KHMA 44

2.8K 204 12
                                    

Selesai minum petang, kami di kehendaki kembali ke kawasan khemah masing-masing. Aku, Aisyah dan Alia ke arah kawasan khemah aku. Kelihatan satu khemah yang bersaiz lebih besar dari pelajar lain sudah terpacak elok di tempat aku.

"Woaw!! Gempak siot!!"ujar ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Woaw!! Gempak siot!!"ujar ku. Tak sangka besar jugak khemah yang budak-budak aku sediakan ni.

"Weh! Lyd, bapak besar weh khemah ni. Aku ingat si syed tu bagi khemah biase je. Sekali nah kau! Siap boleh buat meeting dekat dalam"kata Aisyah.

Semua pelajar perempuan datang berkerumun ke khemah aku. Mesti malam ni ramai yang bertandang nak melepak.

"What?! Macam mana boleh ada khemah lain, bukan kita dah musnahkan ke khemah dia tu khemah spare pun kita dah tinggalkan dekat sekolah tadi"kata Nadia. Semua mata memandang ke arahnya.

"Nadia!! Asal kau ni lembab sangat hah! Cakap tu slow lah sikit"kata Eliana menunjal kepala Nadia.

"Sorry..."Nadia menundukkan wajahnya.

"Oh!! Jadi betullah korang yang rosakkan khemah kitorang! Eh! Apa masalah korang hah! Apa yang kau tak puas hati!"kata ku menghampiri mereka.

"Memang aku tak puas hati dengan kau!. Semua orang suka dekat kau! Mr.A pun suka dekat kau. Taraf populariti aku pun jatuh sebabkan kau!"tengking Qistina.

"Itu semua sebab silap kau sendiri! Kau fikir tak sikap kau layan orang lain macam mana? Sedar diri lah sikit"aku melangkah pergi. Tetapi langkah ku terhenti apabila ada sesuatu yang menjerut leher aku.

Aku memegang tali di leher aku. Aku bergelut dengan Qistina di situ. Boleh tahan kuat jugak dia tarik. Aku boleh je nak lawan dia balik. Tapi aku takut rahsia aku terbongkar.

"Weh! Kau gila ke?! Lepaskan Lydia lah!"Suruh Aisyah cemas.

Pelajar perempuan lain yang berkerumun mula riuh. Mereka cuba untuk melepaskan jerutan itu tetapi makin kuat pula Qistina menjerut. Aku sudah mula terbatuk-batuk.

Salah seorang pelajar perempuan berlari mendapatkan cikgu dan fasi. Pelajar lelaki hanya memerhati pelajar itu berlari mendapatkan cikgu dan fasi di meja makan.

"Cikgu.. abang fasi.. huh,huh"kata pelajar itu tercungap-cungap.

"Kenapa ni sofia. Tercungap-cungap macam nampak sesuatu je ni?"tanya cikgu Sabri.

"Cikgu kena cepat cikgu.. Lydia.."

"Kenapa dengan Lydia?"tanya cikgu Hani.

"Lydia kena jerut!"kata sofia.

"Apa!"terkejut cikgu dan fasi.

Pantas mereka bergegas ke tapak perkhemahan perempuan.

Sementara di khemah lelaki..

"Weh! Asal tu? Kecoh je. Jom pergi tengok?"cadang Adam.

"Jom-jom"sahut Aakiff.

Mr. A bergegas ke tapak khemah perempuan. Risau akan buah hati agaknya. Bukan boleh kira dengan miss queen ada sekali dekat situ. Apatah lagi sekarang miss queen makin berani nak buat jahat.

Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Where stories live. Discover now