Krimer Pekat Manis Disukai Ramai - Part 9

372 28 13
                                    

Pic: Kamurang kenal kan ini gambar... Now I understand kenapa si James barabis cemburu sama si Professor Madi dan kenapa ini professor menjadi kegilaan pelajar perempuan di UMS.. tingu lah bah pelakon yang membawa watak sebagai Professor Madi yang jadi cover pic niari... Penulis pun berhenti dalam 10 minit mengamati itu perut dia saja.. silakak.. Apa lah kita mo kasi nama dia ni? Krimer Pekat Manis Kesukaan Ramai, ka?

"Whoowwww!!", keluar saja dari kereta terus si James melepaskan marahnya dengan menjerit sekuat hati. Si Mary pula muntah-muntah kerana kecut perut bila si James drive macam orang gila tadi tapi si Annie tetap seperti biasa. Mata dia asyik memandang di jalanan seperti menunggu seseorang. Four - five minutes after that sebuah Toyota Land Cruiser berwarna putih park di sebelah kereta Mary dan keluarlah si abang sado dan ini membuatkan darah si James boiled again to 100 darjah celsius apabila dia melirik ke arah Annie yang tersenyum gembira melihat kedatangan si professor itu.

"Laju juga ko pandu, James. Kamurang mo kejar something kah ni?", bilang Professor Madi sambil tersenyum memandang Annie namun James tidak mengendahkan soalan si professor.

"Sy ingat ko balik rumah ambil perkakasan lagi, professor", bilang si Annie membalas senyuman si professor dan muka James bertambah merah. Mary cuma mampu menepuk-nepuk belakang abang kembarnya kerana dia sendiri masih terasa pening.

"I always have things ready in my car", bilang professor Madi menjawab soalan si Annie.

"Yo, James! Why so laju oh!?", bilang si Faith yang baru sampai juga. Mary cuma memberi signal supaya jangan berkata apa-apa.

"Faith? Mana itu dua hantu?", bisik si Angel kepada Faith. Baru diorang sedar tu "rekrut" duarang teda bersama-sama mereka.

"Korang cari siapa?", sapa Professor Madi sambil menuju ke arah Faith dan Angel yang seperti tercari-cari someone or something.

"Ahh.! Nothing! Subang sy bah tu hilang", bilang si Angel pula-pura mencangkung dan tangannya mencarik-carik tanah mencari barang.

"Nama sy Madi. Sy professor di UMS", professor Madi menghulurkan tangan ke arah Faith dan tomboy itu menyambut tangan lelaki sado itu dengan mesra.

"I'm Faith. Sy pun baru register kemarin but next week baru start kuliah", dia bilang sambil menekan bahu si Angel.

"Hi, sy adik Annie, my name is Angel", bilang si gadis cantik itu.

"Nice to meet you. Cantik juga ko Angel, just like your sister", bilang Professor Madi masih tersenyum. Angel menarik cepat tangannya yang digenggam oleh si professor sambil berjalan ke arah kereta si Faith. Terkedu sekejap si professor bila adik si Annie seperti tidak suka kepadanya namun dia sedikit pun tidak mengambil hati.

"Faith, mau kasi keluar barang dari kereta", jerit si Angel dan si Faith segera berlari ke arahnya. Professor Madi terasa kehadirannya seolah-olah tidak diundang namun dia mempunyai agenda yang lain. He doesn't simply wanted to follow them. Kakinya melangkah kembali ke arah keretanya dan mengambil sesuatu kemudian dia mendekati Mary.

"Here, it's for your upset stomach", professor Madi menghulurkan daun peppermint kepada Mary yang masih memegang perutnya.

"Thanks", bilang si Mary menerima daun pudina tersebut dan lantas mengunyahnya. Selepas beberapa minit Mary kembali terasa segar.

"Feeling better?", professor Madi menghulurkan pula sebotol air mineral kecil kepadanya. 

"Yeah, much better", bilang si Mary dan mengambil juga air yang diberikan padanya seraya duduk di atas sebatang tunggul kayu yang agak buruk namun masih keras.

"So, berapa hari kamurang camping di sini?", tanya si professor yang sudah mengambil tempat duduk di sebelah Mary.

"Not sure, tingu apa si Faith cakap. Sy ikut-ikut saja bah ni sebab teda apa mo bikin di rumah. Kalau sy boring mangkali sy balik duluan. Well, ko kenapa ikut, professor?", tanya si Mary yang penasaran sama ni jejaka ensemboi.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now