Kekasih Awal dan Akhir - Part 59

286 33 27
                                    

Display pic : Kathy @ Kuntilanak

That morning semua orang bangun awal, probably everyone had some sleeping disorder sebab penampakan si Kuntilanak semalam kan dan most of them takut kalau tertidur mati nanti kena hisap darah oleh si Kathy 😂. Lepas sarapan, masing-masing dibenarkan balik ke rumah untuk mempersiapkan peralatan camping manakala mereka yang tersenarai untuk misi tertentu sudah bersedia untuk keluar dari rumah.

"I'll see you later, honey. Minta si Annie sama si James pack our things sebab diorang yang lagi arif pasal peralatan camping ni", bilang Summer dan mencium bibir Hans sambil memeluknya dengan erat. Hari ni dia akan masuk ke dalam ofis si Hans dan berjumpa dengan si doktor sundalon itu instead of her husband tapi dia inda rasa takut, cuma kemarahan yang meluap-luap kerana dia rasa SooLing juga terbabit dengan kegiatan hitam si Yati yang menyebabkan mereka sekeluarga susah.

"Sure honey. Ko hati-hati ar. Jangan lupa kasi palit tu "eyemo" kalau sudah sampai di opis and call Casper and Toshio if something happen", bilang Hans yang juga memeluk bininya dengan erat. Kalau ikut hati dia tidak mahu membenarkan Summer pergi, biarlah itu doktor sundalon mengamuk di opis but on the other side, things between arwah AiLing need to clear off dulu.

"I love you, Hans. Jumpa ko di hutan nanti ar!", kata Summer yang sudah masuk ke dalam keretanya.

"Love you, Summer. Promise me you will come back!", bilang Hans yang masih bermuka bimbang melihat pemergian isterinya. Hope everything will be fine, kata hati kecilnya.

Pon Pon!

Di perkarangan rumah Luc/Tedd, Fir Tandingan sudah sedia menunggu kedatangan si Summer. Kedua-dua mereka berpakaian casual, loose shirt dan seluar jeans.

"Lama sudah ko tunggu, anty? Siou ar, kasi urus anak-anak bah tadi", bilang si Summer mengeluarkan separuh badannya dari kereta.

"Sy pun baru siap saja ni, no worries. Bah, mamanau lah kita", bilang Fir Tandingan dan terus masuk ke depan passenger seat .

"Summer!! Fighting ar! Kalau dia macam2 terus kasi kuyak tu mulut dia!", teriak si Luc dari tingkap bilik mereka. Nampaknya dia baru saja mandi sebab badannya ditutupi dengan towel dan begitu juga dengan kepalanya.

""Not only that! Sy kasi masuk kaki sy dalam mulut dia!", bilang si Summer diikuti dengan gelak tawa mereka berdua.

"Mom! Annie sudah ready kah?!", James pula keluar dari rumah dan sudah bersiap dengan outfitnya. Bangga betul si Summer bakal menantunya ini begitu hensem, bertuah badan si Annie.

"Belum lagi! Ko tau lah dia tu lugai2 sama bingung2. Pigi dulu ko tolong, James! And pack for the others too! Bye!", bilang si Summer dan mula memandu keluar dari halaman rumah bff nya itu.

"Dad! Oh dad! Si Faith sama si Tham sudah jalan kah?!", apa juga kena diorang ni pagi2 berteriak macam inda buli masuk dalam rumah saja?.

"Awal lagi diorang sudah jalan! Ko siap sudah kah?!", si Tedd menyahut dari tingkap yang sama dimana si Luc teriak si Summer tadi.

"Ya! Sy pigi rumah Annie dulu tolong diorang packing!", James membalas teriakan bapa dia dan masuk ke dalam kereta HRV si Annie. Bila dia sudah turun dari jalanan rumah diorang (remember, diorang punya rumah ni atas bukit, sama juga macam rumah diorang si Annie)..

"James!! Anty Summer suruh kami datang niari dia bilang mo pigi camping!", si Doyu datang dengan memandu Hilux dan ada beberapa orang di belakang keretanya, begitu juga di tempat duduk depan.

"Oh iya! Lama kama ni mo tinggal dalam hutan, Doyu! Kamurang ada bawa peralatan camping ka?", tanya si James yang mengeluarkan kepala di tingkap.

"Jangan ko cakap peralatan, tong gas pun kami bawa ini! Hahahah! Bah! Kami jalan duluan laini macam ni. Ada orang sudah kah menunggu di sana?", tanya si Doyu lagi dan kelihatan si Shirlley memanjangkan kepala juga mahu meningu si James yang tersenyum.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now