SIX

4K 350 7
                                    

Tiga hari berlalu dengan pantas tanpa disedari oleh Saejin. Pada pagi hari sabtu Saejin sudah terlentang diatas katilnya sambil merenung ke arah siling diatasnya memikirkan tentang betapa hodohnya perangai Sehun walaupun baru 4 hari dia mengenali lelaki itu.

3 hari lepas iaitu hari rabu Sehun membaling handphonenya keluar tingkap kerana Saejin tidak menumpukan perhatian ketika dia sedang bercakap membuatkan Saejin terpaksa membeli handphone baru. 'Dia ingat dia tu raja aku kena dengar cakap dia?'

Hari khamis lepas juga Sehun menyimbah air ke mukanya sehingga basah lencun ketika mereka berdua dipaksa mencuci pinggan dan semalam.. Hurm.. semalam adalah hari yang agak bahagia memandang Sehun langsung tidak keluar dari biliknya.

Setelah lama mengingati segala memori buruknya, Saejin bangun dari katil dan menuju ke luar bilik untuk bersarapan. Langkahnya terhenti apabila bertembung dengan Sehun yang juga baru keluar dari biliknya yang hanya bertentangan antara satu sama lain.

"Tengok-tengok ape?!" Soal Saejin dengan lagak gangsternya.

Sehun smirk. "Nice.." Katanya sebelum beredar ke tingkat bawah meninggalkan Saejin yang sudah berkerut dahi.

"Nice? ape yang nic---" Saejin terdiam apabila dia mula perasan bahawa bahu kirinya terdedah cepat-cepat ditariknya untuk membetulkan bajunya. "Ya BYUNTAE!!" Jerit Saejin.

"Ishh! dasar lelaki tak guna! Menggatal nak mampus! Aku nak je bunuh kau lepastu tanam kau dalam-dalam kat dalam kubur tu!" bebelnya sebelum turun ke bawah dengan geram.

"Joheun achim (Good morning) Dongsaeng-ah!" Jihun menegur Saejin yang baru sahaja menapak ke ruang makan.

"Eo.. Good morning oppa." Jawab Saejin acuh tak acuh sambil merenung tajam Sehun yang sedang memakan sarapannya dengan tenang tanpa rasa bersalah.

"Joheun achimhaeyo Uncle Auntie." Saejin menegur kedua orang tua itu.

"Erm.. Joheun achim. Makanlah lepas ni auntie nak kamu pergi shopping mall beli apa yang patut. Pergi dengan Sehun." Kata Mrs Oh membuatkan Sehun tersedak dan Saejin ternganga.

"Ta-Takpelah Auntie. Saejin pergi sen--" Kata-kata Saejin tergantung apabila Mr Oh menyampuk. "Sehun teman kamu. Muktamad." Saejin dengan pantas mengangguk seperti tikus yang takut dengan kucing.

"Tapi Appa Eomma, Jihunkan ada? suruhlah dia! Sehun sibuklah!" Bantah Sehun. Mr. Oh berdehem lalu memanah anak bongsunya dengan renungan tajam.

"Arasseo..." Sehun berputus asa lalu menjeling Saejin. 'Menyusahkan aku betul perempuan ni!.'
____

Saejin menyandarkan dirinya lalu membuang pandangannya ke luar tingkap melihat pelbagai ragam manusia. Sehun mengerling gadis itu dan mendengus. Saejin yang perasan akan pandangan itu membalas pandang Sehun . Sehun berdehem lalu mengalihkan pandandangannya.

"Ya byuntae.. Apa yang kau tengok lagi ha?!" soal Saejin sambil memeluk tubuhnya.

"Mana ada aku tengok kau. Tu kat luar tu banyak lagi benda yang aku boleh tengok. " Kata Sehun.

"Yelah tu.. aku tahulah aku ni sexy.. " Saejin smirk.

"Tch. Sexy my foot. Please.. dalam berjuta-juta perempuan kat dunia ni kaulah yang paling hodoh yang pernah aku jumpa."

"Jaga sikit mulut kau eh! For your information Mr. Oh Sehun. Aku nilah perempuan paling popular kat UK dulu. Setakat kau tu.. Bukan perempuan suka sangat pun dengan kau.. nak duit je. Psh.."

"Aku tak tahu pulak UK tu kecik sampai semua orang kenal kau." Perli Sehun.

"Eleh.. ade je kau nak menjawab Jeleslah tu." Saejin tersenyum sinis sambil flip rambutnya kebelakang.

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now