SEVEN

3.7K 333 12
                                    


Saejin masih berdiri seperti batu setelah gadis tidak cukup kain itu beredar. Girlfriend. Girlfriend. Girlfriend. Girlfriend... perkataan itu bermain di fikiranya ' Aku? awek dia? What on the earth? '

"Kenapa? suka aku mengaku kau sebagai GF aku?" kata Sehun dengan senyuman sinisnya. 'Memang tak reti nak senyum betul-betul agaknya'

"suka? Are you kidding me Oh Sehun? You are crazy, man!" Kata Saejin.

"Knapa? kau kau tak suka ke?" Soal Sehun dengan muka innocentnya.

Saejin mengundur ke belakang apabila Sehun mendekatinya sehingga tiada ruang lagi setelah belakangnya melanggar cermin besar yang berada disitu. 'Dah mula dah Si Byuntae ni!'

"Apa kau buat ni? Blahlah orang tengok tahu tak?!" Saejin menunduk sambil memukul dada Sehun berkali-kali dan berhenti apabila Sehun memegang ke dua belah tangannya. Saejin mendongak dan terdiam seketika memerhatikan wajah Sehun.

'Gosh. Kenapa dia nampak berseri-seri bila dekat macam ni? No! Yah Kim Saejin Jeongsin charyeo (Sedarlah)!, Mata dia memang warna coklat ke? Cantiknya..' Saejin tersenyum memikirkannya tanpa sedar.

"Cik, Encik. Erm.. mintak maaf mengganggu tapi, Tempat ni tempat larangan Bermesra untuk mengelakkan pelanggan kami yang lain lari. " Suara pekerja perempuan yang bertugas mengejutkan mereka berdua. Lantas Sehun melepaskan Saejin dan beredar.

Saejin memberi tunduk hormat kepada pekerja itu lalu mengekori Sehun dari belakang. Kedua-dua pipinya ditekup dengan tangannya. 'Apa perasaan ni?' soalnya sambil meletakkan tangannya di jantungnya yang sudah berdegup kencang. Kepalanya diangkat dan melihat belakang Sehun yang tiba-tiba dirasakannya menarik.
____

Hari isnin menjelang dan ketika Saejin sedang berjalan di hallway seorang diri matanya tertancap kepada susuk tubuh dua orang manusia di Taman sekolah. Langkahnya dihentikan. 'Ni lagi dua ekor ni! suka-suka je bermesra kat sekolah macam seko--- Sehun? Tch, memang patut pun.' Getus hatinya.

Tetapi apa yang dirasakannya di dalam hati tidak dapat diungkapkan. Hatinya rasa bernanah melihat Sehun dengan perempuan lain sejak kejadian di shopping mall 2 minggu lalu dan selepas itu dia langsung tidak berinteraksi dengan lelaki itu. 'Aku suka dia ke?'

"Boo!!"

Bahu Saejin terhinjut apabila suara itu menerjah telinganya. Kepalanya di gerakkan ke kiri dan serta-merta kakinya menendang betis lelaki itu sehingga dia terloncat-loncat menahan sakit dan yang lain bersamanya hanya tertawa.

"Neo Byun Baekhyun!! Jugullae (Do you wanna die)?!! " Marah Saejin.

"Mianhae! Sakit tahu tak!" Baekhyun pout cuba mendapat simpati Saejin.

"Padan muka kau! aku dah cakap jangan terkejutkan dia. Tak nak dengar!" Chen dan Chanyeol tertawa bersama.

"Yelah! Yelah! Saya salah. Mintak maaf. Btw. Apa yang awak buat kat sini? " Soal Baekhyun.

"Just ambik angin alone sebelum tunggu masa rehat habis wae?"

"Kenapa tak rehat dengan kitorang?" Soal Chanyeol.

"Saya.. dah cakapkan 'alone' tadi?" Saejin mula berjalan kembali dan Baegle line mengekorinya.

"Kenapa nampak gloomy je ni?" Tanya Chen .

"Nothing. Just a girl's things." Tipunya untuk mengelakkan mereka tahu tentang perasaannya yang sedang kusut.

"You mean.. erm.. PMS?" Soal Baekhyun.

"Rasanya awak tak perlu tahu kot Baekhyun-ssi. You sound like a pervert."

"Tah kau ni!" Chanyeol memukul kepala Baekhyun dan terus lari. Baekhyun mencarut perlahan lalu terus berlari mengejar Chanyeol untuk membalas dendam meninggalkan Saejin dan Chen. Saejin tertawa kecil sambil menggeleng.

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now