BAB58

2.4K 63 9
                                    

Aizat memegang jari jemari Zyra yang terletak di atas meja. Zyra hanya diam membenarkan.

Matanya bertaut tepat pada anak mata Zyra. Nafas dihembusnya perlahan. Cuba untuk mengatur kata.

  "Zyra.." panggil Aizat perlahan.

Zyra hanya menantikan kata-kata seterusnya dari mulut lelaki itu.

   "Aku tak pandai berkata-kata , jauh sekali memujuk. Cuma , apa yang aku tahu , aku nak minta maaf atas semua benda yang berlaku dalam rumah tangga kita. Aku minta maaf sebab aku tak mampu nak jadi seorang suami yang sempurna , yang selalu ada dengan kau , yang mampu mempertahankan rumah tangga. Aku lalai dalam menjaga kau dengan hubungan kita. Sepatutnya aku tak boleh berkasar dengan kau , and I even promise to myself that I would never hurt you or make you sad. But then... I broke my own promise. I'm sorry that let you go , that I let you endure those pain all by your own in these three years , that I make you cry. I am truly sorry. Tak pernah sedetik pun di hati aku nak berpaling kasih , jauh sekali nak menggantikan kau dengan orang lain dalam hidup aku , dalam hati aku. Aku mengaku , kau bukan yang pertama. Tapi aku selalu berdoa , kau yang terakhir. Tak kesahlah walau teruk macam mana sekali pun dugaan dan ujian yang datang menimpa perkahwinan kita , aku selalu berdoa yang hati aku takkan berubah. Macam tu juga kau. Aku mohon sangat-sangat , jangan tinggalkan aku Zyra ? I need you to complete my life. Therefore , I do love you. Yes. I love you  , Zyra Hannan." Aizat meluahkan segala isi hatinya yang terbuku selama ini.

Zyra tersentuh. Dia memandang wajah Aizat. Wajah yang dirinduinya selama ini.

Zyra menguntumkan senyuman manis. Air matanya mengalir perlahan-lahan. Dia membalas genggaman Aizat.

   "Dah... Jangan minta maaf.. Jangan salahkan diri awak.. Saya tak suka. Lagipun , bukan awak yang minta semua ni jadi kan ? Kita semua tak minta. Allah dah tetapkan semuanya. Sesungguhnya , His plan is the best plan ever. He is the good planner and I believe in Him. Saya percaya dengan ketentuan dan takdir-Nya. Saya pun nak minta maaf dengan awak. Sebab tak bagi awak peluang untuk jelaskan semuanya. Saya cuma fikirkan perasaan saya je. Saya minta maaf sebab saya bukan isteri yang solehah. Tapi , Insya Allah , saya akan sentiasa buat yang terbaik untuk kita berdua." ujar Zyra sambil menahan sendunya.

Aizat tersenyum gembira.

   "Untuk kita bertiga." perbetul Aizat.

Zyra menjongketkan keningnya sebelah.

"Bertiga ?"

  "Qalish."

Zyra tergelak kecil.

  "Ha ah. Ye , bertiga."

   "Kau.. Boleh terima kan Qalish ? I mean , treat him and love him like your own son ?" soal Aizat sedikit risau. Dia tahu , bukan senang untuk menumpah kasih untuk orang yang langsung tiada kena mengena dengan darah daging sendiri.

Zyra menampar perlahan tangan Aizat.

   "Of course I can ! Awak ingat saya ni macam mak tiri Cinderella ke ?" perli Zyra.

Aizat ketawa.

  "Hm... Ada gaya." usiknya.

Zyra mencebik.

  "Saya lagi suka kalau ada Qalish. Dahla cute overload ! Rasa macam nak gigit gigit je pipi gebu dia tu !" balas Zyra sambil menggigit bibir tanda geram.

   "Aku kau tak nak gigit ke ?" usik Aizat lagi dengan muka nakalnya.

Zyra membuat rolling eyes .

  "Tak kuasa saya nak gigit awak. Isi pun takde. Kurus je !" ejek Zyra berani.

  "Eleh. Tak kuasa konon... Kau tunggu kau masa honeymoon nanti , aku gigit kau." usik Aizat lagi.

My Mr Annoying !Where stories live. Discover now