KHMA 51

2.8K 204 25
                                    

Suasana pagi yang dingin membuatkan aku seperti ingin berselubung didalam selimut. Sejuk dia tu boleh rasa sampai ke tulang. Tambahan pula hari baru je lepas hujan. Aku membuka telefon bimbit aku dan tertera jam di skrin telefon sudah menunjukkan pujuk 6.30 pagi.

Aku gagah diri untuk bangun dan segera bersiap. Selimut aku campak ke tepi. Kaki aku di bawa turun dari katil sambil meregangkan badan. Kaki aku menapak ke bilik mandi.

Usai mandi, aku bersiap dengan mengenakan baju mini dress putih. Di sebabkan sekolah telah menetapkan tema putih, semalam bukan main kelam kabut aku mengajak Aisyah dan Alia menjadi baju berwarna putih. Dalam kepala otak aku ni hanya berlegar soalan yang sama. Kenapa perlu warna putih? Nanti kotor susah nak cuci.

Selesai solat subuh, aku membetulkan mini dress yang sudah melekat di tubuh aku. Tak adalah meriah sangat. Simple but elegent. Setakat nak pergi sekolah je pun kan. Buat apa nak cantik-cantik. Nanti ada yang terjatuh hati gusar pulak si Aliff tu. Eh!eh!.

Rambut ku sisir rapi sebelum aku mula braided rambut aku ke sisi agar kelihatan kemas dan masih lagi ada kecomelan di situ

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

Rambut ku sisir rapi sebelum aku mula braided rambut aku ke sisi agar kelihatan kemas dan masih lagi ada kecomelan di situ. Eh! Terperasan pulak.

Selesai itu, aku mengcapai kasut nike berwarna putih pink dan terus menapak keluar

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

Selesai itu, aku mengcapai kasut nike berwarna putih pink dan terus menapak keluar. Sempat aku menyambar sling bag aku yang ada di atas katil. Baru saja aku mahu menuruni tangga, satu suara menegur aku dari belakang.

"Woaw! Kau nak pergi kahwin ke ni dik"sindir Adam. Aku memusingkan badan aku menghadap Adam sambil bercekak pinggang. Geram je aku rasa dengan abang aku ni. Nak je aku tenyeh cili dekat mulut dia tu.

"Kau nak pergi kahwin lari dengan Aliff ke weh! Hahaha"timbul satu suara lagi dengan gelak tawa. Ini satu orang lagi. Padahal dia yang pilihkan baju ni untuk aku. Ikutkan hati aku nak je pakai baju tshirt putih dengan seluar jeans.

"Haha that so funny Aisyah"aku menayangkan muka jengkel. Aku melihat Aisyah yang berblouse putih, jeans hitam dan bertudung putih. Nampak ayu je bila dia pakai warna putih. Jauh beza dengan aku.

"Jom turun makan. Nanti lambat pulak sampai"ujar Adam menuruni tangga sambil melipat lengan baju kemeja putihnya.

"Kau cakap sekali lagi pasal baju aku, aku pergi tukar"ugut aku kepada Aisyah langsung menuruni tangga.

Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ