Side-story (6)

2.6K 209 13
                                    

"......oppa" suara Hani memanggilnya dengan lembut menyedarkan Baekhyun dan terus sahaja dia menoleh memandang Hani.

"Wae?" Baekhyun menyoal dengan nada yang mempunyai sedikit unsur risau. Takut sekiranya sesuatu yang buruk berlaku terhadap gadis itu.

Hani menunduk dan bermain dengan jarinya dan sedaya upaya menahan air matnya dari jatuh. "Please.. stop staring at them.." ujarnya perlahan.

Baekhyun terus menggigit bibirnya seperti apa yang baru dilakukannya tadi adalah salah besar. Bukankah dia sudah berjanji akan tidak menyakiti hati Hani lagi? Gosh.. You are a failure Byun Baekhyun. Wajahnya diraup dan memegang kedua belah tangan Hani.

"Honey.. Oppa m-minta maaf ok. Oppa sendiri pun tak perasan apa yang oppa buat. Mianhae." ucap Baekhyun.

Hani mengangguk. Sehun dan Saejin yang sedang 'cuddle' bersama diatas katil membuatkan Hani berasa sedikit cemburu. Bilakah dirinya pula dapat merasakan kebahagian begitu bersama Baekhyun. Kepalanya digelengkan perlahan. Tidak. Ini bukan masa untuk berdrama.. misinya untuk memikat Baekhyun pun belum kesampaian.

"Hani-yah.." Panggilan dari Baekhyun membuatkan Hani mengalihkan pandangannya memandang lelaki yang menjadi favouritenya.

"Yeah?" soalnya.

"Nak pergi pantai? "

Hani mengangguk dan tersenyum mesra. Aww.. begitu cepat Baekhyun dapat membuatkan hatinya terasa ringan kembali. Tangan Baekhyun yang terhulur buatnya disambut dan bersama mereka mengorak langkah keluar dari sarang bermesraan Saejin dan Sehun. (no dirty thing -_-")
____

Baekhyun tersenyum lembut melihat Hani yang berdiri berseorangan dengan kakinya yang di rendam dalam air laut. Melihat rambut lembut Hani yang ditiup bayu laut membuatkan hatinya berdegup-degup kencang. Entah mengapa Baekhyun merasakan perasaan yang dirasakannya kini berbeza dengan perasaannya buat Saejin dahulu.

Perlahan - lahan Baekhyun mendekati Hani dan melingkari tangannya dipinggang gadis itu. Senyumannya mekar apabila melihat Hani tersentak dan beku dalam dakapannya. Tubuh kecil itu dipeluk erat dari belakang lalu merehatkan dagunya dibahu Hani.

"O-oppa.."

"Erm..?"

"Mwohani(what are you doing?)" soal Hani, gugup.

"Backhugging you.. why?"

"I'm.. s-shy." jawabnya perlahan.

Baekhyun tertawa lembut. " Don't be Honey.. Sebab bermula dari sekarang skinship yang macam ni akan jadi rutin harian kita.. I'm starting to like you now Hani.." ucap Baekhyun.

Hani menunduk dan tidak menjawab. Tidak lama kemudian esakan halus dari Hani kedengaran. Mata Baekhyun membulat, sedikit terkejut. Terus pelukan dilepaskan dan bergegas berdiri dihadapan gadis itu. Pipi Hani ditekup dengan kedua belah tangannya dan menarik wajah gadis itu naik memandang wajahnya sendiri. Air mata Hani dilap lembut dengan ibu jarinya.

"W-wae?" Soal Baekhyun, berasa risau.

Hani tertawa kecil dan menggeleng perlahan. "I'm just too happy.. gomawoyo oppa.." terus tangannya dilingkarkan pada leher Baekhyun dan membenamkan wajahnya di dada lelaki itu. Baekhyun tersenyum dan membalas pelukkan gadis itu. "I like you too oppa.. very much."

Setelah agak lama berpelukan akhirnya mereka meleraikannya. Tangan Hani dipegang dan mereka berdua mula berjalan mengambil angin dipantai itu.
_____

"Saejin.. lets talk.. just the two of us.."

Sehun dan Saejin yang sedang berlawan game di psp masing-masing terhenti dan mengangkat wajah memandang Baekhyun lalu mengerling ke arah katil berhadapan dengan mereka dimana Hani sedang nyenyak tidur.

"Of cou---" Saejin terhenti tatkala Sehun memegang tangannya.

"Jangan lama-lama.." Pesan Sehun dan Saejin tertawa kecil sebelum mengekori Baekhyun keluar menuju ke Balkoni.

"Baek, what do you want to talk about?" Saejin menyoal.

"You still call me Baek." Baekhyun tersenyum kecil.

"and you not calling me Princess anymore.." Gurau Saejin tetapi Baekhyun terasa seperti ingin pengsan sahaja.

"I'm s--"

"Kenapa nak mintak maaf? Saya tak kisah pun.. I'm not even your princess and I will never be because that Song Hani is the Princess you have been looking for in the first place.."

Baekhyun tersenyum. Kata-kata Saejin 100% benar. Jika dahulu mungkin sahaja dia sudah melenting dan menyanggah soal hal ini tetapi tidak sekarang. Baginya Hani itu Bagaikan cahaya yang sentiasa menerangi hidupnya cuma dia sendiri sahaja yang terlambat menyedarinya.

"Can I ask a favor from you Saejin?" Baekhyun memandang Saejin yang hanya mengangguk. " Boleh tak awak.. awak berkawan balik dengan Hani? Hari-hari dia cakap dia nak jumpa awak.. tapi bila dah jumpa awak pulak yang menjauhkan diri.."

Saejin memandang Baekhyun sebentar lalu mengalihkan pandangannya ke hadapan memandang laut. "I'm not trying to distance myself from her.. Saya cuma tak nak dia rasa kekok.. saya tak nak dia fikir saya ni perampas.. saya yang salah dalam hal ni.. so.. saya rasa malu nak jumpa dia.." Terang Saejin.

"You are not in the fault princes-- i mean Saejin.. tersasul pulak.. "

Saejin tertawa kecil. "Ok! I will try talking to her tommorow.. And jomlah masuk.. saya tak nak dengar Sehun membebel.. "

"Gomawo Saejin-ah.."

Saejin Hanya mengangguk dan memberi senyuman friendly kepada Baekhyun.
______

Seperti yang dijanjikan dengan Baekhyun malam tadi, Hani dan Saejin bertemu selepas breakfast bersama yang lain. Aura kekok yang bertebangan diudara membuatkan kawasan taman itu sunyi tanpa sebarang suara dan yang kedengaran hanyalah bunyi ombak dari laut yang bedekatan.

Hani mengankat wajahnya dan bertembung mata dengan Saejin dan cepat-cepat dia melarikan pamdangannya ke arah lain. Saejin tertawa perlahan. Cute...

"Eonni mintak maaf.." Ucap Saejin.

Hani mengetap bibirnya langsung tidak memandang Saejin. Air matanya keluar dan menggeleng perlahan. Dia juga mahu meminta maaf dari Saejin tetapi entah mengapa suaranya bagaikan tersekat memaksanya untuk berdiam diri sahaja.

"Eonni minta maaf sebab hampir rosakkan hubungan Hani dengan Baekhyun. Kalau apa-apa jadi maybe eonni sendiri tak dapat nak maafkan diri eonni." Saejin berkata tangannya dibawah ke kepala Hani dan mengusapnya dengan lembut. "Even Baekhyun panggil eonni 'Princess' but I never be his princess.. You are Hani.. Let's just say eonni hanya orang ketiga dalam cerita Hani dengan Baekhyun.. Watak yang tak berapa penting dan cuma berharap Hani akan maafkan eonni.. "

Hani menggeleng, tangan saejin yang berada di kepalanya diraih "Eonni tak salah.. Hani yang patut minta maaf sebab Hani hampir nak benci eonni hampir nak doa supaya eonni tak wujud so Baekhyun oppa tak akan pandang perempuan lain kecuali Hani. Tapi Hani tak sedar yang kalau tanpa eonni maybe Oppa tak akan pernah bagi peluang dekat Hani.. I'm sorry.. "

"You are such a crybaby.." air mata Hani dilap dengan ibu jarinya. "So.. its settle already right?" Saejin menyoal dan Hani hanya menangguk sebelum tertawa kecil dan memeluk Saejin dengan erat.

"Thankyou eonni.."
______
TBC..

Happy Belated Birthday to Byun Baekhyun 😁 !! I love you a lot Baek Appa haha❤❤

OK. Thats it the update.. I'm going to take a lot of time to update after this.. I'm too busy to do anything nowdays .. Sorry. Tpi klau saya ada mse saya janji saya update 😀 and Happy 50k!! So happy ^^

Enjoy and sorry for boring chapter, sorry for late 😔

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now