BLACKY

581 37 5
                                    

"Blacky?? Blacky??" Jeritan wanita memanggil haiwan peliharaannya. Pelik selalunya cepat dia balik. Senja tidak lama akam melabuh.

"Wooff Wooff" satu salakan anjing yang tidak jauh darinya. "Mari balik.. Sudah sudah"

Dikunci pagar. Kaki wanita itu melangkah masuk ke rumah diikuti Blacky di belakangnya. Di beri makanan khas untuk anjing di dalam mangkuk. Pelahap Blacky makan. "Lapar ye.."

Seusai segala nya , Suzy ingin melelapkan matanya. Di pandang Blacky yang dia sayangi. Memori kini masuk ke lubuk fikirannya. Blacky dijumpai oleh Suzy apabila Suzy sedang berjogging disekitar tamannya. Di lihat jatuh dalam longkang serta basah tubuh badan nya segera diangkat. Disebablan Suzy tiada sesiapa , dibawanya pulang.
Kini Suzy dan Blacky bersahabat. Blacky la akan temankan Suzy berjogging setiap pagi. Baginya Blacky seorang penjaga buatnya.
Pernah sekali membunuh ular sawa di tepi rumah. Hampir Blacky ingin mati disebabkan lilitan , tapi Blacky masih kuat melawan.
Bulu Blacky yang panjang di usap usap lembut.

Tidur lena Blacky agak terganggu dengan bunyi bising diluar. Dibangun dan cuba kejutkan Suzy yang terlena tidurnya. Tetiba satu hempasan dipintu bilik membuat Suzy terbangun. Blacky terus menerus menyalak. Satu tubuh lelaki yang besar di pintu bilik. Suzy menjerit "Kau siapa ???!"
Diam. Hanya dengar bunyi salakan dari Blacky. Dipegang parang disebelah tangannya. Hanya kedengaran ketawa sinisnya..segera dia melangkah ke Suzy dan Suzy menjerit "TOLONGGG!!"
Blacky segera mengigit kaki lelaki tapi tidak diendahkan malah disepak Blacky sehingga hentak ke dinding. Lelaki itu makin dekat di wajah Suzy , senyuman di ukirkan. Parand di tangan kini diangkat. Tetiba satu gigitan dari Blacky di kepala lelaki bertubuh besar itu. Dalam samarcahaya dari bilik air. Blacky seperti anjing lain. Digigit dengan rakus , giginya kini tajam mengigit sehingga telinga lelaki itu putus. Kedengaran jeritan sakit dari mulut lelaki itu. Di acukan parang ke Blacky , tapi tertusuk ke kepalanya. Lelaki tadi tumbang ke lantai. Suzy hanya terdiam , mata nya terbeliak dengan adegan seram begitu. Tubuh lelaki tadi diheret oleh Blacky ke ruang tamu.
Suzy bangun dan melihat perbuatan Blacky. Tetiba Suzy menjerit dilihat Blacky memakan kepala lelaki tadi. Suzy kehilangan suara dan nafas. Tidak disangka anjing peliharaannya menganas.
Kepala Blacky menoleh ke arah Suzy , mata merahnya kelihatan. Segera kakinya melangkah ke tuan yang dia sayangi. Suzy bangun dan cuba halau Blacky. Blacky hanya menyalak kini hampir ke Suzy. Suzy mengambil parang lelaki tadi dan mengacah acah Blacky untuk berundur. Di mata Suzy , Blacky adalah anjing syaitan. Dia hanya melihat wajah Blacky yang mempunyai sepasang mata merah dan mulutnya meringai menampakkan gigi taringnya. Lelehan darah lelaki itu masih kelihatan.
"Kau bukan Blacky aku ! Bukan!!!!!!!"

Bunyi kesakitan dari mulut Blacky. Mengeletek tubuh Blacky kesakitan. Tubuh anjing yang Suzy pelihara dan sayang kini semakin lemah. Nafasnya makin turun. Parang yang masih terpacak di badan Blacky dilihat. Kepala Suzy dipegang. Sakit dan pedih. Langkah kaki Suzy segera ke ruang tamu melihat mayat lelaki tadi , tapi hilang. Rumah seperti biasa. Tiada ada apa apa. Tiada darah. Suzy terduduk. Adakah ini mimpi atau ilusi ? Ditoleh Blacky yang baring kaku berhampiran katilnya. Dilihat mata hitam Blacky kini memenuhi bebola matanya. Giginya biasa tiada lelehan darah yang di lihat sebentar tadi. Tangisan kini kedengaran. Darah Black mengalir memenuhi lantai. Suzy terlupa. Terlupa untuk makan ubat khasnya. Dipeluk Blacky yang kini tiada nafas. Tiada sebarang pergerakan. "Maafkan Mummy Blacky"
"Maafkan Mummmyyyy !!!" Suzy menjerit.

Eeeeee Takut Yeee......Where stories live. Discover now