HELLO KITTY

619 34 0
                                    

Siapa yang tidak tahu kartun watak comel anak patung sekaligus dengan nama Hello Kitty. Boneka yang lucu dan comel memang menjadi idola kepada anak-anak terutamanya anak anak kecil. Tetapi disebalik semua ini ada kisah misteri tentang asal-usul Hello Kitty. Kenapa watak kartun Jepun yang asal tidak mempunyai mulut? Di bawah kami akan menerangkan secara ringkas dikaitkan dengan anomali ini.

Dari kisah lagenda bandar, boneka Kitty dilahirkan pada inisiatif seorang ibu Lady pada 1970-an. Dalam cerita ini ditulis bahawa wanita mempunyai seorang anak perempuan dalam jangkaan umur pertengahan remaja 14 tahun. Malangnya pada masa itu, keindahan beliau tidak dapat menikmati kebahagiaan seperti yang dialami oleh remaja secara umum.

Ini disebabkan kerana anak gadisnya mengidap penyakit yang, menurut diagnosis doktor adalah kanser malignan di mulutnya. Mengetahui perkara-perkara ini, sudah tentu ibu terasa terkejut sekali gus sedih kerana ia adalah anak perempuannya sorang sahaja.

Pelbagai cubaan dan usaha-usaha yang sudah dilakukan untuk penyembuhan buah hati ibu tersebut, tapi malangnya tiada satu dokter pun yang dapat menghentikan penyebaran penyakit kerana penyakit anak gadisnya semakin teruk.

Sebagai seorang ibu sudah tentu tiap-tiap hari mengalami kemurungan yang teruk, kerana semua cara dan usaha untuk menyembuhkan anak gadisnya tidak mendatangkan hasil. Dalam kesedihan itu, beliau menjalankan upacara memanggil roh-roh untuk membantu anaknya. Terdapat beberapa sumber yang menyatakan bahawa ibu tersebut telah bersekutu dengan syaitan demi menyembuh buah hatinya.

Oleh itu, kisah misteri asal-usul Hello Kitty bermula.
Anak gadisnya dalam keadaan yang teruk dan tidak dapat berkata apa-apa. Ibunya berhubung dan memuja syaitan agar membantunya agar sembuhkan anak gadisnya. Syaitan meminta ganjaran sebagai syarat untuk beliau menyembuhkan anak kepada ibu tersebut. Jika syaitan mampu untuk menyembuhkan anak gadisnya, maka ibu perlu memberi ganjaran dengan mencipta sesuatu yang boleh menarik minat kanak-kanak dari seluruh dunia.

Akhirnya anaknya sembuh atas pertolongan dari syaitan. Syaitan mula bertemu ibunya itu. Lalu ibu melunaskan permintaan syaitan dan ciptakan patung kucing dalam watak kartun dengan ciri ini mempunyai seorang Ketua yang menyerupai kucing tetapi tidak mempunyai mulut itu. Sesetengah orang percaya bahawa usaha yang dilakukan oleh ibu tersebut berdasarkan anak beliau yang mengalami kanser mulut dan tidak boleh berbual. Oleh itu, datanglah idea untuk mereka patung kucing tanpa mulut.

"Hello Kitty Anak Syaitan"

Ia adalah salah satu cerita mengenai watak yang yang disukai ramai kanak-kanak seluruh dunia. menurut sesetengah sumber, nama Hello Kitty terdiri daripada dua perkataan "Hello" dan "kitty".

"Hello" bermaksud "Hi" dalam Bahasa United Kingdom.
"kitty" berasal daripada perkataan Bahasa Cina Tradisional untuk "Syaitan". Ramai mengatakan bahawa Hello Kitty adalah anak kepada syaitan.

Watak ini telah dicipta untuk menarik perhatian kanak-kanak terutamanya bagi mereka yang idolize watak anak patung atau kartun dalam kehidupan seharian.

Percaya atau tidak, memang jadi urban legend yang dipercayai secara meluas seluruh dunia. Tidak ramai tahu apa tujuan utama syaitan meminta ganjaran dalam bentuk penciptaan watak idola kanak-kanak ini, jelas setakat ini peminat Hello Kitty dari tahun ke tahun memang hanya mengalami peningkatan.

Persoalannya,
Mengapa Hello Kitty mempunyai mulut tiada?
Apakah ia dengan mulut Hello Kitty?
Jika Hello Kitty boneka kucing, dia sepatutnya memiliki mulut.  

Eeeeee Takut Yeee......Where stories live. Discover now