THIRTY-NINE

3.3K 240 6
                                    

HandBrek ditarik memberhentikan pergerakkan keretanya. Deruan nafasnya yang dari tadi seperti tersekat-sekat diperbetulkan. Air mata yang ditahan jatuh ke tangannya yang berada di stereng kereta. Kepalanya disembamkan ke atas tangannya dan menangis sepuas hatinya. Air mata yang cuba ditahan untuk mengekalkan imej cerianya gagal apabila air matanya tidak berhenti mengalir.

Perasaan benci, sayang, marah, rindu, cinta, kekeliruan semuanya bercampur baur ketika itu. Dia kecewa melihat kemesraan Saejin dan Sehun, Annoucement pertunangan mereka bagaikan seperti bom yang meletup ditelinganya. Perasaan cemburu dan iri hati kepada Sehun ditolak sekuat hati takut jika ianya bertukar menjadi benci tetapi dia tewas dengan perasaannya sendiri. Dia mahukan Saejin dan itu adalah sepastinya. Saejin akan menjadi miliknya.

'Ring Ring Ring..' deringan dari handphonenya membuatkan Baekhyun mengangkat wajahnya dan mengelap sisa air matanya. Melihat nama 'Eomma' terpampang dia berdehem tidak mahu merisaukan wanita itu.

"Eo.. o-omma." dengan suara seceria yang mungkin dia bersuara.

"Baekhyun can you come home now? Eomma nak kamu jumpa 'dia'. Cepat ye sayang omma tunggu." Belum sempat Baekhyun mahu membalas bunyi 'tut-tut-tut'

Baekhyun mengeluh, handphone diletakkan di poket dadanya sebelum kembali memandu. Dia tau siapa 'dia' yang dimaksudkan oleh Mrs. Byun tetapi otaknya ligat berfikir tentang Saejin, Saejin dan Saejin sahaja. Dia mahukan gadis itu dan sepastinya apa yang dimahukan olehnya didapatinya. Love over brother right?
_______

Next day..

Mata Saejin perlahan-lahan terbuka dan merenung wajah lelaki dihadapannya yang sedang meniup wajahnya dan tersenyum beberapa saat kemudian. Dengan kedua belah tangan Saejin menekup kedua-dua belah pipi Sehun dan menarik lelaki itu rapat sebelum mencium bibirnya. Sehun tersenyum dan menarik gadis itu untuk duduk.

"Babe ireona and get ready. We are going to meet the wedding planner today." kata Sehun dan Saejin mengerutkan dahinya.

"Wedding planner? Siapa nak kahwin?" soal Saejin seperti orang hilang ingatan sahaja gayanya. Sehun menggeleng perlahan sebelum menjentik dahi gadis itu membuatkan Saejin mengaduh.

"Entahlah.. aku rasa pak cik duda yang baru pindah kat rumah hujung Taman perumahan ni kot nak kahwin sebab tulah kita kena uruskan." jawab Sehun selamba .

"Ish! orang tanya betul-betul di bantainya main-main pula. Jugullae?" Marah Saejin.

"Tulah siapa suruh kau bangun-bangun je jadi bengap. Of course we are going to get married you stupid! Remember last night? the annoucement?"

Bagaikan dihempap batu yang penuh dengan ingatan malam tadi, Saejin mengangguk. "Tapi ada aku cakap aku nak kahwin dengan kau?" Saejin menyoal.

"Ada aku kisah kau nak kahwin dengan aku ke tak nak? You're going to be mine no matter what babe." Sehun wink dan tersenyum gatal.

"Kalau kau nak aku jadi isteri kau, Kau pujuk aku dengan kata-kata manis kau dulu suruh aku bangun pergi mandi kalau tak say goodbye, you handsome devil." Kata Saejin sambil tersenyum sinis dan kembali berbaring sebelum menutup badannya dengan selimut.

Tidak lama kemudian, jeritan Saejin bergema apabila terasa badannya terapung. Dilihatnya Sehun yang sedang smirk dan mengendongnya secara bridal style sebelum berlari ke arah bilik air. Dipukulnya dada Sehun berkali-kali sambil tertawa dengan kuat.

"Let's take a shower together Kim Saejin!!" Sehun berkata dengan kuat.

"Ommaa!!" Saejin menjerit masih tertawa.
________

Sehun menjeling Si gadis yang dari tadi tidak berhenti tertawa mengejek ke arahnya. Nasib baik sayang, jika tidak, sudah diberi high kick tepat di perutnya. Saejin yang masih tertawa itu ditarik ke arahnya sebelum mencium bibir gadis itu membuatkan Saejin terhenti kerana terkejut bukan kerana tidak biasa tetapi disebabkan pandangan orang awam yang diterimanya ketika itu.

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now