya tanpa sebarang sebab. Dia segera bangun dan meningu si Angel yang sudah berada dalam keadaan serba salah kerana perbuatannya yang spontan.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now