ASRAMA BERHANTU

689 35 0
                                    

Jam menunjukkan pukul 6.00 petang Zaidan sedang belajar di bilik hostelnya.Dia kusyuk belajar hinnga lewat malam kerana untuk menghadapi peperiksaan.

Pukul 8.00 malam Zaidan hendak makan malam bersama kawan nya.Dia menelefon rakannya untuk makan bersama di luar.Pada masa itu ramai kawannya pulang ke rumah kerana cuti bulanan.Dia agak bosan pada hari itu.

Azan isyak berkumandang,Zaidan terus mengambil tualanya untuk membersihkan diri.Tandas di hostelnya agak jauh dari biliknya dan sangat gelap.Zaidan memberanikan dirinya berjalan lorong yang gelap untuk ke tandas.

Semasa di tandas,Zaidan terus menutup pintu tandasnya kerana ketakutan.Dia terdengar bunyi air di tandas sebelah kananya.Air itu bunyi seperti orang mandi,Zaidan gembira kerana Ada yang "peneman" dia semasa dia mandi.

10 minit kemudian.........

Zaidan keluar dari tandasnya dan terus gosok giginya di sinki.Dia sempat mengintai tandas sebelahnya tetapi tidak tahu siapa di sebelahnya.

Kemudian......Tuk....Tuk....

Orang sebelahnya keluar dari bilik air dan mukanya seperti kawan baiknya.Zaidan hairan sedangkan dia menelefon kawannya untuk mengajak keluar makan.Dia berlari sekuat hati dan dia jatuh pengsan kerana terkena akar kayu semasa belari.

Zaidan sedar dan dia di klinik hostelnya.Dia terus memberitahu rakannya tentang kejadiannya.Kawannya bercerita kejadian sebenar di tandas hostelnya.Dulu di hostelnya ada pelajar membunuh diri di tandas.Rohnya keluar dan tinggal di tandas tersebut.Sampai sekarang tiada siapa berani mandi malam.

Pada hari itu,Zaidan terus jatuh sakit demam panas.Zaidan dikacau oleh roh tersebut semasa jatuh sakit.

AMARAN.......pada sesiapa budak kolej.......Jangan selalu mandi malam

Eeeeee Takut Yeee......Where stories live. Discover now