THIRTY-ONE

3.4K 258 19
                                    

"Hwan-Hwanhee?" panggil Saejin.

Hwanhee mengeluh perlahan dan menoleh memandang gadis itu. Matanya tajam merenung Saejin dan jika renungan itu boleh membunuh sudah lama Saejin tidak bernyawa lagi. Saejin menelan air liurnya dan tersenyum kekok.

"Jangan senyum. Ingat comel?" soal Hwanhee masih serius.

Saejin mencebik sedikit dan melabuhkan punggunya di atas bangku. Mereka berdua senyap seketika dan hanya burung yang berkicauan di laman rumah itu. Hwanhee merengus perlahan dan mengambil tempat diatas bangku dissbelah Saejin.

"Hwanhee kau marah aku lagi ke?" soal Saejin dengan penuh berhati-hati, takut sekiranya Hwanhee menengkingnya.

"Kau rasa? "

"Alo.. Hwanhee ni.. Saejinnie mintak maaf kalau Saejinnie buat salah dekat Hwanhee janganlah serius sangat nanti Saejinnie takut. " Saejin mengelipkan matanya membuat aegyonya.

"Kau ni memang nak makan penumbuk agaknya." kata Hwanhee masih dengan wajah seriusnya.

"Ok. Hish.. Kalau tak nak cakap apa-apa then, bye "

"Kau beranilah bangun." ugut Hwanhee membuatkan Saejin pout dan kaku di atas bangku itu.

"Aku minta maaf." ucap Hwanhee dengan perlahan.

"Apa? Saejinnie tak dengar." gurau Saejin dan mendapat jelingan tajam dari Hwanhee. "Ok Ok. Aku dengar. Tu pun nak marah. "

"Kau ni macam budak-budak betul. Aku cakap lagi sekali Aku Hwanhee minta maaf. Dengar dengan jelas tak kiddo?" soal Hwanhee dan Saejin hanya mengangguk dengan senyuman manisnya.

"Aku tak bermaksud pun nak tengking kau tadi. Aku memang suka kau dari dulu lagi tapi sejak kebelakangan ni aku jadi sedar yang aku tak ada harapan lagi-lagi bila Oh Sehun kesayangan kau ni ada. Aku rasa aku boleh kot move on dari kau and actually aku tak pasti apa yang ada kat diri budak-budak kau ni selain dari muka cantik kau. So start from now on aku hanyalah Oppa or bestfriend kau je." kata Hwanhee panjang lebar.

"Oppa? Kau sebenarnya sedar tak yang kau tu 2 tahun muda dari aku? Yang budak-budak kat sini actually kau bukan aku. " Saejin mendengus berpura-pura marah lalu memeluk tubuhnya.

"Ok. Mulai sekarang aku akan panggil noona setuju?"

"Andwae! Kau buat aku rasa tualah doh. Saejin is just fine. " rungut Saejin.

"Arrasseoyo Saejin noona." usik Hwanhee.

"You brat. Dahlah.. aku nak chiao pergi dinner or kau nak join?" soal Saejin dan berdiri untuk masuk kerumah.

"Aku nak tapi omma aku ada kat rumah hari ni. At least give your handsome dongsaeng a lovely hug noona."

Saejin menjulingkan matanya keatas dan memeluk tubuh lelaki itu. Lelaki yang dianggap seperti keluarganya sendiri walaupun mempunyai perangai yang sungguh menjengkelkan.

"I wish you a good luck with Sehun, Saejin noona. " ucap Hwanhee walaupun dia sendiri rasa terluka dia cuma tidak mahu memaksa Saejin menerimanya lagi .

"Stop with the noona now Hwanhee. " rungut Saejin.

"Ok ok.." Hwanhee meleraikan pelukannya dan menggosok rambut Saejin. "Kalau Sehun sentuh kau tanpa kebenaran kau lagi panggil Hwanhee oppa yang hensem ni. Biar aku belasah dia." pesan Hwanhee.

"Ok Hwanhee. Tch, tadi dongsaeng lepastu oppa pulak dahlah pergi berambus." halaunya dengan nada gurauan.

"Bye." Hwanhee melabaikan tangannya sebelum beredar ke rumahnya.

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Donde viven las historias. Descúbrelo ahora