KHMA 15

4.2K 247 14
                                    

Okay, sis tak jadi nak unpublish dan tak jadi tukar tajuk hahaha.. sorry jugak sebab lama sangat sis tak update sebab sis tak berapa sihat sangat. Kalau tak sihat, otak tak boleh berfikir dan kalau otak tak boleh berfikir tak ada idea. Kalau tak ada idea, tak dapat nak tulis.

Eh! Terbebel pulak dekat sini. 🤭🤭

Enjoy reading guys!!!!

______________________________________

"Aacchoo!!"aisyah menenyeh hidungnya yang asyik terbersin saja dari tadi.

"Kau dah kenapa Syah? Dari tadi lagi terhachom-hachom je?"soal ku sambil menyapu habuk di atas rak menggunakan bulu ayam.

"Sebab kau ar aku terhachom-hachom macam ni"Aisyah mengelap hingusnya yang meleleh menggunakan sapu tangan.

"Lain kali pakai mask ni. Nah"hulur Alia kepada Aisyah lalu di pakainya.

"Ni semua sebab kau tau Lyd, kalau kau tak cari pasal dengan abang kau, tak de nya kita terperangkap dalam stor sukan ni"kata Aisyah.

"Mana lah aku tahu yang abang aku pergi report dekat kembar hot tu"kata ku.

"Kau tahu tak? Tadi aku tengah syok-syok makan dalam kelas, tiba-tiba Mr. A datang heret aku datang sini. Dengan aku-aku sekali tersangkut dekat sini. Walaupun aku tak tahu apa-apa"kata Alia.

"Haish... Rasa bersalah lah pulak sebab aku sorang buat hal korang sekali kena"aku mengeluh. Mask di mulut aku betulkan.

Degang!!

Kedengaran pintu di buka dari luar. Terpancul lima figura yang sangat kau benci. Aku, Aisyah dan Alia yang memandang figura-figura itu terus menggulingkan mata meluat.

"Wuuuhuu!! Look who is here.. tak sangka kan Mr. A yang selalu protect korang tu denda korang macam ni"ujar Qistina.

"Semak betullah dengan ulat bulu ni. Mana kita ada je mesti diorang ada. Hadui!! Berbulu mata aku"kata ku meluat.

"Korang berambus boleh tak. Meluat tengok muka korang"bidas Alia pula.

"Wow! Nerdy dah pandai melawan. Impress. Nampaknya penampilan nerdy kita ni dah berubah bila jumpa kawan baru"celah Umi.

Alia memandang Mereka berkerut. Ish!! Bencinya aku kalau diorang ni ada dekat sini. Ikutkan hati aku nak je aku terajang seekor-seekor ulat bulu tu.

Miss Queen memasuki stor sukan. Tangan mereka memang tidak akan duduk diam. Mereka melempar semua barang-barang yang telah di susun ke lantai.

Aku, Aisyah dan Alia tergamam melihat kesemua barang yang sudah di susun kemas tadi kembali bersepah.

"Hey! Korang ni memang tak ada kerja lain ke nak buat. Berambus lah!"marah Aisyah menolak badan Eliana.

"Kau apahal tolak aku?! Kau ingat kau tu bersih sangat ke nak sentuh aku. Not my level lah!"marah Eliana kembali menolak Aisyah.

Dengan perasaan yang membuak-buak, Aisyah menyinsing lengan bajunya yang masih bertutup dengan hand sock. Jaga-jaga gunung berapi dah nak meletus. Pantas Aisyah mencapai rambut Eliana lalu di tariknya kuat. Riak wajah Aisyah terpancar riak geram.

Riuh stor sukan kedengaran dengan teriakan. Alia cuba untuk menarik Aisyah dan melepaskan pegangan Aisyah dari rambut Eliana. Aku pulak, apa lagi duduk tepi makan popcorn lah..hahaha. memang tak kuasa aku nak masuk campur. Karang lain pulak jadinya.

Setelah lama bergelut, akhirnya Alia dapat melepaskan Aisyah dari terus menarik rambut Eliana. Habis kusut masai rambut Eliana di buatnya. Dah macam hantu kak limah dah.

Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Where stories live. Discover now