Kuasa Tidak Terbatas - Part 68

270 40 35
                                    

"Give the eyemo! Give it to me! Give it to me!!!", menjerit macam orang gila sudah si Will apabila cuma "orang-orang istimewa" sahaja yang boleh melihat teman wanitanya. Mary yang memang selalu menyimpan sebotol di dalam kocek seluarnya segera memberikan botol tersebut selepas mencalit sedikit pada matanya. Will terus menyambar botol kecil yang diberi oleh isteri Madi dan dengan tangan terketar-ketar dia menyapu matanya namun sebelum kelopak matanya terbuka dia berdoa supaya tidak melihat roh April.

"Will... why.. why am I seeing myself?", soalan pertama dari suara yang amat dikenalinya seakan menjadi kejutan elektrik yang membakar jantungnya.

"April... you cannot be right here sayang!! You must go back in here!! You must be with me!! APRIL!!!", Will menjerit dan menangis semahu-mahunya dan apabila dia cuba memeluk roh April, his hands just went through her. Bertambah pilu hati si Will kerana tidak dapat merasa lagi kehangatan kulit teman wanitanya.

"No.. it cannot be.. Will.. sy inda mau mati Will! Sy inda mau mati!! Huuuuuuuu!!!", roh April menangis semahu-mahunya dan ahli keluarga dan kawan-kawan yang lain yang sudah meng"apply" eyemo yang sama terus menerus menangis melihat kedua-dua pasangan yang sudah dipisahkan oleh dua alam yang berlainan. Genevie yang ternampak roh April tidak mampu untuk bertahan dan dia pengsan sekali lagi..

"Faith..... ", suara Fir Tandingan antara dengar sama tidak kerana rintih tangis orang-orang disekitar mereka lagi kuat ditambah dengan angin yang masih bertiup kencang.

"Huuuu..!! Huuuu!! Anty Fir! Anty Fir! Tell me what to do?? Sy inda mau sesiapapun terkorban nyawa anty. Huuuuuu!!", Faith menangis tersedu-sedu apabila dia mendekati badan Fir Tandingan yang masih terbaring di atas pangkuan Allyesa.

"Faith.. listen to me.. uhuuuukk uhhhukkk... bring Jonaz near to me, please", kata Fir Tandingan dengan suara yang amat lemah. Dengan segera suami anty si Tedd itu dibawa mendekati isterinya dan dibaringkan di sebelahnya.

"Sayang... Fir sayang.. ", kata Jonaz yang sudah sedar namun keadaannya juga sama seperti isterinya namun mulutnya masih mampu tersenyum.

"I told you right about this, Jonaz... uhuuukkk uhukkkk", Fir Tandingan terbatuk lagi namun dia juga ikut tersenyum seperti suaminya.

"Iya.. I cannot believe it tapi sekarang.. ehmm.. terpulang kamu, sayang. You know that I will always be by your side no matter where you go", bisik Jonaz memegang tangan isterinya dengan erat. Fir Tandingan tersenyum lagi namun airmatanya mengalir di pipi.

"Ko pasti kah, sayang?", tanya Fir Tandingan sambil memegang pipi lakinya.

"As long that am with you, Fir yang ku sayang", kata Jonaz dan terus mengucup bibir isteri yang amat disayanginya. Fir Tandingan tersenyum lagi sambil mengelap airmata yang juga sudah berlinang di pipi Jonaz.

"Faith, bawa jasad si April dan kasi baring di antara sy sama Jonaz", pinta Fir Tandingan membuatkan anak bungsu si Tedd terpinga-pinga.

"Bu.. buat apa, anty?", tanya Faith yang tidak begitu suka mendengar permintaan anty bapanya itu.

"Si Odu atau moyang ko sudah bagitau tentang perkara ini, Faith.. trust me, we know what we are doing", kata Fir Tandingan memegang tangan Faith dengan erat. Walaupun tidak begitu setuju dengan arahan tersebut namun Faith juga tidak tahu apa yang dia harus lakukan lagi.

"Will, bawa jasad April dan baringkan dia di antara anty Fir dan uncle Jonaz", kata Faith yang sudah reda tangisannya. Will yang masih menangis mengikuti arahan Faith. Roh April pula mengikuti sahaja ke mana jasad dia dibawa.

"April.. ko rasa sakit kah?'", tanya Fir Tandingan kepada roh si April.

"Huuuuuu.. huuuu.. iya anty Fir.. it's too pain tapi sy inda tau apa macam mo kasi berhenti tu sakit.. why I feel pain, anty Fir?", tanya roh April sambil menangis-nangis. Dia cuba beberapa kali untuk masuk ke dalam badannya semula namun gagal. Dia langsung tidak boleh menyentuh badannya sendiri.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now