JAP! - Part 27

327 34 8
                                    

🔞❌⛔🛑🚫 Just Adults, Please!

"ANNIE!", terkejut si Summer meningu si Annie yang berdiri tegak dekat meja pokok mangga diorang. Tiada siapa yang perasan sejak bila lagi dia berada di situ.

"Who.. who is Gilda and Dewitt? Sy punya parents, kah? Sy and Broer (Professor Madi) punya mummy and daddy ka?", menahan sebak sudah bunyi suara si Annie.

"Come here, Annie", Summer memeluk anak angkat yang sudah dianggap sebagai anak pertamanya itu. "The truth is kami belum boleh kasi confirm the details that's why we never tell anyone. Cuma mami, anty Luc dan anty Gen saja yang tau pasal ni. I'm so sorry, darling", bilang si Summer memasukkan kepala si Annie di dalam pelukannya sementara matanya membesar dan giginya menggigit bibir tanda geram dengan kawan-kawan dia. (Yo? Really?)

"Show me the pictures you have received, anty Gen", pinta si Annie mengeluarkan dirinya dari pelukan mami dia yang agak ketat. Annie menuju ke arah Genevie dan duduk berdepan dengan makciknya (pada masa ini sebagai anak si Summer) yang masih terpaku dengan sudu lauk di tangan.

"Err... kijap ar, anty ambil dulu ini lauk", cepat-cepat tangan si Genevie mengambil dua ekor basung goreng dan additional bilis goreng belacan dan terus ditumpahkan di atas nasi putih yang masih berasap sebelum membuka bagnya. "Ini, dalam kotak ni tersimpan semua barang yang kami terima daripada courier tersebut. Ko tingulah. Probably... probably kau dan Madi Mason adalah anak buah anty yang sebenar.. huuuhuu..", tersebak balik si Genevie bila dia memberikan kotak yang secara tidak sengaja dibawa bersama pada hari itu.

Cepat-cepat Annie membuka kotak tersebut dan jari-jemarinya mengambil satu persatu benda-benda yang terdapat di dalam kotak itu. Kesemua OLDTIMER itu tidak berbuat apa-apa tetapi memerhatikan setiap pergerakan anak angkat si Summer yang duduk sambil tertunduk. 

"Broer!!!!! Uwaaaaaaaaa!!!!", terpelanting sudu sup si Donna bila tiba-tiba si Annie menjerit dan menangis. Actually, semua diorang terkejut dengan reaksi Annie yang spontan itu.

"Annie!? Why?!", Summer segera mendekati Annie namun anaknya itu cuma menggeleng-gelengkan dan terus melarikan diri masuk ke dalam rumah dan kotak yang diberikan oleh Genevie tadi terbiar atas meja. Every one of them memandang antara satu sama lain sebab inda paham dengan kelakuan si Annie.

"Mom.. see this.. this is mine, you saw it before.. uwaaaaaa!! Mummy! Daddy! Broer!!! Uwaaa!", tambah kuat si Annie menangis apabila dia kembali dengan sekeping gambar di tangannya. Genevie yang tidak kesabaran menarik gambir tersebut dari tangan si Annie sebelum Summer sempat melihatnya.

"Uwaaaaaa!! Annie my niece! I found you! Gilda! I've finally found your daughter!! UWaaaaaa!!", bertambah kurios kawan-kawan yang lain bila si Genevie ikut menangis dan berpeluk-pelukan dengan Annie. Semuanya mendekati si Annie dan Genevie.

"That's right!! Sy nampak ni gambar masa first time sy jumpa Annie di orphanage in Singapore! I didn't know this is Gilda!", Summer berkata dengan terkejut sambil menutup mulutnya. So unbelievable, budak perempuan yang dijadikan sebagai anak angkatnya itu rupa-rupanya anak buah kepada isteri sepupu dia. Mungkin pertalian inilah yang mendorongnya untuk menerima Annie sebagai anaknya sendiri selain daripada tarikh lahirnya yang sama dengan janin pertamanya yang gugur sebelum dia berkahwin dengan Hans. (sila rujuk Season 3, Confession of Angel)

"My God.. You're Gilda's daughter.. My God!! Uwaaaaa!! Patutlah muka ko ada mirip si Gilda!!", giliran si Yanie memeluk si Annie sebab dia kan biasa dengan kakak si Genevie dan agak rapat juga lah perhubungan mereka itu sebelum Gilda kahwin lari sama si Dewitt.

"Uwaaa Uwaaaaa uwaaaaa! Mummy! Daddy!!", Annie menangis-nangis memeluk gambar yang disimpan olehnya sejak dia kecil dan gambar yang sama didapati di dalam kotak yang diberikan oleh Genevie.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now