Side-Story (2)

2.7K 224 7
                                    

'Princess'

Panggilan yang cukup istimewa dari Baekhyun buat Saejin, clientnya sendiri. Satu sahaja yang dapat menggambarkan dirinya sekarang iaitu cemburu. Cemburu melihat betapa Baekhyun suka kepada Saejin. Lelaki itu seakan-akan mahu merampas gadis itu dari Sehun.


"Ikut aku." suara dingin itu menyentakkan dirinya yang sedang merenung ke arah Saejin yang sedang bergaduh manja dengan Hwanhee dan Sehun.

"O-oppa?" Hani menyoal dan menoleh kebelakang hanya untuk melihat Baekhyun yang sedang menuju ke belakang rumah jauh dari semua orang. Mahu tidak mahu diekorinya lelaki itu.

Sesampai sahaja di situ wajah dingin Baekhyun menyambutnya dan Hani mengetap bibirnya memandang lantai. Keluhan halus yang dilepaskan oleh Baekhyun didengarinya. Mungkin lelaki ini tidak gembira bertemunya.

"Kau buat apa kat sini? Aku dah agak dah kau dah rancang semuanya and nak musnahkan plan aku nak Saejin jadi milik aku." Tuduh Baekhyun.

"A-aniyo oppa, Hani tak tahu pun yang Oppa kenal Saejin unnie. She just happened to be Hana's unnie client and memandangkan Hana unnie baru bersalin Hani ganti tempat dia. Hani sumpah Hani tak tahu apa-apa." Hani membalas lembut.

"Ah! tu semua alasan! Kalau aku tahu kau cuba bagitahu Saejin tentang perasaan aku kat dia siap kau!" ugut Baekhyun dan beredar meninggalkan Hani.

Hani menggigit bibir bawahnya. Entah mengapa dia tidak boleh bencikan Saejin walaupun lelaki yang disukainya menyukai gadis itu. Saejin seorang yang baik dan dia pasti gadis itu takkan meninggalkan Sehun hanya untuk Baekhyun. Dia sendiri nampak bagaimana cara Saejin memandang Sehun. Penuh dengan pandangan cinta sebagaimana dia memandang Baekhyun yang bezanya, cinta Saejin dibalas tidak seperti dirinya. Baekhyun langsung tidak memandangnya.

Air mata akhirnya jatuh membasahi pipinya. Dari kecil dia cuba mendapatkan perhatian Baekhyun tetapi Saejin yang dapat apa yang dimahunya. Adakah dia tidak layak untuk mendapat layanan begitu dari Baekhyun? Lihat sahaja bagaimana lelaki itu melayan Saejin sungguh lembut dan penuh rasa sayang . Adakah sampai mati dia tidak akan dapat dengar Baekhyun memanggil dirinya 'princess' ? . Sakit.. hatinya sakit tetapi mengapa dia tidak dapat membenci Saejin?

Dadanya dipegang dan terus jatuh terduduk tetapi masih berjaya mengawal suara esakanya daripada didengar oleh orang lain. Alunan tangisannya yang menggambarkan betapa perit dia hidup di Paris tanpa Baekhyun. Dia merindui lelaki itu sering berfikir tentangnya tetapi adakah Baekhyun pernah sekali sahaja terfikir akan dirinya? Mengapa Baekhyun tidak pernah sukakan dirinya walaupun selepas dia bertungkus lumus mengubah dirinya menjadi lebih baik, lebih cantik dan sebagainya.


"G-gwaenchana?" Suara seseorang menegurnya membuatkan bahu Hani tersentak. Air mata dilap dan mendongak memandang manusia itu.

"Awak ok? What are you doing crying here alone?" lelaki itu menyoal.

"I-I'm O-okay.." jawab Hani perlahan.

Lekaki itu mendekati Hani dan melutut disebelah gadis itu. Kepala gadis itu diusap perlahan membuatkan Hani sedikit terkejut. "Girls shouldn't be crying alone. Kalau awak nak saya boleh tumpangkan bahu saya." kata lelaki itu.

"B-But.." Hani sedikit ragu-ragu. Dia tidak mahu menyusahkan sesiapa.

"Hey.. kalau awak meragui kebolehan saya memujuk perempuan hanya sebab saya macam orang gila bila ada dengan Saejin, you're wrong. Saejin just happened to be crazy like me so thats why.. bila saya dengan dia semua jadi gila. " Kata lelaki itu.

Hani tertawa kecil. "Ani. Not that.. Saya cuma tak nak menyusahkan awak.. Hwanhee right?." soal Hani.

Hwanhee mengangguk dan menghulurkan tangannya untuk membantu gadis itu berdiri. "Lee Hwanhee, Saejin's brother or neighbour actually.. And you?"

"Hani.. Song Hani. Sehun and Saejin's wedding planner." Hani menjawab sambil mennyambut huluran tangan Hwanhee.

"Oh.. So.. are you ok? You know.. you make me scared the moment I heard your stiffled cried. I thought you are a ghost and gosh.. I'm nearly pee in my pants." kata Hwanhee dan Hani tertawa.

"You're weird Hwanhee-ssi. Gosh.. dah lama saya gelak macamni." Kata Hani dan rasa sakit hati tadi hampir hilang.

"No Hwanhee-ssi, Hani.. Hwanhee is more than ok. But how old are you? I'm 19."

"Oh.. you are a year younger.. I'm 20." jawab Hani.

"Nasib baik tak tua dari Saejin.. Can I call you Hani with no nuna? You know.. Saya tak panggil Saejin nuna so it's kinda.. erm--"

"Kalau awak selesa just call me Hani. Nuna will make me feel old."

"Ahh.. Sama macam Saejin.. by the way let's go.. Saya rasa Saejin maybe tengah cari awak. " ajak Hwanhee.
_____

"Hani!! Kau bawak dia pergi mana Hwanhee? Kalau aku tahu kau buat apa-apa kat dia aku tendang kau balik UK." Kata Saejin sebaik sahaja melihat Hani dan Hwanhee. Nampakkan? Ini sebabnya dia berasa Susah untuk membenci Saejin.

"Kau fikir aku ni apa? Pervert? Bish.. better watch your mouth!" Balas Hwanhee membuatkan Hani tertawa kecil.

"Who are are you calling bish huh? I'm older than you so respect me you kiddo."

"Oh ok Bish. I'm sorry Bish. " Hwanhee berkata dengan selamba.

"Hunnie!! kau tengok anak murid kau ni!" Saejin mencebirkan bibirnya.

Sehun hanya tertawa dan menggeleng perlahan. Lalu matanya turun kepada tangan Hani dan Hwanhee yang sedang bertaut. Nampaknya anak muridnya sudah sangkut dengan wedding plannernya sendiri.

Baekhyun mendengus kasar melihat Hani dan Hwanhee. Dia cemburu melihat mereka berpegangan tangan tapi perasaan itu ditolak jauh. Chanyeol yang berada disebelah sudah tersenyum sinis. Dia tahu Baekhyun suka akan Hani tetapi ego tinggi mengalahkan Namsan Tower.

"Jeles?" Chen Si troll menyoal Baekhyun. Dari mereka sekolah rendah lagi Chanyeol dan Chen dapat menggak bahawa Baekhyun menyukai Hani tetapi terlalu malu untuk mengaku. Lihat sahaja bagaimana Baekhyun berubah setelah Hani pindah. Orang buta pun boleh tahu.

Baekhyun tertawa sinis. "Aku jeles? No way you troll.. " kata Baekhyun tetapi Tuhan sahaja tahu bagaimana sakitnya hatinya melihat mereka. Hani seakan-akan tidak terkesan dengan kata-katanya tadi membuatkan dia berasa Hani seperti tidak kisah lagi akan dirinya dan berubah hati kepada Hwanhee.

"Aku lagi hensem.." bisiknya perlahan dan tanpa disedarinya Lee Hwanhee telah terlibat dalam carta 'list manusia yang dibenci oleh Byun Baekhyun' dan nama lelaki itu berada dibawah nama Sehun dan mungkin nama Hwanhee akan berubah menjadi nama yang teratas kelak. Siapa tahu?
_______

TBC....

Thanks read,vote, and comment.
Saya amat menghargainya. :)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now