TANGAN MISTERI

585 38 1
                                    

Malam itu ida tidur seperti hari2 biasanya..setiap mlm pasti ada gangguan dtg mghantuinya..dia sudah muak dgn sgala gangguan seperti itu..katanya hantu tu xperlu takut..klu dia datang lawan!!..

Tapi gangguan mlm ni cukup berbeza pada mlm2 sebelum ini..mgkin benda tu ingin menguji kesabaran ida..sperti biasa ida tidak dpt tidur..hatinya rasa tdk tenang dan merasakan sesuatu yg xkena..dia cuba utk meraih mimpi..nmun gagal..dalam keadaan separuh sedar..dlm mata yg masih terpejam rapat..ida merasakan ada sesuatu sedang merangkak perlahan lahan dr bawah kakinya...perlahan lahan ia dtg..akhirnya mukanya betul dihadapan muka ida..ida dpt merasakan hembusan keras dr makhluk tu..ida xbrani buka mata krana takut..badannya cuba digerakkan..namun gagal ibarat dipaku dan dirantai di atas katil tersebut..apatah lagi ingin mengeluarkan suara,begitu sukar sekali..terasa suara tersekat di halkum...

Dlm ketakutan itu ada beraninya..ida cuba mengingati bacaan2 ayat al-quran yg diingatinya..namun semuanya berterabur..ayat yg dibaca terbalik2..

Makhluk itu mulai merapatkan muka dan tgnnya yg hodoh itu ke wajah ida..dipegangnya wajah ida..dibelek2nya..akhirnya tgn makhluk itu cuba dimasukkan kedalam mulut ida..makhluk itu cuba membuka mulut ida.
"ahhh..sudah..menatang ni dok jolok jari dlm mulut aku pasai pa??"gumam ida..
Kerana tdk tahan dgn gangguan tersebut..ida cuba melawan..jari jemari yg masuk ke dlm mulut ida itu digigit sekuat hati hingga putus..lalu dihembusnya..ketika ida menghembus jari tersebut..ida secara tak sengaja terbuka mata..maka terlihatlah ida 3 batang jari yg hodoh itu putus digigitnya td dihembus jatuh berteraburan  dihdapannya..
Tiada kata yg diucap..namun ida puas ht krna dpt mlawan makhluk tersebut..setelah itu tubuh ida sudah kembali ke asal..dia bangun dan lihat di sekeliling dan berkata...

"padan muka..klu brani mai la lagi..bukan setakat jari hg ja aku gigit..skali ngan tgn hg aku gigit..xguna punya setan!!"

Kemudian ia kembali tidur..ia merupakan peristiwa yg xdapat dilupakan kerana gigi depannya berlari sedikit ketika ida menggigit jari misteri tersebut hggalah ke hari ni..
Gangguan demi gangguan terus menghantui ida..namun ida sudah tidak kisah dan lali..dgn keistimewaan yg diberikan Tuhan padanya utk melihat dan merasai kdtgan makhluk2 seperti ini ida seperti sudah terbiasa..baginya selagi kau xkacau aku..aku xkan lawan..klu kau kacau aku..tau la nasib kau..

Eeeeee Takut Yeee......Where stories live. Discover now