Black Day, Sad Day - Part 38

284 29 11
                                    

Tok tok tok

"Pintu dia kunci ni, sweetheart. Should we just leave?", tanya Mary apabila dia cuba untuk membuka pintu bilik April. Jam menunjukkan pukul 4.30am dan mereka harus berada di airport sebelum jam 6am for their flight back to KK.

"Kita kasi tinggal note saja lah, sweetie. Si Tham pun masih tidur lagi ni", kata Professor Madi dengan suara yang amat perlahan sambil kepalanya menjenguk ke dalam guest room yang agak suram dan bunyi dengkuran kecil dari officer polis tersebut jelas kedengaran di telinganya. Sejak dari petang semalam kawannya itu tertidur mati kerana tapau yang dibeli untuknya yang diletakkan di atas meja masih belum terusik.

"Okey lah kalau macam tu", bilang Mary sambil menulis sesuatu di atas sekeping sticky note dan melekatkannya di atas meja. "Alrite, we are good to go", kata Mary sambil meningu untuk kali terakhir rumah yang banyak memberi kesan pada dirinya walaupun cuma 2 minggu.

"Come lah sweetie.. don't worry, next time kita balik sini lagi", kata Professor Madi sekaligus berasa gembira kerana bininya enjoyed during their stay di dalam rumah peninggalan keluarga angkatnya itu.

"Goodbye house, I will come again soon", kata Mary bercakap dengan dinding, sofa, meja - haiya.. just tell lah to all the furniture.. tiu.. - 

"Sepa yang ambil kita?", tanya Mary apabila mereka sudah berada di dalam teksi. Dia memperbetulkan cardingan yang berwarna light purple dan sesudah itu melentokkan kepalanya di bahu Professor Madi.

"Si Will bawa kereta sy pigi airport sebab dia pun naik Singapore niari and I got my spare key with me", bilang Professor Madi dan tangannya melingkar memeluk badan Mary kerana it's still very early dan keadaan pun masih sejuk lagi ditambah dengan aircond yang dipasang di dalam taxi. Kedua-dua mereka mengambil kesempatan untuk tidur sebelum mereka tiba di airport Changi.

Di rumah keluarga angkat Professor Madi, BEBERAPA JAM KEMUDIAN ....

"Huarrrgghhh... ", Tham membuka mata perlahan-lahan dan memandang siling yang bercat putih dengan dua lampu pendaflour yang masih berfungsi dengan baik. Seingatnya dulu ada kipas siling berwarna putih juga jenis Khind terpasang di antara kedua-dua lampu kalimatang itu namun sekarang sudah ditukar dengan kipas siling yang lagi stylish dan Tham tidak ingat dari brand apa. Dia malas untuk memikirkan perkara remeh temeh itu di awal pagi. Dia bangun perlahan-lahan dengan mata tertutup kembali dan berharap supaya dia boleh tidur untuk sejam lagi namun tangannya sudah menolak badannya untuk bangkit.

"TamTam"...

"Arrrrrrrrrrrrrr!! What is wrong with you!?", hilang hantu si Tham apabila si April sedang duduk berlutut di atas katil selari dengan pinggangnya.

"Did I scared you?", dia tanya dengan tiada perasaan bersalah.

"Not scared! I almost die because of shocked! Ko mimpi kaini awal pagi pigi masuk bilik orang!?", jerit Tham dengan agak marah.

"I'm curious", kata April tanpa memperdulikan teriakan si Tham.

"About what?!", masih lagi si Tham berwajah bengis sebab dia tidak expect si gadis lesbian itu akan berada di depannya seawal pagi itu apalag jika mengambil kira hal yang terjadi kemarin!

"Macam mana "dia" boleh berdiri?", kata April sambil menuding jarinya pada tanduk tumpul si Tham yang sedang menegak dan mengeras di bawah selimut.

"God! April!! Go away!", kata Tham dengan berang sambil bangun dari katil dan menarik cadar bersama-samanya. Dia tidak tahu sudah berapa lama April berada di dalam bilik sambil memerhatikan alat kelaminnya yang probably turun naik turun naik membuat exercise pagi.

"You never answer me, TamTam. Macam mana benda yang kamurang panggil l*l*ew ini boleh berdiri tegak dan menegang sampai terkeluar urat-urat? Sakit kah?", Tham tidak tahu apa yang merasuk gadis lesbian itu dan dia berasa tidak selamat tatkala si April mendekatinya sampai ke dinding. At this moment, dia rela lagi masuk ke dalam hutan dan berperang dengan komunis daripada menghadapi si April yang lebih menakutkannya.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now