It Was Me - Part 48

335 31 43
                                    

Tham tidak terus berbaring di atas katil apabila dia sudah masuk ke dalam bilik. Hatinya sakit dengan layanan Faith terhadapnya tapi bukan salah gadis itu jika dia tidak tahu.. It was his fault. Nafas berat dilepaskan dan tangannya menyeluk poket jeans ingin mengambil henpon namun benda yang dikehendaki tidak ada di dalam saku seluarnya.

"Mana henpon sy?", tanya Tham pada dirinya sendiri. Probably he left it in the car dan cepat-cepat dia keluar dan apabila sampai di veranda tempat diorang minum tadi, si Faith masih berada di situ namun dia tidak memperdulikan gadis itu lagi.

BUMMM!!! KEBUUUMMMM!! PRASSSSS!!! Suara hujan mulai menghujani bumbung rumah dan tanah.

"Uff!!", Tham mengeluh melihat hujan yang suddenly turun dengan lebatnya namun he really need his phone right now. Tanpa membuang masa, dia berlari meredah hujan lebat dan menuju ke keretanya yang diparking di kawasan lapang rumah Luc/Tedd. Bila dia sudah almost sampai dekat Toyoto Land Cruise putih si Madi, tangannya mengorek poket jeans untuk mengeluarkan kunci kereta.

"Arrghh!! Where's the key?!", basah kuyup sudah si Tham sebab deras betul tu hujan yang baru start turun. Tangannya cuba untuk membuka pintu tapi sudah namanya terkunci, how to open lah... TamTam..??

 "Are you stupid or what?", all of sudden badan si Tham sudah dipayungi dari panahan air hujan dan apabila si Tham menoleh ke belakang rupanya si Faith yang sedang memegang payung. Terkejut si polis officer bila gadis yang dicintainya sejak lima tahun dulu tiba-tiba menunjukkan sifat caring.

"I.. don't know where I put the key", bilang Tham yang cuba untuk bersikap biasa. Faith menghulurkan sesuatu kepadanya.

"You left it on the table", bilang Faith dan Tham mengambil kunci tersebut tanpa menyentuh sedikitpun kulit si tomboy.

"Thanks", itu saja Tham reply dan memusingkan kembali badannya. Jarinya menekan punat alarm to unlocked the car dan dengan cepat membuka pintu. Air dari badannya jatuh membasahi seat dan carpet namun henpon yang dicarinya belum terjumpa. Where the hell is my phone?, marah Tham dalam hati. 

"Ah!', terkejut si Tham apabila seseorang menyucuk pinggangnya. Dia berpusing dan mendapati Faith masih di belakangnya. Gadis itu cuma mengangkat tangannya dan henpon yang dicari rupa-rupanya ada pada Faith.

"And you left this too", bilang Faith dan memberi benda yang dicari oleh si Tham. Sama seperti tadi, tangannya cuma memegang hujung telefon bimbit itu tanpa menyentuh Faith. Mata si gadis merenungnya dengan tajam dan lantas dia menundukkan kepala memandang tanah yang basah. Kakinya bergerak ingin kembali semula ke dalam rumah namun tangan Faith menarik tangannya.

"What do you mean?", tanya Faith dan Tham knows exactly what she is referring to.

"I thought you've now realized that it was me who you loved, not Al", kata Tham yang separuh badannya berada di bawah naungan payung hitam yang dipegang oleh Faith dan separuh lagi menerima panahan air hujan.

"I never knew Al has a brother.. Tell me what you said just now was a joke", bilang Faith yang mukanya tidak begitu jelas kerana cahaya yang suram ditambah dengan kedudukan mereka yang berada lebih kurang dalam 10 meter dari veranda.

"Sy inda bergurau dalam hal seperti ini, Faith", kata Tham sambil mengeluarkan sesuatu dari poketnya. "And.. I kept this as the token of our love", sambung Tham dan mengambil tangan Faith dan meletakkan sekeping duit syiling pada tapak tangannya. 

Dada Faith berdegup kencang apabila melihat syiling yang diberikannya pada "Al" 5 tahun yang lalu... di bawah pohon besar where they always met at 8pm for almost one month.

**Throwback**

REPEATED half conversation from part 41 (for full details, sila refer to the part ar)

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now