KHMA 48

2.8K 214 16
                                    

Malam sudah menjelma. Semua pelajar sudah bersiap untuk meraikan malam terakhir di kem Rimba. Aku melihat Aisyah dan Alia sedang bersiap dengan berbaju kurung. Dah macam gadis melayu terakhir je aku tengok. Aku pula masih termenung sendiri memikirkan alasan untuk aku lari dari pergi ke dewan.

Tiba-tiba seperti ada satu mentol yang keluar dari kepala otak aku ni. Aku mengeluarkan bedak compact dari dalam beg lalu aku tempekkan ke muka dan juga bibir agar kelihatan sedikit pucat. Setelah memastikan wajah aku begitu pucat, aku menyimpan kembali bedak ke dalam beg dan terus berbaring sebelum Aisyah dan Alia datang menjenguk.

Aku, Aisyah dan Alia tidur berasingan, kalau tak boleh nak imagine pergi balik dekat previous part.

"Lydia, kau dah siap belum?"tanya Aisyah. Aku memandangnya dengan wajah yang pura-pura tidak sihat.

"Lyd, kau okay?"Tanya Aisyah lagi.

"Aku rasa tak sihat badan lah"kata ku lemah.

"Habis tu kau nak rehat dalam khemah je ke?". Aku mengangguk lemah.

"Kejap. Alia!"panggil Aisyah.

"Ya"sahut Alia menghampiri.

"Kenapa?"tanya Alia.

"Kau ada minyak angin tak? Lyd tak berapa sihat ni"tanya Aisyah.

"Ada rasanya kejap aku tengok"Alia ke tempat tidurnya lalu tangannya mencari minyak angin di dalam beg ubatnya. Alia ni selalu bersedia. Semua jenis ubat dia bawa.

"Nah"hulur Alia setelah menjumpai minyak angin.

"Kitorang pergi dewan dulu tau. Kau rehat je. Nanti aku bagitahu cikgu yang kau tak sihat"Aisyah dan Alia berlalu keluar dari khemah.

Aku menghela nafas lega. Tisu basah ku capai lalu muka aku bersihkan. Tebal betul aku tepek bedak tadi. Rambut yang mengurai aku ikat ekor kuda. Pistol aku capai dan di selit di bahagian belakang badan. Baju aku turunkan bagi menutupi bahagian pistol yang terdedah. Mask ku pakai dan jaket berwarna oren aku sarung ke tubuh.

Boot aku keluarkan dari dalam beg pakaian dan aku sarungkan ke kaki. Tali boot aku kemaskan. Baru saja aku ingin mencapai pisau lipat aku, kedengaran jeritan yang sangat riuh dari luar khemah. Tersentak aku seketika. Pantas aku mengambil pisau lipat lalu ku selit dipinggang dan aku bergegas keluar dari khemah.

Keadaan menjadi huru-hara dengan pelajar yang berlari berkeliaran dan di turuti bunyi tembakan. Para Fasi cuba mengawal keadaan dengan membawa semua pelajar masuk ke dalam dewan. Mata ku meliar mencari kelibat musuh yang melepaskan tembakan random itu.

Pistol aku tarik keluar dari belakang badan. Slide aku tarik. Langkah ku atur perlahan mengintai musuh dengan terbongkok-bongkok. Setelah mengenal pasti sasaran. Satu tembakan di lepaskan tepat mengena kepala musuh. Serentak dengan itu jeritan pelajar perempuan kedengaran.

Semua pelajar sudah selamat masuk ke dalam dewan dan pintu telah dikunci dari dalam. Aku mendapatkan Bun yang berada di luar dewan yang sudah sedia memakai mask.

"Mana yang lain?"tanya ku.

"Boss!"panggil Ziger a.k.a zarif bersama Lack a.k.a Lutfi, Ad a.k.a Adi dan Jaguar a.k.a Edri. Masing-masing sudah memakai mask.

"Budak-budak Tiger dah mula serang hendap"kata Lack.

Bunyi tembakan kedengaran. Pantas aku dan yang lain berselindung.

"Hana! Baik kau keluar! Sebelum aku tembak budak perempuan ni"kata anak buah Tiger.

Aku mengintai di balik dinding. Terbuntang mata aku melihat Alia berada dengan anak buah Tiger. Macam mana? Bukan semua orang dah masuk dalam dewan ke?.

Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Where stories live. Discover now