048

10.2K 581 2
                                    

AYDEN KAISER berpeluk tubuh di tepi sebuah kereta limo putih sambil memandang Naayla Zahra yang berpakaian dress panjang berwarna dusty pink dengan tas tangan berwarna putih berjalan ke arahnya. " You look incredibly hot, sayang. " katanya sebelum dia meraih tangan Naayla menjemput masuk ke dalam kereta dan menuju ke destinasi mereka pada malam itu. 

Makan malam untuk meraikan UFC fighters sebelum mereka berlawan di dalam ' sangkar ' esok hari.

Kereta limo dihentikan di hadapan sebuah bangunan mewah yang dipenuhi dengan wartawan yang sedia menunggu sepanjang karpet merah yang terhampar di tengah jalan masuk ke bangunan tersebut. Ayden Kaiser keluar terlebih dahulu lalu memegang tangan isterinya keluar daripada kereta, tangannya dirangkul kemas sepanjang perjalanan masuk.  

Semua mata memandang pasangan elegant itu sebaik sahaja mereka muncul di ruang majlis, Ayden mendekatkan mulutnya ke telinga Naayla untuk berbisik. " I am lucky to have you as mine. " sudah tentu dia sangat beruntung mempunyai Naayla, seorang wanita dengan personaliti baik serta mempunyai raut wajah yang sangat cantik sebagai isteri. Lihatlah semua orang kekal memandang isterinya lama tertarik dengan penampilan wanita itu apatah lagi di sebelah berdirinya seorang lelaki berkarisma serta aura yang dahsyat seolah-olah mengelilinginya.

" Oh my God! Is she your wife? I swear she's f*cking hot King! " Daniel Lee menyapa dengan segelas Peach Melba Cooler ditangan, bahu Ayden ditepuk sambil matanya memandang wanita yang berdiri disamping lelaki itu. Satu senyuman manis Naayla hadiahkan apabila mendengar pujian darinya. " Yes, she is my wife Naayla Zahra and Naayla, ini Daniel Lee. " Naayla menunduk hormat, tidak perlu kenalkan pun dia sudah tahu bahawa lelaki itu Daniel Lee memandangkan sejak kemenangannya tempoh hari semua orang berbual tentang wajahnya yang tampan sejak nama Daniel Lee itu meningkat naik.

" Hey, King. Let's meet others there. " ajak Daniel Lee sambil menunding jari ke arah sekelompok lelaki bersut di sofa kulit yang sedang berbual sesama mereka. " You can go first. " kata Ayden serentak itu Daniel Lee beredar. Ayden Kaiser mengerling ke arah Naayla.

Rambut Naayla dikemaskan sambil memandang tepat ke arah mata wanita itu. " Ayd pergi sana sekejap tau. Naayla ambillah apa yang Naayla nak dekat sini, Ayd janji tak lama. "Naayla memandang dia lama dengan wajah ragu-ragu untuk ditinggal di situ sendirian lalu jari kelingkingnya diangkat di hadapan wajah lelaki itu, " Janji? " terukir senyuman Ayden, comel betullah isterinya itu. Macam budak kecil. 

" Janji. " balas Ayden setelah menyambut jari kelingking milik Naayla, isterinya itu mengangguk lalu Ayden mengucup dahi sebelum beredar pergi meninggalkan dia sendirian di situ. Naayla memandang sekeliling yang dipenuhi dengan beberapa orang yang sedang berbual bersama pasangan masing-masing, dia mengeluh perlahan. 

' Tak apa, Naayla. Ayden kan kata sekejap saja. ' monolognya lalu dia melangkah menuju ke tandas.

Setelah selesai menguruskan halnya, dia keluar menghampiri sinki. Kedengaran pintu tandas dibelakang dikuak. Pada mulanya dia cuma abaikan sambil membasuh tangannya namun dia terus tersentak apabila sepasang tangan merangkul pinggangnya dari belakang, wajah diangkat memandang dari refleksi cermin sekali gus matanya terbuntang melihat seorang lelaki yang dikenal sebagai lawan Ayden Kaiser untuk perlawanan esok.

Robert Eason. 

" Your hair is so soft and you smell very nice, beautiful. " rambut Naayla diusap lalu dia mendekatkan wajah ke bahunya membuatkan Naayla semakin cemas. " W-what are you doing here, Robert. " dia gugup memandang wajah milik lelaki tegap itu, tidak ubah seperti seorang pervert.

Dakapan di sekeliling pinggangnya semakin erat.

" You're so sexy when you're bothered and maybe that's why King loves you. " meremang bulu roma Naayla apatah lagi apabila tubuhnya ditolak ke dinding kasar. Dia cuba meronta tetapi tangan kanan dan kirinya ditekap. " Lepaskan akulah! Let me go, asshole! " jeritnya namun dibalas dengan senyuman sinis Robert. 

Robert menghampirinya selangkah demi selangkah hingga tiada lagi jarak di antara dua manusia itu. 

" Sound proof wall. " Robert ketawa jahat.

SETELAH selesai berjumpa dengan pihak yang terlibat untuk perlawanan esok, mata Ayden Kaiser meliar memandang sekeliling ruang mencari keberadaan Naayla Zahra. Dia bertanya kepada beberapa tetamu di situ namun masing-masing tidak tahu lalu dia terus menuju ke tandas perempuan. 

Pintu diketuk.

Kedengaran suara jeritan seseorang dari dalam namun apabila dia memulas tombol pintu, ianya terkunci sekali gus membuatkan hati tidak keruan. Bagaimana kalau di dalam itu merupakan isterinya?

Tanpa melengahkan masa, pintu itu terus ditendang kasar. Buka sahaja pintu tersebut kelihatan Robert sedang mengepung Naayla di sudut. Hatinya panas, terus kolar baju Robert ditarik kasar sehingga lelaki itu jatuh ke lantai. Berkali-kali Ayden Kaiser melepaskan tumbukan pada wajah Robert Eason, sedikit pun dia tidak rasa bersalah melihat darah yang sudah mengalir di bibir lelaki itu. 

" Don't f*cking touch what is not yours! " serentak dengan itu dia melepakan tumbukan pada wajah Robert sekali lagi. Kemudian, Ayden pula ditolak jatuh lalu Robert bangun mencekik lehernya, " She'll be mine if you let her go, King. " cabarnya, Ayden pantas menendang kaki lelaki itu kuat. 

Rambut Robert dicengkam kasar, pandangan mata Ayden bukan lagi seperti selalu. Matanya sekarang seolah-olah orang lain yang menguasai dirinya, penuh dengan api marah.

" You mess with her, you mess with me too. "

Dengar sahaja ayat itu Robert Eason beredar pergi sambil menyeka darah di bibir, dia berjalan dengan perasaan bengang yang masih tersisa. Kereta limo yang menghantarnya tadi dinaik lalu dia meminta pemandu untuk balik ke hotel. Pemandunya memandang wajah bengis lelaki itu gerun sudahlah dia akan berlawan esok hari bersama King , pasti dendamnya meninggi untuk esok.

Robert meraup wajahnya sambil merengus kasar, pandangan dibuang ke luar tingkap. Jika selama ini tujuannya adalah untuk memenangi setiap perlawanan dan membuat semua berbangga tetapi kini tujuannya cuma satu.

" I'll make sure he dies in my hands tomorrow. "

KAISER : The Hidden KingΌπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα