TWO

5.3K 367 5
                                    


Saejin menyerahkan passportnya kepada pegawai dihadapannya lalu memandang sekeliling kawasan Incheon airport itu. Tiada apa yang berubah walaupun sudah 4 tahun berlalu. Memandang kembali ke arah pegawai itu Saejin mendongak sedikit memandangnya yang sedang tersenyum menggatal ke arahnya sambil menghulurkan passport kepada Saejin.

"Thanks." Ucapnya sebelum melangkah pergi dari kawasan itu.

Sekali lagi mata Saejin melilau ke arah semua orang yang berada di airport itu sehingga matanya tertancap kepada kertas yang tertulis namanya diatasnya. Cermin mata hitamnya ditarik ke bawah sedikit untuk melihat lelaki yang memegang kertas itu dan senyuman sinis terukir di bibir mugilnya. Perlahan- lahan Saejin berjalan ke arah lelaki yang berkemeha hitam itu sehingga dia berdiri di hadapannya.

"Hey handsome." Panggilnya masih lagi tersenyum. Lelaki itu melihat ke bawah sedikit sehingga mata mereka bertentangan.

"Erm.. Kim Saejin?" soalnya .

"Yes. That's me. and awak..."

"Kai.. Kawan saya suruh saya jemput awak since dia sibuk harini." Jawab Kai.

"Owh.. So.. boleh kita pergi sekarang? Im tired. Nah." Kata Saejin lalu menyerahkan bagasinya kepada Kai dan mula melangkah keluar daripada airport meninggalkan Kai terpinga-pinga di belakang.

Setelah Kai meletakkan bagasi Saejin di tempat dduk belakang dia berlari anak ke tempat duduk pemandu tetapi terhenti apabila melihat Saejin yang tidak bergerak dan hanya berdiri dihadapan pintu tempat duduk penumpang. Kai mengerutkan dahinya menyoal perlakuan gadis itu.

"Boleh tak awak bukakkan pintu untuk saya Kai-ssi? " Tanya Saejin .

"Eh?"

"Open the door for me. Saya tak biasa bukak sendiri since you know driver saya yang bukakkan selalunya. So can you?" Sebenarnya boleh sahaja diamembuka pintu itu sendiri cuma saja dia mahu mengenakan lelaki itu.

Kai menjulingkan matanya ke atas, menyampah lalu berjalan ke arah gadis itu dan membukakan pintu untuknya. Belum pernah ada gadis yang mengarahnya begini kerana selalunya mereka yang akan melakukam apa-apa sahaja untuknya. Saejin mengibas rambutnya ke belakang sehingga terkena muka Kai dan masuk ke dalam perut kereta. Kai menolak pintu itu dengan kuat tanda marah lalu berjalan ke tempat pemandu semula.

"Aku jumpa kau Sehun.. tengoklah ape aku buat. Perempuan ni annoying nak mampus!" Katanya sebelum masuk ke dalam kereta dan mula memandu.

Keadaan dalam kereta menjadi sunyi tanpa suara. Kai melihat ke arah Saejin dari tubir matanya. Cantik. Itu yang bermain di fikirannya tetapi perangai macam.. ergh!! just forget it.

"Saya nak bukak tingkap boleh tak?" Soal Saejin dan tanpa menunggu jawapan dari Kai tangannya terus menekan butang yang berada di pintu itu dan membuka tingkap seluas-luasnya.

"Ish perempuan ni suka-suka hati dia je. I doubt if Sehun will ever like you." Kata Kai perlahan.

"You say something?" Soal Saejin memamdang kearah Kai.

"No."Jawab Kai sepatah.

Saejin menyandarkan dirinya lalu mengeluh. "Rumah kawan awak besar tak? "

"Erm.. Besar jgak.. wait no.. it's huge. Kenapa?"

"Saje tanya. Mana tahu rumah kecik so saya boleh suruh appa saya beli apartment je.. Aishh.." Rungut Saejin sambil memeluk tubuhnya.

Kai tidak membalas sehinggalah mereka sampai di Oh Mansion. "Bukak pintu untuk saya." Arah Saejin. Mahu tak mahu Kai tetap membukanya . Poyo betul perempuan ni. Kata hati Kai.

"Saya tak dapat hantar awak masuk. Just go by yourself. Annyeong." Kata Kai setelah mengeluarkan bagasi Saejin dan terus meninggalkan gadis itu begitu sahaja.

"What the hell? Dia tinggalkan aku macamtu je? Damn it." Sumpah Saejin sambil menarik bagasinya ke depan gate mansion itu dan menekan loceng sehingga gate itu terbuka. Saejin berjalan masuk dan menuju ke pintu utama dan berjumpa dengan seorang wanita pertengahan umur di situ.

"A-annyeonghaseyo.. Kim Saejin imnida." Saejin bow. Wanita itu berjalan rapat ke arah Saejin sambil tersenyum lalu menarik gadis itu masuk ke dalam rumah.

"Muka kamu sebijik macam omma kamu. Aigoo.. so beautiful."Puji wanita itu.

"Thanks.. Auntie ni.. Mrs Oh?" Soal Saejin.

"Yes I am dear. Marilah duduk dulu biar bagasi tu kat situ nanti aunty suruh maid bawak masuk bilik kamu. By the way, Sehun yang hantar kamukan? Mana dia?" Soal Mrs. Kim setelah mereka duduk di sofa.

"Sehun? eh taklah aunty.. Kai.. seingat saya dia cakap name dia Kai. Dia yang hantar Saejin lepastu dia pergi macamtu je." Jawab Saejin dan serta merta wajah Mrs Oh berubah.

"Budak Sehun ni..!! orang suruh dia, dia suruh orang lain pulak ." Rungut Mrs. Oh. "Takpelah Saejin. Tak kira siapa pun janji kamu dah ada kat sini. Kamu dah makan?"

"Er.. dah aunty. Boleh tak kalau saya nak tidur? saya penatlah." Saejin tersenyum paksa. Dia buka mahu menjadi tidak sopan tetapi dia sudah malas mahu melayan sesiapa buat masa ini.

"Oh ok. Jom aunty tunjukkan bilik kamu. Nanti lepas uncle balik Aunty kejutkan." Kata Mrs. Oh sambil berjalan ke bilik yang disediakan untuk Saejin dan Saejin membontotinya sehingga sampai.

"Tanks aunty. See you later." Saejin menutup pintu bilik itu lalu terus merebahkan dirinya diatas katil.

"Kurang ajar ke aku? Baru sampai terus nak tidur. Ah! who cares?" Katanya lalu terus terlelap.
____

Saejin menggigit bibir bawahnya dan memandang Mr. Oh dan Mrs. Oh yang berada di meja makan bersamanya dengan kekok semenatara menunggu Maid siap menghidang makanan. Mata Saejin tertancap kepada wajah Mr. Oh yang kacak walaupun mempunyai sedikit kedutan di tepi matanya.

Air liurnya ditelan apabila Mr. Oh memandang ke arahnya. Pergh.. Muka garang nak mampus. Aura deadly gilerr. Saejin mengalihkan pandangannya ke tempat lain apabila Mr. Oh tidak membalas senyuman kekoknya. Kerek betul orang tua ni.

"Yeobeo. Janganlah pandang dia macam tu. Takut dia." Kata Mrs. Oh.

"Habis tu awak nak saya manjakan dia macam awak manjakan Sehun tu sampai tak reti nak balik rumah asik nak melepak kat club tu?" Soal Mr. Oh dengan tegas.

"Tapi Yeobeo.. kes Sehun and Saejin tak sama. Lagipun Saejin nikan ana--"

"Awak pun tahukan macam mana Appa dia cerita pasal dia dari kecik. Dia hantar anak dia kat sini untuk kita baiki perangai dia bukannya nak manjakan lagi." Mr. Oh memotong kata-kata isterinya lalu memandang Saejin kembali.

"Garang giler.. tapi anak pergi club jugak. Mesti trouble maker mamat tu." Kata Saejin perlahan sambil menguis nasi di dalam pingganya.

"Apa name kamu?"

Saejin tersentak dengan pertanyaan Mr. Oh lalu memandang lelaki itu. " Oh sae-- Sorry Kim Saejin u-uncle." Jawab Saejin gagap. 'Macammana aku boleh tersalah sebut nma keluarga ni? Mungkin jodoh kot.. Oh no no no mintak dijauhkan tak kira siapa pun.'

"Umur ?" soalnya lagi.

"18 tahun uncle."

"Same dengan Sehun. Esok kita pergi daftar sekolah ok? Uncle harap kmu behave sebab Uncle nak tengok kamu berubah or you will regret. Understand? " Kata Mr. Oh dengan tegas.

"Yes uncle." Jawab Saejin sambil menyuap makanan kedalam mulutnya dengan cepat. Dia mahu beredar dari situ tidak mahu melihat wajah bengis Mr. Oh lagi.
____
TBC

Sorry again
Klau x best ataupun pelik.
Enjoy :)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora