Santapan Puaka - Part 61

318 32 13
                                    

Alkisah beberapa tahun yang sudah berlalu... 

"Bah.. jangan lah ko bikin kerja lagi, sayang. Ko rehat saja, nanti sy kasi siap semua", kata si Samsun sambil mencium ubun2 tunangnya si Kathy yang sedang sarat mengandung dan cuma menunggu hari saja untuk melahirkan anak mereka.

"Sy kesian bah ko sayang. Balik dari kerja sekuriti di awal pagi, ko terus masak sama bikin kerja rumah sampai tengah hari. Berapa jam saja ko tidur lepas tu jam 5pm mau masuk kerja sudah balik", kata Kathy yang sedih kerana tidak dapat menolong banyak kerja2 di rumah kerana keadaan perutnya yang macam tempayan air. Bilang doktor masa lawatan minggu lalu, dia dan Samsun akan mendapat bayi kembar. Bukan main gembira tunangnya sampai siap celebrate bili kek pisang taruh lilin untuknya bah.

"Inda juga sy penat baini sayang, yang penting ko kena jaga diri ko supaya ada tenaga untuk bersalin. Nanti bila ko sudah beranak, ko akan penat juga tu sebab mo jaga anak2 kita. Sy inda mau ko tertekan, sayang. Kalau buli, lepas ko bersalin ni sy mau duduk di rumah saja supaya sy buli jaga kamurang bertiga", bilang si Samsun sambil melekapkan telinga kirinya pada perut perempuan yang dicintainya.

"Sy bersyukur dapat jadi teman hidup ko, Samsun. I lebiu kopio", bilang Kathy dan mengusap2 kepala tunangnya yang sedang mempermain-mainkan babies di dalam perutnya.

"Hello anak dadi kembar yang comel. Cepatlah kamurang duarang keluar supaya ada kawan mami sini rumah. Kesian mami ko ni, saturang saja selalu", bilang si Samsun sambil menekan lembut kulit perut Kathy yang sudah terlalu ketat dan kelihatan bonjolan tapak kaki tertimbul keluar menyentuh jari Samsun yang menekan perut si Kathy.

"Hahah, suka bh kamurang kalau dadi yang pegang kan. Kalau sama mami kamurang tidur saja memanjang", bilang Kathy tertawa apabila bayi2 di dalam perutnya terus memberikan reaksi apabila si Samsun menyentuh perutnya.

"Mestilah bah sebab kamu anak2 dadi yang manja dan comel kan. Eee! Sy inda sabar sudah mo tingu anak2 kita, Kathy. Mesti cantik dan cute ni macam mami diorang", bilang si Samsun yang sudah berpindah posisi ke belakang si Kathy dan memeluk tunangnya dari belakang.

"Humm.. tapi sy rasa bersalah juga sayang kerana ko terpaksa keluar dari rumah dan tinggalkan semua kemewahan semata2 mahu hidup bersama dengan sy", kata Kathy yang bersedih kembali mengenangkan nasib si Samsun.

"Sayang.. jangan bh ko bersedih nanti anak2 di dalam pun ikut juga tu. Biarlah sy inda hidup dalam kemewahan yang penting ko sentiasa ada di samping sy. Biarlah sy kerja sebagai sekuriti sampai tua asalkan ko selalu menyayangi sy. Jangan cakap perkara ini lagi, Kathy. Sy tidak buli meningu ko gundah gulana", bilang Samsun dan memeluk badan tunangnya erat2.

"Iyalah sayang.. oh ya.. kemarin bapa saudara ko ada call, lupa pula sy bagitau ko", bilang si Kathy sambil menyandarkan belakangnya pada badan tunangnya.

"Emm? Bapa si Yati call? Ganjil juga... sejak bila dia berminat mau tau pasal kehidupan kita? Apa dia bilang?", tanya si Samsum agak hairan apabila abang kepada ibunya yang tidak pernah bertandang ke rumah (sebelum dia dihalau keluar) mahupun bertanya khabar tiba-tiba call, itupun call sama si Kathy, tunangannya.

"Dia bilang sy ni macam anak perempuannya juga. Mungkin dia rindu si Yati bh tu kan, sayang. Bertahun sudah si Yati di hospital bukit padang tu. Apa juga cerita sepupu ko tu, sayang? Lama sudah sy mo tanya tapi sy pendam saja", kata si Kathy sambil memegang jari jemari tunangnya.

"Sy dengar cerita dari mama sy, si Yati tu dipukul orang bah tapi sy rasa kazen sy tu yang cari hal. Dulu masa di sekolah dia tu seorang pembuli dan banyak suda yang jadi mangsa dia sampai ada yang berhenti sekolah", ujar Samsun dan kakinya dibengkokkan supaya si Kathy ada tempat pegang kalau dia mau adjust badannya.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now