THIRTY-SIX

3.2K 265 11
                                    

Dahi Saejin berkerut apabila telinganya menangkap bunyi yang kurang menyenangkan dari luar biliknya. Dia mahu mrngabaikannya tetapi makin bunyi itu makin kuat. Laptop kesayangannya yang memainkan lagu Taylor Swift di tutup dan mengesot turun dari katil sebelum melangkah keluar dari bilik.

Di dekatinya bilik Sehun a.k.a teman lelakinya, tetapi bilik itu kosong dan bunyi pelik atau orang sedang memgerang kesakitan tadi masih kedengaran diudara. Ada orang buat 'ehem ehem' ke? Tetapi dari bunyinya seperti suara Hwanhee.

"Omma. " dipanggilnya omma kesayangannya yang sedang duduk di ruang tamu tingkat dua menonton drama koreanya.

"Erm." Mrs. Kim menyahut.

"Omma dengar tak bunyi tu?" Saejin menyoal.

"Bunyi? bunyi apa? "

"Alah bunyi tuh! macam 'eung eung' macam orang tengah sakit tu?"

Mrs. Kim tidak menjawab dan meperlahankan volume televisyennya untuk memastikan bunyi yang dimaksudkan oleh anak tunggalnya. Tatkala bunyi itu menerpa telinganya, Mrs. Kim tersenyum.

"Ooh.. tu Hwanhee, appa dengan Sehun.. kat laman rumah.. Nak bersenam katanya.. Si Hwanhee datang tadi tiba-tiba melutut depan Sehun dimintanya pula ajar benda mengarut. Nak jadi sexy katanya." Terang Mrs. Kim.

Saejin terdiam cuba untuk memahami setiap kata-kata Mrs Kim sebelum pecah tawanya. Bayangan Hwanhee yang berjaya menjadi Sexy baru sahaja melintasi mindanya. Tetapi bagaimana pula dengan Appa? adakah lelaki itu mahu menjadi sexy juga?

"Appa p--" tak sempat mahu tanya kelibat Mr. Kim yang bermandi peluh muncul dari tangga.

"Appa pun join budak-budak tu bersenam? Si Sehun dengan Hwanhee tu bukan betul sangat pun." Kata Saejin.

"Apa-apa jelah.. appa cuma nak ada tenaga nak bagi kamu adik. Nanti tak ada tenaga macammana nak dapat kembar Haha" Ujar Mr. Kim selamba dan mengenyitkan matanya ke arah Mrs. Kim.

"Eww.. Byuntae." kata Saejin dan terus meninggalkan kawasan itu sebelum makanan yang dimakannya ketika lunch tadi terburai keluar dari perutnya.

Dibawa langkahnya ke laman rumah dan melihat Hwanhee yang sedang melakukan push up dan Sehun pula sedang duduk bersilang kaki di atas kerusi tersenyum sinis melihat Hwannhee dan sekali tengok gayanya tak ubah seperti dia memperlakukan Hwanhee itu sebagai hambanya sahaja.

Saejin membawa langkahnya ke arah mereka berdua dan tersenyum kepada Sehun. Sehun membuka mulut mahu menegur gadis itu tetapi Saejin hanya menggelengkan kepalanya dan meletakkan jari di bibir memberi isyarat supaya Sehun tidak mengeluarkan sebarang suara. Dirapatinya Hwanhee yang masih struggle melakukan push up dan perlahan-lahan Saejin melabuhkan punggungnya diatas belakang Hwanhee membuatkan lelaki muda itu terjerit kecil dan memusingkan kepalanya memandang Saejin yang sudah tertawa.

"Pergh! Kim Saejin, turun! Aku ingat batu belah batu bertangkup mana yang duduk atas aku tadi! Berat nak mampus!" kata Hwanhee tetapi Saejin hanya mengabaikannya dan melompat-lompat diatas tubuhnya.

Sehun yang berada di ditepi sudah mengerutkan dahinya. Rasa cemburu melihat mereka berdua. Terus dia berdiri dari kerusinya dan mendekati mereka yang sedang bergaduh mulut dengan Saejin masih kekal dengan posisi tadi. Tanpa menunggu lama terus diangkat gadis itu dengan gaya bridal style dan menjauhkan Saejin dari Hwanhee yang sudah tertiarap seperti buaya yang sedang nazak.

"Terima kasih, Sehun sifu." Hwanhee berkata perlahan langsung tidak syak Sehun cemburu kerana menyangka lelaki itu mahu membantunya.

"Sama-sama muridku. Now pergi balik esok kita sambung." Kata Sehun.

"Arasseoyo. And Saejin! Siap kau lepas ni!" Hwanhee memberi jelingan tajam kepada Saejin dan beredar seperti diva meninggalkan Sehun dan Saejin yang sedang tertawa mengejek.

"Dah Sehun.. lepaskan aku." Saejin mengarah .

"Betul nak aku lepaskan?" Sehun tersenyum sinis dan mengangkat keningnya berkali-kali.

"Kau jangan buat bukan-bukan!" Tangannya terus berlingkar di leher Sehun dengan erat dan memandang Sehun dengan tajam setelah dapat mengagak apa yang bermain di minda Sehun. Lelaki ini mahu melepaskannya jatuh terjelopok diatas tanah.

Sehun tertawa. "Tahu takut. " diletaknya Saejin berdiri diatas rumput menghadapnya dan mencium dahi gadis itu.

"Jom masuk." Saejin mengajak.

"Jom.. jalan tu hati-hati nanti jatuh." pesan Sehun.

"Kenapa tiba-tiba kau cakap macam tu?" Saejin menyoal pelik.

"Because I don't want you to fall on anything besides me." Sehun wink membuatkan Saejin tertawa mendengar 'pickup lines' itu.

"Whatever.. jom.." Saejin menggeleng perlahan.

"Are you a camera?" Sehun menyoal lagi.

"Eh?" Dahi Saejin berkerut.

"Because everytime I look at you I smile." Sehun menyambung dan sekali lagi Saejin tertawa.

"Stop it!"

"I'm no organ donor but I'd be happy to give my heart to you."

"Oh Sehun! thats so cheesy!"

"Are you hands feeling heavy?" Sehun tersenyum mengusik.

"What? and stop this."

"Cause I can hold it for you." terus tangan gadis itu diraihnya dan merapatkan dirinya dengan Saejin. Saejin pula hanya tertawa.

"Your lips look lonely.. would they like to meet mine?" Sehun menyoal dan mencium lembut bibir Si gadis yang sudah tertawa seperti orang gila kerana kata-kata Sehun.

"Ni pengaruh Hwanheelah ni." ujar Saejin dan melingkarkan tangannya pada leher Sehun yang sedang mengangguk. Memang Hwanhee yang menunjukkan laman web 'pick up' lines itu tadi.. jadi apa salahnya digunakan pada masa ini?

"Ehem! Sudah-sudah sweet-sweet kat luar tu! masuk! " suara Mrs.Oh menyentakkan mereka berdua. Saejin menjauhkan dirinya dari Sehun dan menoleh memandang wanita yang sedang tersenyum mengusik itu.

"Masuk! Appa dengan omma ada something nak cakap." jelas Mrs. Kim sebelum beredar.

"Jomlah.. nanti marah pulak orang tua tu." kata Saejin dan memegang tangan Sehun menarik lekaki itu bersama.

"Are you from google?" Sehun menyoal lagi dan Saejin menjulingkan matanya kerana menyampah. Ingatkan sudah habis. Senyuman muncul duwajahnya kerana dia pernah mendengar yang ini.

"Cause you have everything I searching for." ungkap mereka berdua dengan serentak sebelum tertawa.
___________

TBC...

Saya tak tahu apa yang saya tulis.. Ni je ada dalam kepala lepas terbaca buku pickup lines. Haha XD

Happy new year !! ❤

New ff is entittled 'For you' go and check it out and of course Sehun is the hero :)

Thanks read :)
Vote dan comment anda amat saya hargai. :)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now