KHMA 70

3.6K 206 64
                                    

Aliff membuka kunci pintu bilik dan tersergam indah kamar yang cukup cantik. Yang pertama sekali aku tuju adalah jendela. Sungguh cantik permandangan di luar. Seumur hidup aku, tak pernah aku lihat tempat secantik ini. Aku tak pernah tahu pun tempat macam ni wujud.

Angin sepoi-sepoi meniup membuatkan tudung aku yang tadi auwningnya cantik, sudah menjadi kelepek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Angin sepoi-sepoi meniup membuatkan tudung aku yang tadi auwningnya cantik, sudah menjadi kelepek. Aliff meletakkan beg pakaian di tepi almari. Kakinya di atur menghampiri aku yang berada di jendela.

Terasa ada tangan kekar yang melingkari pinggang aku. Aku meletakkan tangan aku di atas tangan kekar itu.

"Sayang, abang tak sangka tau yang kita dah jadi suami isteri. Dulu kita selalu gaduh. Sayang pun comel gila masa tu bila marah"ujar Aliff.

"So, sekarang ni awak nak cakap saya tak comellah"tuntas ku.

"Mana ada abang cakap sayang tak comel. Now you most beautiful and stronger then before. You are my miss mafia"sambung Aliff.

Bibir aku mengukir senyuman. Aku memusingkan badan aku menghadap Aliff. Tangan aku lekapkan di dadanya. Kepala ku dongak memandang wajahnya yang bersih tanpa sebarang cela. Aku memandang tepat ke dalam matanya.

"And you.. kembar hot Mr.A saya"aku tersenyum menampakkan sebaris gigi.

------

Malamnya Aliff mengajak aku keluar bersiar untuk mengisi perut yang sudah mula membuat konsert. Aku dan Aliff berjalan beriringan di kawasan itu. Aku terpegun dengan tempat tu. Ianya seperti berada di bandar Eropah. Sungguh cantik. Tambahan pula bila waktu malam.

Di kiri dan kanan penuh dengan kedai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di kiri dan kanan penuh dengan kedai. Sempat jugalah kami mengambil gambar beberapa keping sebagai kenangan. Kami masuk di dalam salah sebuah kedai makan. Selesai memesan makanan, kedengaran suara kugiran yang sedang menyanyi di hadapan.

"Sayang, sayang tunggu sini kejap tau. Abang nak pergi tandas kejap"ujar Aliff. Aku hanya mengangguk.

Tidak lama kemudian, makanan yang di pesan sudah pun tiba. Tetapi Aliff masih belum muncul. Ini yang buat aku lemah ni. Takkan dia tinggalkan aku sorang-sorang dekat sini pula. Merajuk karang.

Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Where stories live. Discover now