Danger Awaits - Part 32

277 33 17
                                    

Kapal terbang merah putih AirAsia ex BKI yang dinaiki oleh Professor Madi dan Mary mendarat tepat pada jam 10.55am di Terminal 4 Changi airport, Singapore. Selepas imigresen clearance, pasangan itu terus mengambil teksi menuju ke arah Central City.

"Lepas check in kita mau pigi mana?", tanya Mary yang sudah tidak sabar untuk melawat Universal Studio Singapore.

"Kita unpack lepas tu kita pigi cari makan di Bugis sambil jalan-jalan. Later in the evening kita pigi Marina Bay where the Merlion lies", bilang Professor Madi yang sudah menerangkan awal-awal kepada Mary tempat-tempat yang akan mereka lawati.

"Jadi, bila mo pigi Universal Studio? Ko bilang buli habis pusing Singapore dalam satu hari?", bilang Mary mengimbas kembali perbualan mereka seminggu yang lalu sebelum berangkat.

"Of course lah kalau pusing saja buli habis dalam 1 hari tapi kalau mau tingu-tingu, santai-santai, makan-makan dan enjoy we need few days", explained Professor Madi yang tidak mahu penyampaiannya itu disalah erti kan, terutama kalau bercakap sama si blondie ni.

"Okey, we do that first thing in the morning ar. Sy mau masuk every place more than 2 times", kata Mary yang agak tamak, kalah-kalah budak 10 tahun. Orang pigi honeymoon mau romentik2, si Mary pula mau pigi main gelungsur dan naik kerita..

"Iya.. 10 kali ko masuk pun buli because tomorrow is working day jadi inda berapa ramai orang and I plan to buy Express entrance", bilang Professor Madi lagi sambil menggenggam tangan Mary. 

Teksi yang membawa mereka akhirnya sampai di depan lobby hotel di kawasan Beach Road tempat mereka menginap. Professor Madi memilih untuk stay di situ kerana ianya terletak berdekatan dengan rumah lama keluarga angkatnya dulu yang kini sudah menjadi milik Belinda. Kunjungan kali ni bukan saja for honeymoon tetapi dia juga akan menyelesaikan masalahnya dengan ex-fianceenya itu for good. Professor Madi sedikitpun tidak berasa bersalah meninggalkan perempuan mata duitan itu malahan dia bersyukur kerana dapat melepaskan diri daripada berkahwin dengan orang yang pernah dianggapnya sebagai cinta sejati.

"What are you thinking, sweetheart?", tanya Mary apabila mereka sudah berada di dalam bilik hotel.

"Sy tengah berfikir macam mana mau ambil dokumen-dokumen penting dari rumah lama ibubapa angkat sy. Definitely Belinda will not leave me just like that after what I did", kata Professor Madi sambil berbaring di atas katil. 

"Why don't you call her? Kalau dia macam-macam sama ko, don't worry. I'm here with you", bilang si Mary sambil memukul-mukul dadanya, berlagak macam dia kuat kenen.

"Hahahaha! Kau ni sweetie, so cute. Mari sini dulu", tangan Professor Madi segera menarik tangan bini kesayangannya dengan lembut.

"Takkan mo satu round at this time?", bilang Mary tapi duluan itu jari dia membuka butang baju Professor Madi.

"Don't want lah, save it for tonight", kata Professor Madi seraya memeluk bini dia kuat-kuat membuatkan si Mary inda jadi menunaikan hasrat kepala otak dia yang kuning itu.

"Bah, come lah we go makan, lapar sudah ni. Apa yang sedap kunun di Bugis tu?", tanya Mary yang sudah bangun dan membuka almari pakaian. Tangannya menarik keluar romper berwarna seperti kulit zebra dan segera menukar outfitnya.

"Macam Malaysia juga bah cuma makanan orang Sabah tiada di sini lah. What do you prefer?", tanya Professor Madi yang turut mencari pakaian yang sesuai kerana cuaca agak panas. Dia memilih bermuda berwarna biru tua dan plain t-shirt berwarna kelabu.

"Anything yang penting sedap", bilang Mary yang sudah memakai walking sandal dan kini memasukkan item-item yang penting di dalam sling bagny sementara Professor Madi sudah bersedia menunggu bininya di muka pintu. "Come, let's go", bilang Mary dan tangannya segera memegang lengan si suami.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now