KHMA 37

3.3K 211 17
                                    

Di sebuah kediaman yang besar lagi megah. Seorang lelaki yang berumur likungan 50 an memasuki bilik perbincangan yang di biasi oleh cahaya lampu yang samar. Lelaki itu membuka butang kot tuxedonya lalu melabuhkan duduknya di atas sebuah kerusi di hujung meja.

Rokok di keluarkan dari kotak lalu di bawa ke mulut. Hujung rokok di bakar. Rokok di sedut lalu mengeluarkan asap berkepul-kepul.

"Update!"kata lelaki itu sepatah dengan tegas.

"Kami belum dapat apa-apa petunjuk lagi di mana Hana berada"kata salah seorang anak buahnya.

"Bodoh!"lelaki itu menghentak meja marah.

"Budak perempuan sorang tu je kau tak boleh nak detect! Bodoh! Tak guna ada anak buah ramai-ramai tapi satu pun tak boleh pakai!"berang lelaki itu. Rokok yang ada di antara jarinya di baling ke lantai.

"Nampaknya budak tu bukan calang-calang budak boss"kata orang kanannya

"Sebab tu aku nak korang tangkap budak tu dan abang dia. Abang dia tu ada manfaat untuk aku".

"Aku nak korang cari budak tu sampai jumpa. Kalau boleh orang terdengan dengan dia boleh jadi umpan"arah Lelaki itu dengan senyuman sinis.

"Baik boss!".

Semua bersurai. Tinggal lelaki itu saja yang masih duduk di situ sambil menghisap rokok. Badan di sandarkan ke kepala kerusi dan kaki di silangkan.

"Kau tak boleh lari dari aku Hana.. kau lari sampai hujung dunia pun aku akan cari kau sampai jumpa. Ini Tiger lah. Penguasa dunia. Tiada siapa boleh halang aku"lelaki itu ketawa sendiri.

----------

Waktu sekolah sudah tamat. Pelajar berpusu-pusu keluar dari kelas. Tak lupa juga dengan aku. Aku kena cepat. Ada hal penting yang perlu aku selesaikan.

Tiba di parking kereta, kelihatan Mr. A sudah ada di situ. Awal betul diorang keluar. Ponteng kelas ke apa?

"Weh! Awal korang keluar? Ponteng kelas ke?"tanya ku.

"Macam kau tak tahu kitorang Lydia"kata Aakiff. Dah agak dah memang ponteng kelas punya.

"Petang ni jumpa dekat markas aku. Adam, kau ambik Alia datang sekali"arah ku.

"Buat apa?"tanya Adam.

"Datang je lah.. banyak tanya pulak. Pukul 4 sharp eah! Kalau lambat ada sesuatu menanti korong".

Aku memasuki perut kereta di ikuti oleh Aisyah dan Alia. Aku memandu kereta aku pulang ke rumah. Setibanya di rumah, aku terus masuk kedalam rumah tanpa memberi salam dan kaki menapak laju ke bilik. Sempat aku menyuruh Aisyah untuk segera bersiap.

Aku membersihkan badan aku ala kadar saja. Alah.. nanti berpeluh jugak. Baik sku sembur je minyak wangi banyak-banyak. Usai membersihkan diri, aku mencapai seluar reap jeans hitam dan tshirt putih berlengan pendek. Baju aku masukkan kedalam seluar agak kelihatan kemas. Jaket kulit hitam aku sarungkan. Rambut aku sanggul tinggi menggunakan pencucuk kayu. Ala.. macam chopstick tu.

 macam chopstick tu

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu