The Ring - Part 33

271 31 28
                                    

"Muller, semua polis sudah pergi Terminal 1. Just how we planned it", bilang Belinda yang duduk di sebelah kekasihnya di dalam sebuah kereta sewa. Sudah berbulan mereka membuat rancangan ini dan akhirnya dapat juga mereka laksanakannya.

"Memang sudah sy jangka si Madi bukan bodoh. Dia mesti bagitau sama si Thaw yang dia jumpa sama sy niari but anyway, I got what I want! Hahahahha!", Muller tertawa terbahak-bahak apabila rancangannya untuk mencuri duit ibubapa angkat yang disimpan untuk Professor Madi sudah berada di tangannya. Inda pula dia sangka Dr. Mason menyimpan wang tunai yang berjumlah hampir S$400k di dalam bilik Madi padahal sudah berkali-kali dia membongkar bilik itu namun dia tidak menjumpai apa-apa. Probably duit itu merupakan bayaran insurance atas kematian mengejut Dr. Odie.

"Dengan duit ni kita boleh hidup dengan senang lenang di tempat baru, kan darling", kata Belinda yang menghidu bau wang kertas 1000 note dalam beberapa ikatan itu sambil tersenyum.

"We will, honey", kata Muller dengan mulut yang tersenyum sumbing.

"Tapi kan darling, kenapa baitu si Thaw selalu mo mencari ko? Did he knew something?", tanya Belinda lagi. Si Thaw ni kawan sekolah diorang sampai high school dan juga merupakan salah seorang kawan baik Madi. Bila habis sekolah, dia tidak pernah lagi berjumpa dengannya sehinggalah 3-4 months ago. Itupun terserempak di bawah rumah Madi yang penuh dengan pelancong dan local people kerana banyak restoren Thai di bawah. Commercial and residential building lah katakan. Pada masa itu dia dan Muller sedang makan dinner dan secara tidak sengaja mereka ternampak Thaw yang jugs sedang menikmati selera di sebelah meja. Kalau bukan ada pekerja yang menjatuhkan gelas dekat dengan meja diorang, si Thaw probably tidak akan perasan pada mereka berdua.

"Itu yang sy risau ni. Dia kan biasa juga sama Dr. Mason and Dr. Odie. Probably orang tua duarang tu ada menghubunginya ketika mereka masih hidup", kata Muller dengan dahi berkerut. Dia teringat pergaduhannya dengan Thaw setahun selepas dia tinggal bersama-sama dengan keluarga angkat Madi. Pada masa itu Madi sedang study di India dan dia pula sudah bekerja di hospital tempat ibubapa Madi bekerja dan pada masa itulah dia sedang membuat rancangan bagaimana mahu merompak pasangan doktor yang boleh dikatakan agak berada itu tanpa sebarang syak wasangka. 

"Tapi Dr. Mason sama Dr. Odie tidak tahu plan ko terhadap diorang kan?", tanya Belinda lagi apabila dia teringat Muller menyuruhnya pergi ke Europe untuk beberapa ketika supaya rancangannya itu berjalan dengan lancar. Satu yang dia tidak tahu adalah Muller juga sudah planned untuk memalsukan kematiannya dan kerana itulah dia tinggal di oversea agak lama sehinggalah Muller memanggilnya balik ke Singapore. Pada masa itu, duit memang menjadi masalah baginya dan Muller menyuruhnya bekerja di kelab malam untuk menampung hidupnya di negara orang. Sakit hatinya diperbuat seperti itu tetapi pujukan Muller yang dicintai dan janji-janji manis yang diucapkan kepadanya menguatkan keyakinannya kepada lelaki itu. Biarlah badannya dinodai lelaki-lelaki buas setiap malam yang penting dia dapat menggembirakan Muller.

"I think Dr. Mason smelled it tapi dia tidak ada bukti yang kukuh sebab Dr. Odie always trust me", kata Muller lagi dengan senyuman success terpapar di wajahnya. Rutin kedua-dua pasangan doktor yang sangat menjaga kesihatan mereka dengan memakan sebiji pisang setiap hari itu ternyata memberikannya idea bagaimana untuk mengakhiri hidup mereka tanpa dicurigai oleh sesiapa.

(Penulis: Atas sebab-sebab keselamatan, sy inda mau bagitau macam mana si Muller membunuh ibubapa angkat si Madi nanti ada yang meroyan mau balas dendam dan mengikut "cara si Muller" yang ada dalam cerita ni. Inda pasal-pasal penulis FTJ kena masuk lokap pasal readers yang obses mo bunuh orang)

"Ko memang otak genius Muller that's why I love you a lot", kata Belinda sambil mencium pipi si perompak dan pembunuh itu.

"Alrite, kita sudah sampai", kata Muller yang sudah meletakkan kereta di tempat parking Terminal 4 Changi airport. Hatinya gembira kerana sudah memperbodohkan Thaw yang menyangka dia akan mengambil pesawat ke Bangkok melalui Terminal 1. Muller yang mengetahui dirinya menjadi buruan si Thaw yang baru menjadi Deputy Commissioner bahagian Investigation & Intelligence itu menyuruh Belinda untuk membuat booking confirmation one way flight to Bangkok secara online. Nasib baik dia ada mengupah seorang spy yang juga seorang anggota polis jadi semua gerak geri Thaw berada di hujung jarinya. 

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now