"How are you, Faith?", menyampah butul si Faith tingu si Janice yang tiba-tiba muncul di depan dia.
"Macam mana ko sudah sampai sini ar, Janice?", tanya si Faith macam inda mau bercakap sama musuh lama dia. Terasa mukanya macam masih ada bekas tapak kasut si Janice. Si April dan si Angel terkebil-kebil meningu seorang lagi tomboy yang berwajah orang putih with Sabahan slang (How ar??).
"Sy tingu wedding si Mary, of course", bilang si Janice selamba. "By the way, tadi ko pakai dress cantik juga ar", sambungnya sambil tertawa kecil. Hati si Faith kembali panas.
"Kalau ko inda mo kena penyipak sy bagus ko berambus dari depan sy, sial!", bilang si Faith menahan marah. Lun yang beria-ria mau mengurat si Faith kundur balik semangat dia bila si tomboy mula mengeluarkan taringnya.
"Relex Faith. Anyway, rasanya ini hari sy tinggal tempat kamurang kot? Bilik si Mary kosong, kan. I wonder how's the smell of her room?", bilang si Janice lagi menuang minyak pada hati si Faith yang sudah sedia terbakar.
"You!!", nasib saja badan si Faith kena pegang oleh si April kalau inda terjatuh sudah kali si Janice tu kena tolak.
"Faith! I was looking for you!", all of sudden si Amore, kazen diorang (anak si Isaac and Paula) muncul di depan mereka berlima.
"Amore?!! Macam mana ko ada di sini?? I thought you all cannot come?!", terlupa sekejap si Faith dengan si Janice bila ternampak si Amore yang hadir di gereja.
"Last minute I got the ticket because of Janice. Sy sama dia sampai sini this morning dan terus kami bergegas pigi sini", bilang si Amore meningu si Lun, April dan Angel silih berganti. "Kamurang ni siapa?", tanya Amore. Si Lun sekarang ni bertukarlah pula kasih sayang dia... (Penulis: Bencinya jenis lelaki macam si Lun ni.. 😒😒)
"Apa ini sial buat sini?!", si Faith meningu balik si Janice dengan marah.
"Mind your language, Faith. Sy inda berminat mo gaduh sama ko bila ada new cutie di sini", bilang si Janice sambil tersenyum memandang si Angel. "Hi, I'm Janice", katanya sambil menghulur tangan kepada si Angel. Si Faith merasa inda sedap hati namun dia tiada hak untuk menghalang Angel dari menerima salam si Janice.
"Angel", ringkas saja si Angel jawab namun mulutnya tersenyum manis menerima tangan si Janice.
"And this?", si Amore meningu si Lun.
"Nama sy Lun. Ko?", gembira dia bila si cantik macam muka Spanish itu menegurnya duluan. Si April mencebikkan bibir.
"Amore, nice to meet you", bilang si Amore sambil mengenyitkan mata.
"Dan... umm.. whose this pretty lady that almost got my eyes blind?", tanya si Janice kepada si April. Tercegat si April sekejap dengan pandangan menggoda si Janice. Dia ingat saturang ja dia diabaikan bah tadi tu.
"You don't have to ask her name", bilang Faith dengan nada keras dan mendatar. April terkejut dengan kata-kata si Faith seperti berbau cemburu.
"Why? Girlfriend ko kah?", tanya si Janice yang sudah pigi dekat muka si Faith di mana ada si Angel dan April di antara ke dua-dua tomboy ini.
"My girlfriend or not ko tiada hak mo menanya nama orang-orang yang bersama sy ketika ini", bilang si Faith sambil menarik tangan si Angel dan April serentak.
"Seems diorang ada mulut dan otak sendiri to decide", bilang negi si Janice yang inda mau kalah, dia juga menarik lengan kedua-dua perempuan itu. Mata si Lun pejam celik meningu tu drama sambil bersungut dalam hati "inda buli diteruskan mo mengurat si Faith ni, kompom saham akan jatuh. Bagus sy pigi dekat2 sama si Amore".
YOU ARE READING
TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)
General FictionCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...