EIGHTEEN

3.8K 299 15
                                    


Saejin mengeluh kebosanan sambil berguling-guling diatas katilnya memikirkan sesuatu untuk mengurangkan kebosanan itu. Majalah yang berada di tepi katilnya dicapai lalu membuat muka menyampahnya melihat gadis yang menjadi cover majalah itu.



"Yoon Hana, gadis tercantik di sekolahnya?!" Saejin membaca tajuk utama itu lalu menggeleng. "Aku lagi cantik dari si plastik ni." Majalah itu diselak sehingga sampai ke muka surat temu bual gadis itu.



"Seorang gadis yang tidak mementingkan rupa lelaki.. Tch, please.. you do take it seriously about their feature b*tch. Terutamanya Sehun.. " Hari pertama persekolahannya diingat kembali dimana Sehun dan Hana bercium di belakang kelas. Siapa sangka gadis itu adalah antara model remaja terkenal?



"Seorang gadis yang suci dan baik hati-- urgh! geli pulak aku nak baca! Majalah murahan macamni agaknya memang tak ada benda lain nak buat kot menipu je kerja." Bebelnya. 'Bangga pulak aku Appa punya syarikat keluarkan majalah yang terkenal.' suara jahatnya bermain dikepalanya.



"Kau baca apa?"


Disebabkan suara Sehun yang tiba-tiba muncul dibelakangnya membuatkan Saejin terkejut dan terus jatuh ke lantai dari atas katilnya yang boleh tahan tingginya. Mata Sehun terbeliak dan terus berlari ke arah Saejin yang sudah meniarap diatas lantai.


"Ouch!! sakitnya!!" Jerit Saejin.


"Yah! Gwaenchana?" soal Sehun sambil menghulurkan tangannya.



Saejin mendongak melihat tangan Sehun lalu menaikkan lagi wajahnya merenung wajah Sehun yang sentiasa membuatkan hatinya tidak tenang. Setelah agak lama merenung Sehun, Saejin berdehem dan menyambut huluran tangan Sehun. Sehun tertawa kecil lalu mengusap rambut Saejin.



"Pabo!" Kepala gadis itu dijentik.



"Salah kaulah! Kau ingat bilik aku ni ruang tamu ke? Lain kali ketuklah dulu!" Marah Saejin.



"Arasseo! mianhae gongjunim (Princess)." Sehun menunduk hormat mebuatkan Saejin memusingkan matanya.



"So Sehun wangjanim(Prince) boleh berambus sekarang.. Saejin gongju nak baca majalah. " Kata Saejin kembali merebahkan dirinya diatas katil.



"Majalah?" Sehun mengalihkan matanya ke arah majalah diatas katil Saejin "Hana?" Soal Sehun.



Saejin menelan air liurnya lalu menolak majalah itu ke bawah bantalnya. "Keluar Mr. Oh Sehun! Leave me alone!" ujar Saejin .



"Tak guna kau sorokkan majalah tu, aku dah tengok kat kedai buku pagi tadi." kata Sehun sambil melabuhkan punggungnya disebelah Saejin, mengabaikan arah gadis itu menyuruhnya keluar.



"So kau suka yang model cantik..opps.. ok dia cantik, tapi kurang cantik dari aku macam dia nak kat kau?" sinis Saejin.



"Erm.. Kau ingat dia sorang je model yang aku kenal? sstakat model je berlambaklah.. kau nak model apa? baju? kasut? Kereta sport? Bikini? "



"Byuntae." Bisik Saejin.



"Yelah orang hensem macam kau ni siapa tak suka? Dasar playboy!"


"Ermm.. Kau.. kau jeles eh?" usik Sehun.


"Hell no. " Saejin pout.



"Tapi.. dalam semua perempuan yang aku kenal tu sorang je yang aku ingat sampai sekarang.. " Keadaan yang tiba-tiba menjadi serius membuatkan Saejin melihat ke arah Sehun dan sedikit sebanyak hatinya rasa terganggu.



Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now