FIFTEEN

3.6K 308 7
                                    

Sehun memegang tangan Saejin lalu menariknya masuk ke dalam kelas memandangkan gadis itu hanya berdiri di hadapan pintu tanpa bergerak selama 5 minit seperti ada sesuatu yang mengganggunya.

"Ishh! lepaslah! aku tahulah nak masuk!" rungut Saejin sambil menarik tangannya dari pegangan Sehun.


"Memanglah kau tahu so, masuklah! apa lagi?!" Arah Sehun.

"Aku tunggu Baekhyunlah! Kau pergilah masuk dulu." kata Saejin memberi alasan kerana sebenarnya dia takut sekiranya Kai ada di dalam.


Sehun mengetap bibirnya mendengar nama Baekhyun disebut oleh Saejin lalu berdehem. "Kalau macamtu.. aku tunggu sekali." Kata Sehun dan Saejin hanya mengangguk.


"Princess!Princess! Annyeonghasimnika! " Mendengar suara Baekhyun itu Saejin dengan serta merta menoleh untuk berlari ke arah Baekhyun tetapi niatnya terbatal apabila melihat Kai dan Kyungsoo di sebelah lelaki comel itu.

"H-Hey Baek." Saejin tersenyum kekok sambil melambai ke arah Baekhyun apabila mereka bertiga berada di depannya.



"Hey princess. I miss you." Baekhyun memeluk Saejin membuatkan mata Sehun terbuntang. Well, baginya dirinya seorang sahaja yang boleh memeluk Saejin begitu.


Saejin pula cuba sedaya upayanya memandang tempat lain selain daripada Kai dan Kyungsoo yang juga berdiri dengan kekoknya disitu. Baekhyun melepaskan pelukan lalu mencubit lembut pipi Saejin.


"Kaja Kaja! jom masuk!" Ajak Baekhyun sambil memegang tangan Saejin tetapi Sehun sempat memegang tangan sebelah lagi mengelakkan Baekhyun membawa Saejin pergi tanpanya.


Kai dan Kyungsoo pula stay diluar dan berpandangan sesama sendiri. Mereka langsung tidak sangka Saejin akan hadir ke sekolah pada hari ini. Kyungsoo menepuk lembut bahu Kai lalu mengangguk.

"Explain kat dia lepastu minta maaf. Aku yakin dia akan maafkan kau. Pasal Sehun kau jangan risau nanti aku cakap dengan dia kalau dia tahu pasal ni." Kata Kyungsoo sebelum beredar masuk ke dalam kelas.

Keluhan dilepaskan oleh Kai sebelum mengekori langkah Kyungsoo. Matanya memandang tepat ke arah Saejin dan Sehun yang sedang bergaduh mulut entah tentang apa. Betapa dia berharap dirinya yang berada di tempat Sehun.
_____

Masa rehat tiba. Sejin menyimpan barangnya ke dalam laci meja lalu meminta diri untuk ke tandas. Sehun yang pada mulanya mahu menemaninya di halang kerana tidakkah kedengaran pelik? Lelaki menemani perempuan ke tandas. 'Stop thinking dirty thing you stupid!' Saejin menggeleng.

Tangannya dicuci setelah keluar dari tandas. Rambutnya yang diikat ekor kuda itu dibuka sebelum mengikatnya kembali dengan kemas tetapi dengan gaya messy bun kegemarannya. Setelah puas hati dengan penampilannya, Saejin berjalan keluar dari tandas itu.

Satu-persatu tangga dituruninya sambil membalas teguran dari pelajar lain yang kebanyakkannya lelaki sehingga Saejin sampai di taman sekolah yang tidak ada bayang sesiapa pun. Nafasnya ditarik dalam-dalam sebelum dilepaskan dan melabuhkan punggunya diatas kerusi yang disediakan.

"S-Saejin.." suara yang memanggil namanya itu membuatkan Saejin froze. Saejin berdiri dengan cepat untuk beredar tetapi lelaki itu terlebih dahulu menarik tangannya.

"P-please.. dengar dulu apa yang aku nak cakap."


"L-let my hand go Kai." Kata Saejin dengan suara yang perlahan kerana peristiwa tempoh hari bermain difikirannya.


"S-sorry." Kai mengeluh lalu melepaskan tangan gadis itu.


Saejin menjauhkan dirinya dari Kai lalu memeluk tubuhnya. Apa yang terjadi seterusnya memberi kejutan kepadanya. Kai yang sedang melutut dihadapannya direnung dengan tidak percaya.

"K-kau buat apa ni?" Soal Saejin.


"Aku minta maaf pasal hari tu. Sumpah aku cakap aku tak ada niat nak buat macamtu kat kau. I'm..I'm drunk and I lost control over myself. Aku call kau sebab nak cakap pasal sesuatu tapi bila kau ada depan mata aku.. aku biarkan nafsu kawal aku. Aku Minta Maaf Saejin. " Kai menundukkan kepalanya.

"Stand up." Arah Saejin dan Kai mematuhinya.

'Pak' bunyi tamparan bergema disekeliling mereka. Kai menegang perlahan pipi kirinya yang terasa berpijar kerana tamparan dari gadis itu.


"Tamparan tu sepatutnya aku dah bagi kat kau dari hari tu but guess what? Aku hilang semangat and felt scared of everything even Sehun! You called yourself a man? Hell! A man should not done that to girl! Just imagine what gonna happen if Kyungsoo is not there I might having your baby inside me now!" Marah Saejin.

"Aku minta maaf. Pukul aku lagi kalau kau masih rasa tak puas hati. " Kai menggigit bibirnya dan Saejin mengeluh.


"Hahhh.. kalau aku bunuh kau pun takkan bawak apa makna.. Just.. biarkan masa yang tentukan sama ada aku boleh maafkan kau atau pun tak. But.. aku tak marah kat kau lagi. " Kata Saejin.

"T-Thanks Saejin.."


"One more. Jangan biarkan Sehun tahu pasal ni.. aku tak nak friendship korang musnah sebab aku." Itulah kata-kata terakhir Saejin sebelum beredar.
_____

"Oh yeah.. sebelum saya terlupa.. esok awak akan ada dua orang pelajar baru dari Chuncheon Highschool. Saya tak tahu macammana dorang boleh masuk kelas spesial awak semua ni but please guys! Behave with them ok?!" Kata Cikgu Kang setelah loceng terakhir berbunyi.

"Perempuan ke?" Soal Kris membuatkan Saejin memusingkan matanya dengan muka yang menyampah.

"Oooh.. Sorry to dispointed you Kris baby but no.. They are boys." Mereka semua mula merungut kecuali Saejin yang hanya tertawa kecil.

"Kenapa dua orang cikgu? Kembar ke?" Soal Lay.

"Saya tak tahu tapi nama keluarga mereka berdua berbeza." Jawab Cikgu Kang.

"Dahlah.. Saya tak nak buat session Q&A dah.. saya nak balik. Ingat layan dorang tu baik- baik macam awak layan Saejin! Jangan sebab dorang tu lelaki awak tak suka dorang pulak!" Pesan Cikgu Kang dan terus meninggalkan kelas itu.

"Harap- harap dorang tu tak annoying macam korang.." Luah Saejin.

"Kenapalah bukan perempuan? sekurang-kurangnya tak adalah kita nak bergantung kat Saejin je.." Balas Tao.

"Well.. Tuah saya dorang tu lelaki kalau tak mesti awak semua tak nak layan saya dah." Saejin mencebik.

"No Princess! Don't worry Baek prince is here!" Kata Baekhyun dengan cerianya membuatkan member yang lain berlakon kegelian kecuali Sehun yang sudah terasa panas.

"Oww.. Thanks my Prince. Lemme kiss you." Gurau Saejin dan memuncungkan bibirnya untuk mencium pipi Baekhyun.

"Jom baliklah!" Sehun menyampuk lalu menarik tangan Saejin keluar dari kelas itu!.

"Bye Baek! See you tomorrow. Lobiu!" Flying kiss dihantarnya kepada Baekhyun membuatkan Sehun bertambah panas.
____

"Panasnya!" rungut Sehun sambil membuka tali lehernya dan dicampak ke tempat duduk belakang.

"Panas? Kau gila ke? ekon bukan main seju, panas lagi? kau ni beruang kutub ke apa? Yelah boleh hidup kat tempat sejuk." Saejin tertawa kecil.


"Bagus juga kalau aku beruang boleh aku makan Baekhyun biar dia hilang selama-lamanya." bisik Sehun perlahan kepada dirinya.

"Kau cakap apa?"

"Aku cakap baguslah kalau aku beruang boleh aku ngap kau! Sedap juga.."

"B-Y-U-N-T-A-E. Byuntae!" Ujar Saejin dan menjeling Sehun yang sedang tersenyum sinis.
_____
TBC...

Siapakah dua orang pelajar baru itu? Nantikan next update. Hint: Seventeen :)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now