In Love - Part 8

372 35 19
                                    

Pic: Jalan Kokol yang lama sebelum kena aspal. Macam ni lah jalan pigi sana dewan kampung kami dulu, masih lagi tanah letrit dan kalau hujan, abis lah nak, mainlah ko burutak macam si Annie :D

Tok tok tok tok!

Bertinguan si Faith sama si Angel dalam bilik kerana pintu bilik dikunci oleh si Faith.

"Angkat si Annie pigi katil!", bisik si Faith dengan keras sambil cuba mengangkat badan Annie yang pingsan kerana terkejut.

Tok tok tok tok! 

"Angel! Buka pintu! Si James sama si Mary depan pintu ko sudah. Mami mo kluar sama anty Luc!", suara Summer dari bawah menjerit kepada Angel. 

"Damn! Sy ingat mummy ko!", bilang si Faith sambil membuka pintu bilik.

"Kenapa juga mo dikunci pintu awal pagi buta ni? Apa kamurang buat di dalam? Inda mo jalan kah?", bilang si James sambil kakinya melangkah masuk ke dalam bilik dan diikuti oleh si Mary yang juga berpakaian sporty tapi gaya-gaya dia macam mo pigi bergambar iklan baju sukan ni. Kali ni rambutnya diikat macam bun tapi ada juga perhiasan kupu2 kuning atas bun dia.

"I'm in love", muka si Toshio terpegun nampak si Mary dan mulut dia tersenyum luas apabila pertama kali melihat perempuan berwajah cantik seperti si blondie. Mary mengambil tempat duduk di kerusi belajar milik Angel tanpa mengetahui si hantu mata panda bersorak-sorak melompat gembira kerana dapat melihat wajah Mary dengan lebih dekat.

"Jangan lompat-lompat buli kah!?", teriak si Angel dengan stress bila melihat kawannya macam orang gila nampak perempuan cantik. James dan Mary meningu si Angel dengan hairan.

"Ahhhaah! Sy gembira bah abang sama kakak sy sudah ada di sini!", bilang si Faith sambil melompat dan membuat lawak untuk menapis kebodohan si Angel yang memarahi hantunya. James menggeleng-gelengkan kepala sambil mendekati Annie yang berbaring di atas katil.

"What happened to Annie?", James duduk di tepi katil sambil memeriksa nadi dan mata si sumandak geek. 

"Kakak Annie memang selalu tidur lepas mandi. Ko tolong kasi bangun dia ar, James! Mari kita semua keluar dan kasi sedia peralatan yang mau dibawa masuk ke hutan" si Angel membawa "semua" orang yang berada dalam biliknya supaya keluar sebab dia tidak mahu ditanya dengan lebih lanjut mengenai Annie. Takkan mo kasitau yang dia pingsan kena gigit hantu? 

"Come Mary! Ko ada bawa peralatan masuk hutan untuk diri sendiri bah, kan?", Faith bertanya sambil menarik tangan Mary keluar dari dalam bilik meninggalkan abangnya dan kakak Angel berdua di dalam manakala si Casper sudah duluan terbang dan duduk di bahu kirinya dan Toshio sedang berjalan di antara Mary dan Angel. Maybe si hantu mata panda itu sedang keliru mo ikut siapa.. 

"Of course I have", bilang si Mary dengan confident sambil melentokkan kepalanya ke sebelah kanan dan tersenyum kepada Angel yang kelihatan rimas. "Ko kenapa juga Angel? Am I too beautiful for you?", bilang si Mary sambil tersenyum mengejek.

"Beautiful aki ko lah", mulut si Angel menjuih tanda meluat dengan kata-kata si Mary. Toshio melihat kedua-dua perempuan yang disayanginya ini seperti mau bergaduh. Dia terpaksa membuat pilihan. Kawan lama atau Girlfriend baru. 🤔

"Kamurang jangan berperangai macam budak-budak. Sudah! Angel, barang-barang ko sudah masuk dalam kereta kah? Sekarang pun almost 11am, probably we need camping's stuff too", bilang si Faith sambil memeriksa barang yang berada dalam bonet keretanya.

"I've put mine and Annie's tent inside already. Barang-barang makan ada dalam ni bag and sleeping bag with toiletries here... yup! Me and Annie all set!", kata si Angel sambil mengikat tali kasutnya. Dia punya outfit almost like Faith, ala-ala askar dengan seluar longgar yang banyak poket dan berwarna hijau tua.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now