KHMA 36

3.6K 222 12
                                    

Kereta milik Aliff memasuki kawasan parking rooftop membeli-belah. Pada awalnya aku hairan jugak kenapa dia nak ajak aku datang sini. Dah lah aku dengan baju kurungnya. Aku terus berfikiran positif. Mungkin adalah tu dia nak beli sesuatu.

Kami keluar dari perut kereta lalu menapak masuk kedalam pusat membeli-belah. Pusat membeli-belah itu tak terlalu sibuk waktu itu, mungkin sebab bukan hari minggu.

"Kau belilah nak beli apa pun. Aku belanja tanda terima kasih sebab dah pulihkan aku"ujar Aliff tanpa memandang aku. Tangannya setia di dalam poket seluar.

Aku memandangnya drastik. Biar betul dia nak belanja aku ni?

"Betul ke ni?"tanya ku untuk kepastian.

"Ya.. beli je"jawab Aliff.

"Kalau macam tu... jom! Korang berdua kena ikut aku"aku memaut kedua lengan kembar itu mengikut aku. Mereka berdua sedikit terdorong ke hadapan akibat di tarik oleh aku.

Kedai pertama yang aku masuk adalah kedai baju lelaki. Aku saja je masuk mana tahu ada baju yang swag boleh aku pakai. Aku minat baju lelaki ni sebab baju lelaki ni semua gaya dia cool. Baju perempuan kebanyakannya girly sikit.

Selesai di kedai itu aku singgah di kedai lain pulak. Begitulah berlanjutannya sehingga 6 buah kedai. Di kedai yang terakhir, aku hanya masuk seorang diri. Kedai baju tidur perempuan takkan lelaki nak masuk jugak.

Aliff dan Aakiff bersandar di pagar koridor sambil memegang beg-beg hasil pembelian aku di kedua tangan mereka.

"Ni semua kau punya pasal. Kaki aku dah kejang tau nak jalan ni. Dengan beg shopping belambak"rungut Aakiff.

"Mana aku tahu dia ni kuat shopping. Aku ingat dia tak macam perempuan lain"kata Aliff berpeluk tubuh.

"Hakikatnya dia pun perempuankan... dengan perut aku berkeroncong lagi. Lapar ni"rungut Aakiff lagi. Wajahnya dah mula berkerut. Aliff memandannya dengan senyuman tipis. Dia tahu sangat adik kembarnya tu. Kalau lapar mulalah muka berkerut seribu.

"Okay dah. Apa kata kita pergi makan dulu. Kesian korang teman aku kan. Jom! Aku pilih restauran"kata ku seraya keluar dari kedai menjinjing beg belian.

"Thank god"kata Aakiff bersyukur.

Aku memaut lengan Aliff dan Aakiff ke restauran pilihan aku. Ramai jugalah mata yang memandang. Tapi aku biarkan aje. Diorang cemburu je dengan aku sebab di apit oleh dua jejaka hot.

---------

Tiba di restauran, kami memasuki restauran dengan di sambut oleh pekerja di situ dengan mesra. Kami mengambil tempat di bahagian penjuru. Tak sempat punggung aku panas, pelayan datang mengambil pesanan. Jari aku ligat menunjuk setiap jenis menu untuk di pesan. Aliff dan Aakiff diam tanpa kata. Hampir ternganga diorang dengar aku order banyak-banyak.

"Bankcrup aku macam ni"kata Aliff sendiri tapi boleh di dengari oleh Aakiff yang duduk di sebelahnya.

"Bukan kau je bankcrup. Aku pun sama"celah Aakiff perlahan.

"Asal?"tanya Aliff.

"Kalau Lydia dah macam ni, sepupu dia si Aisyah tu pun mesti sama perangai dia".

"Nasib badan lah..."Aliff dan Aakiff mengeluh.

"Okay that all. Thank you"kata ku kepada pelayan itu. Terus pelayan itu berlalu dari situ dengan membawa menu itu kembali ke kaunter.

Кємвαя Нσт Мя. Α [✔️]Where stories live. Discover now