I'm Here - Part 34

301 39 37
                                    

"Please madam you cannot enter until this line", kata nurse yang bertugas apabila April diusung ke dalam operation room. Summer dan Luc terpaksa menarik tangan Genevie kerana dia masih mahu mengikuti April yang masih tidak sedarkan diri di atas stretcher manakala Thaw yang tidak berkesempatan untuk menatap wajah sumandak lesbian itu dengan lebih teliti cuma dapat melihat tapak kakinya yang kehilangan sebelah kasut sniker. 

"Tapi kenapa masuk OR? What happened to my daughter?!", menangis-nangis sudah si Genevie bila para jururawat itu tidak mengendahkan permintaanya namun Summer dan Luc sedaya upaya mententeramkan perasaan Genevie. "Summer.. Lucy.. I don't want anything happen to April.. She's my only daughter.. uwaaaa!!", at one side Luc dan Summer gembira kerana Mary dan Madi sudah selamat dan berada dalam keadaan stabil but on the another side mereka berasa sangat sedih kerana April telah tercedera di dalam misi emgergency itu.

"Sabarlah Gen.. April akan selamat juga tu. Mungkin doktor cuma mau periksa kalau dia ada luka dalaman.. Sabar ar", kata Luc sambil menggosok-gosok belakang Genevie padahal dia sendiri tidak yakin.

"Doktor sudah datang, Gen!", kata Summer menggamit tangan Genevie dan mereka berempat (termasuk Thaw) segera berlari ke arah doktor yang memakai baju scrub berwarna hijau muda.

 "Siapa penjaga umm.. April Adrian?", tanya sang doktor dan matanya meningu every one of them.

"Saya ibu dia. Is she alright, doctor?", tanya Genevie dengan gementar dan pipinya masih lagi dibasahi dengan airmata.

"She's fine but I'm sorry that we cannot save her baby", kata doctor tersebut sambil memegang tangan Genevie.

"What?! Baby? But she's.. she's.. ", Genevie tidak dapat meneruskan kata-katanya.

 "Well, itu saja yang sy mo kasi sampai madam. Patient boleh discharge besok pagi lepas kami siap buat pemeriksaan lanjut dan monitor dia punya kestabilan ni malam. Kalau necessary she will stay probably another day but I doubt that would be the case", kata si doktor lagi.

"Wait wait! Berapa usia kandungan dia, doktor?", tanya Genevie yang masih terkejut dan bertambah sedih. Dia inda kisah kalau si April inda mau kahwin dan jadi lesbian saja tapi itu anak.. anak yang akan menyambung generasinya dan satu-satunya harapan untuk dia menjadi seorang nenek.. 

"The fetus was more or less about two weeks old. I am so sorry for your loss, madam", bilang si doctor berlalu pergi. Thaw yang mendengar kisah si April yang keguguran itu melepaskan nafas yang berat. 

"How come she can be pregnant ar, Summer? Dia ada boyfriend ka?", tanya Genevie dengan nada terkejut. Thaw yang tidak faham dengan soalan mummy April ni mulai rasa curious.

"Well, to become pregnant definitely she need to have boyfriend or husband, right?", kata Thaw dengan keraguan.

"No... April.. April is not straight.. Dia kissing pun inda pernah how come boleh pregnant? Dia kena rogol kah ni??", Summer dan Luc menutup mulut mereka. Mata ketiga-tiga perempuan itu berpandangan dan membulat besar.

"WILL!!!", serentak keluar nama si jurukamera sambilan dari mulut mereka bertiga.

"Who is Will?", tanya Thaw dengan nada sedikit marah. Probably ni lelakilah yang membuatkan April mengandung!

"Definitely him, Gen! Kan diorang moginum bersama-sama during Mary and Madi's wedding!?", jerit Summer apabila teringat si April dan Will yang begitu mesra semasa diorang bersarapan pagi di rumahnya dua minggu lalu. Bila ditanya, si April menjelaskan yang dia dan Will minum sampai pagi di belakang hilux si Will.

"Tapi kenapa tiada tanda-tanda kalau si April pregnant? Indada muntah pun?", kata Genevie yang short circuit wayar otak dia.

"Baru dua minggu lah Gen..  mana ada tanda-tanda lagi! Tu pasal si April pun inda tau dia pregnant!", kata Luc menerangkan.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now