Untold Story - Part 52

303 38 46
                                    

Di persidangan OLDTIMER, lebih kurang jam 6pm (sama waktu dengan si Faith yang datang balik ke tree house si Tham, somewhere in Tamparuli's jungle - Janganlah kamurang tunggu di Jambatan Tamparuli ar.. sia2 saja nakkkkk)

"Sy lagi mau nyanyi bah, Tedd! Talampau butul ko monopoli oh!", marah si Adrian yang sudah mabuk sebab inda berapa biasa minum. Tidak seperti bini dia si Genevie yang masih esteady sambil kaki dia diangkat atas kerusi (style taiko2 minum bah 😂 ).

Ring ring! ring ring! - bunyi henpon si Adrian yang berada dalam poket bajunya bergema di seluruh kawasan rumah diorang kerana ngam2 ianya berdepan dengan microphone yang diambil dari tangan si Tedd.

"Kasi off itu mic bah! Bingit telinga sy!", marah si Genevie sama laki dia.

"Oii!! Diam semua!!", bilang si Adrian sambil menunjuk screen henpon dia dengan wajah yang cemas.

"Ohh!! Itu perempuan kah??!!", bisik si Genevie dan on the spot semua orang diam ni.

📞 🎤 Hello - suara perempuan bergema sebab microphone yang berada di tangannya lupa dimatikan. Cepat-cepat si Genevie rebut tu mic dan mematikan suis dan selepas itu ditariknya juga henpon laki dia and she ON the loudspeaker sebelum diberikan semula ke tangan si Adrian.

📞 Yes, hello! - Adrian mengontrol suara mabuknya.

📞 It's me. Kenapa suara sy ni macam kuat? Ko kasi loud speaker kah?

📞 Iya sy pakai bluetooh sebab sy driving bah - mabuk2 si Adrian pun pandai juga dia menipu.

📞 I tried to call Hans tapi no answer. Ko kasi nombor yang betul ka inda? Do you want me to leak out the video? - suara perempuan itu mengugut. Summer yang mendengar jadi merah padam muka dia tetapi Genevie cepat menenangkannya dengan menggosok-gosok belakangnya. 

📞 Itu nombor betul dia tu, mangkali dia pigi moginum tu pasal dia inda dingar henpon dia bunyi! - semua orang memukul dahi masing-masing!

📞 Huh! Sy inda peduli dia pigi minum kah inda tapi kalau sampai bisuk sy inda dapat bercakap sama dia ko siap lah, Datuk Adrian! - nikali si Genevie yang sudah memanas dan mahu mendekati Adrian namun cepat-cepat si Summer dan Luc tangkap. Summer menggosok-gosok belakangnya dan si Luc mengambil pinggan plastik yang kosong dan mengipas-ngipas si Genevie.

📞 Bah! Kalau ko inda dapat cakap sama dia lagi nanti ko kol sy balik lah! Babai! - dan Adrian dengan mata yang kirop-kirop menamatkan panggilan tersebut. Genevie yang inda tahan sudah dari tadi terus menerpa Adrian dan merampas telefon laki dia sambil meningu nombor yang call tadi.

"DOKTOR SUNDALON"

Genevie tersenyum puas. Nasib lagi si Adrian inda rename 'ASET BESAR' itu nombor Dr. Soo, silap2 haribulan nanti kena jadi pusas lelew si Datuk ini.

"Hans!! See your phone!", si Summer pun inda kurang juga tu maraw araw pigi tempat si Hans yang sudah mengeluarkan henponnya dari poket.

"Maigad.. 37 missed call.. Ini perempuan apaini??!", kata Hans dan Summer terus menarik henpon dari tangannya.

"Macam sy inda buli tahan lagi ni sampai hari Isnin oh.. grrrrrrr!!", bilang si Summer yang bertambah merah muka dia.

"Kalau ko serang dia time mabuk2 ni teda hasil bah, Summer", bilang si Luc yang relax saja padahal dalam kepala dia asyik terimagine itu doctor trainee silik2 laki dia moginum semasa di sulap during Mary's wedding.

"Dan kalau sy return balik dia punya call sekarang pun nanti dia suspect kita semua sudah tahu pasal dia", bilang si Hans yang sudah memeluk pinggang si Summer, just hoping ibu kepada anak-anak dia ni inda mengamuk on that time.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now