TWENTY-FOUR

3.2K 281 7
                                    

Jihye tersenyum kecil melihat gambar-gambar Hyemin yang dihantar oleh Minhyun. Sudah 2 hari dia tidak bertemu mereka disebabkan business tripnya di London. Setelah siap segala kerjanya di situ terus dia bergegas balik ke korea memandangkan dia sudah berjanji dengan Saejin untuk bertemu dengan Sehun.

"N-Noona.." suara itu mengejutkan dirinya yang masih tersenyum-senyum melihat gambar suaminya dan anak tunggal mereka.

"Oh... You're here. Sitdown Sehun-ssi." pelawanya dan lelaki muda itu melabuhkan punggungnya dikerusi bertentangan dengannya.

"Nak oder apa-apa? Air? makanan?" soal Jihye.

"No thanks." jawabnya dan Jihye hanya tersenyum lembut.

Sehun pula terpana melihat senyuman yang langsung tidak pernah di lihatnya. Senyuman yang dia tidak pernah tahu wujud dalam kamus hidup gadis itu. Walaupun hatinya tidak berdegup pantas seperti setiap kali dia melihat senyuman Saejin, dia mahu melihatnya lagi.

"Saejin sihat tak? Semalam dia call, suara dia serak je.. Risau pulak rasanya. Ah!.. ni bagi dia nanti." kata Jihye lalu menyerahkan beg dengan tulisan Bahasa inggeris diatasnya.

"N-ne." jawab Sehun dan meletakkan beg kertas itu ketepi lalu mengangkat wajahnya melihat gadis cantik dihadapannya.

Tiada makeup smokey di wajahnya lagi, tiada rambut merah gelapnya lagi dan tiada pandangan dingin seperti dahulu. Hanya kemesraan dan keramahan yang di tunjukkannya seperti Eun Jihye yang dikenalinya sudah hilang dari dunia ini dan yang berada dihadapannya ini adalah seorang wanita yang berkejaya dan elegent.

"Kamu tak jawab soalan noona.." Jihye tersenyum. Sehun pula terkejut mendengar Jihye menyebut noona kerana sebelum ini Jihye menggunakan 'Kau & Aku' sahaja apabila bercakap dengannya.

"S-Saejin ok.. Dia nampak happy." jawabnya. Happy, yes, Saejin nampak happy ketika berbual dengan rakan kelas yang lain pagi tadi. Sedikit sebanyak dia berasa cemburu melihat betapa carefreenya Saejin.

"Nice. Budak tu dari kecik tak reti nak kawan dengan perempuan. Haha.. tapi selagi dia happy, noona pun happy jugak. Seriously, noona tak pernah sekalipun tengok dia gembira macamtu sekali. Maybe kehadiran kamu buat dia jadi happy. I can see you are important for her." Jihye tersenyum dan Sehun hanya mengangguk. Dia tahu Jihye cuba lari dari hal sebenar.

"Noona.. Noona betul-betul tak ingat Sehun?" soal Sehun.

"Mianhae.. mungkin kamu sebahagian dari ingatan noona yang hilang... " Jihye menjawab membuatkan Sehun mengerutkan dahinya kerana confuse.

"Maksudnya?"

"4 tahun dulu, Noona tak tahu apa yang terjadi tapi, Parents noona cakap Noona eksiden lepas gaduh dengan dorang pasal seseorang. Bila noona sedar, doktor sahkan noona mengalami amnesia jangka panjang. See, sampai sekarang noona tak ingat apa-apa. Tapi Sehun, kalau noona diberi pilihan untuk pilih kehidupan sekarang dengan sebelum ni.. noona akan pilih kehidupan sekarang eventhough I can't remember anything." Terang Jihye.

Sehun menggenggam kedua tangannya yang berada di atas pehanya. Jadi itu yang berlaku.. kenapa tiada sesiapa beritahunya hal ini? Dia sedar akan kebencian ibubapa Jihye terhadapnya tetapi at least, dia ada hak untuk tahu .

"Sehun.. let past be past. Noona minta maaf kalau noona lupa pasal kamu tapi look around and apreciate everything you have now before it's vanish without your knowing." pesan Jihye tetapi setiap perkataan itu langsung tidak didengarinya.

"Noona... can't you be mine again? I want you.. I need you." kata Sehun dengan perlahan.

"Sorry Sehun.. Noona ada family.. I love my husband and my daughter dan noona takkan tinggalkan dorang semata-mata untuk kisah silam yang noona sendiri tak tahu apa-apa."

"But noona--"

"Sehun. You are confuse. Percayalah, kamu dah tak ada perasaan dekat noona tapi noona pasti kamu ada perasaan dekat Saejin. Please.. noona merayu dekat kamu jangan lukakan hati dia. She's so precious for me." Minta Jihye dan Sehun hanya menggeleng perlahan.

"Let's stop it here Sehun. By the time noona tengok kamu dengan Saejin, Noona terima kamu sebagai adik sebab kamu wujudkan senyuman gembira tu dekat bibir dia. So please.. hargai dia.. fikir dalam-dalam sebelum kamu menyesal. "

Keadaan menjadi senyap sunyi seketika. Sehun menggigit bibir bawahnya. Adakah semuanya disebabkan Saejin, Jihye menolaknya? Mengapa rasa keliru itu makin membuak dalam dirinya.

"Noona pergi dulu. I have dinner with my family. See you next time dongsaeng." kata Jihye sebelum beredar meninggalkan Sehun seorang diri.
___________________

Saejin berjalan kehulu dan kehlir di ruang tamu mansion Oh menunggu Sehun. Jam dilihatnya dan mengeluh apabila sudah tepat pukul 12:30 am. Perasaan risaunya membuak-buak, ingin saja dia berlari keluar mencari lelaki itu.

Tidak lama selepas itu pintu utama rumah itu terbuka membuatkan Saejin tersenyum. Sehun harus pulang dengan senyuman dibibirnya supaya dia akan menghargai ucapan terima kasihnya dan sejujurnya dia menunggu saat ini. Dia mahu melihat senyuman gembira Sehun.

Sehun melangkah masuk ke dalam rumah dan tidak seperti yang dimahukan oleh Saejin. Tiada Sehun yang gembira tetapi Sehun yang nampak sungguh muram dan bau arak yang kuat menyedarkannya bahawa lelaki itu mabuk.

"Sehun.." panggilnya menarik perhatian Sehun yang sedang berjalan terhuyung-hayang ke arah tangga. Sehun berhenti dan memandangnya sebelum mengukirkan senyuman sinis.

"Tch, jangan cakap kau tunggu aku." Kata Sehun .

"Kau mabuk ?" soal Saejin walaupun hal itu sudah nyata.

"Tak ada kena mengenanya dengan kau. Kalau aku mati pun, tak ada kena mengena dengan kau. Kau tak payah nak tunjuk baiklah Kim Saejin! Aku tahu kau suka tengok aku macam ni. Kau memang dah tahu yang yang Jihye noona akan reject aku and now, How do you feel? happy?" kata Sehun dan menapak ke arah Saejin.

"Apa yang kau cakap ni? Aku tunggu kau sebab aku risau. Aku tahu dia akan reject kau sebab dia ada family dia sendiri! Kau ingat dia akan tinggalkan kehidupan dia hanya untuk kau? " balas Saejin.

"Aku ada harapan kalau kau tak wujud!" jerit Sehun membuatkan mata Saejin sudah berair.

'So kau wish aku tak wujud? That's hurt.' bisik hatinya.

"Then kau nak aku buat apa? Hilangkan diri aku? Bunuh diri? "

"Just do whatever so kau takkan wujud depan aku! Aku benci tengok muka kau, kau tahu tak!" ujar Sehun dan akhirnya air mata Saejin jatuh ke pipinya.

"Well, guess what? aku pun benci tengok lelaki bodoh macam kau ni! " jerit Saejin lalu menolak Sehun yang berada dihapannya untuk ke tangga tetapi Sehun dengan pantas memegang tangannya dan menariknya kembali.

" Kau nak apa lagi?" soal Saejin.

Sehun tidak menjawab dan hanya merenungnya dengan mata yang jelas menunjukkan rasa marah. Saejin menggigit bibirnya, dia mahu beredar dari situ secepat mungkin.

"Aku just nak Jihye jadi milik aku. Tapi kenapa kau mesti ada untuk halang? Kenapa kekuarga kau mesti ada untuk halang? Keturunan kau ni memang tak patut wujud kat muka bumi ni! Jihye noona sepatutnya dengan aku bukan dengan Minhyun tu!"

"Kau boleh cakap pasal aku tapi not my family Oh Sehun! Cari cermin dan cermin diri kau. Tengok kebodohan yang kau baru tunjukkan kat aku! Ada sebab semua ni berlaku! Just terima hakikat!"

"You are nothing but a bitch! Macam mana aku boleh layan kau baik-baik? Tulah perkara bodoh yang pernah aku buat! Kejar Jihye noona is not stupid!"

"B-bitch?"

'Pang!' dan tangan Saejin bergerak ke pipi Sehun menampar lelaki itu membuatkan semuanya menjadi sunyi. Sehun memegang pipinya sendiri dan mrenung Saejin dengan tajam.

"Yes! tengok perempuan yang kau panggil bitch ni macam tu! And jangan pernah lupa yang kau bencikan aku! So aku tak akan menyesal dengan apa yang buat lepas ni! " ujar Saejin sebelum berlari kebiliknya.

"Stupid!!!" Jerit Sehun lalu menendang sofa dihadapannya. Mengapa semuanya buka seperti apa yang dimahukannya? Stupid life! Stupid Kim Saejin!!.
_________________

TBC...
Thanks read :)

HAVE A GOOD DAY !!! :)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now