TWENTY

3.4K 293 5
                                    


Sehun melangkah keluar dari biliknya dan menuju ke bilik Saejin. Pintu bilik gadis itu diketuk dan menyandar di tepi pintu sementara menuggu Saejin membuka pintu. Jam ditangannya yang menunjukkan jam 2 pagi dikerling dan tersenyum kecil.

"Eerm?... Kau nak apa malam-malam buta ni?" Saejin menyoal sambil menggosok mata kanannya setelah pintunya dibuka.

Sehun tidak menjawab dan merempuh masuk ke dalam bilik Saejin untuk mendapatkan baju panas gadis itu. Setelah menjumpainya Sehun menarik Saejin keluar dari bilik itu dan menutup pintu dibelakangnya.

"Yah. Eodiga?" soal Saejin dan hanya mengekori Sehun tanpa melawan.

Sehun berhenti berjalan dan menoleh memandang Saejin sebelum memakaikan baju panas itu ditubuh gadis itu sebelum mula berjalan kembali. Saejin yang masih separuh sedar itu hanya meengekori langkah Sehun yang entah kemana itu.

"Sehun. " Saejin memanggil sebelum menguap. "Kita nak pergi mana?" soalnya apabila Sehun membawanya ke bahagian belakang bilik camp site itu.

"Ikut je." Kata Sehun.

Saejin memeluk tangan Sehun apabila keadaan menjadi semakin gelap dan gelap di sekelilingnya. Wajahnya diangkat dan melihat ke arah wajah Sehun yang mempunyai senyuman kecil diwajahnya.

"Kau tak takut sesat ke dalam hutan ni?" soal Saejin.

"Tak pun. Aku dah biasa datang camp site ni dengan Chanyeol so aku ingat jalan ni. Ada satu tempat ni yang aku jumpa, cantik, tenang tapi aku tak pernah bagitahu Chanyeol pun pasal ni." Jelas Sehun dan Saejin hanya mengangguk.

"Erm.. Sehun.. " panggilnya lagi. Sehun menoleh memandang Saejin sebelum memandang hadapan semula.

"Aku.. aku nak tahu kalau kau ada perasaan lagi tak dekat perempuan nama Jihy--"

"Dah sampai!" Sehun tiba-tiba menjerit memotong soalan Saejin.

"Oh, sorry. Aku excited sangat sampai tak sengaja potong kau cakap.. tapi tengok." Sehun menundingkan jarinya ke hadapan dan Saejin menggerakkan kepalanya untuk melihat sebelum matanya membesar.

"A-amazing." Pemandangan dari atas bukit itu membuatkan Saejin terkaku dengan keindahannya. Senyuman terkuntum di wajahnya.

"Cantikkan? "

"Erm." Saejin mengguk dan maju kehadapan. "Is there any special reason you brought me here?" soal Saejin dengan mata yang tidak lepas memandang keindahan itu.

"Just.. Tak ada sebab aku nak rahsiakan." Jawab Sehun sambil tertawa kecil. 'Sebab.. selagi aku dapat tengok kau senyum macamtu selagi tu aku akan buat apa saja untuk kekalkannya.'

"Gomawo, Oh Sehun." Ucap Saejin.

"Huh? what for?"

"To share your secret place with me?"

"Tch. Tempat ni bukannya ada nama aku pun. Still tanah atuk Chanyeol." Kata Sehun sebelum merebahkan dirinya di atas rumput bersebelahan dengan tempat Saejin berdiri.

"Apa pun.. thanks." Saejin melabuhkan punggungnya di sebelah Sehun dan mendongak melihat lagit yang dipenuhi bintang.

"Kau nak tanya sesuatukan tadi?tanyalah." kata Sehun.

"Um.. um.. Kau sayang Eun Jihye tu lagi?" soal Saejin sambil menundukkan kepalanya.

"Let me guess.. Eomma aku bagitahu pasal dia kan?" teka Sehun dengan senyuman sinisnya.

"Eo.. Tapi kalau kau tak nak jawab it's ok."

"Dia first love aku so.. it's hard to be forget. Kalau nak kata aku sayang dia tak tapi kalau nak kata aku benci dia pun tak, tapi aku mengaku aku masih ada perasaan dekat dia. Aku just.. nak spend lifetime aku dengan dia sebab dia.." Sehun berhenti bercakap sebaik sahaja dia melihat tangan Saejin yang berada di pehanya digenggam kuat.

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now