FOUR

4.1K 322 4
                                    

"Ingat lagi direction saya cakap tadi?" Saejin mengangguk sebagai jawapan dari soalan guru lelaki dihadapannya.

"Kelas tu special sikit. Awaklah perempuan pertama yang akan join kelas dorang. Apepun.. hati-hati. Sebahagian dari dorang tu agak... you know.. byuntae lagi-lagi dengan orang cantik macam awak ni. But, saya rasa awak tak perlu risau sangat kot.. saya dah warned dorang semalam." Kata Guru itu lagi.

"So what the point cikgu letak saya dalam kelas tu?" Soal Saejin perlahan.

"Apa?" Saejin dengan pantas menggelenggeleng. "Saya ingat awak cakap dengan saya tadi. Anyway pergilah dulu kenal-kenal dengan dorang since cikgu-cikgu ada meeting ni."

"Ne, seongsaengnim." Saejin memberi tunduk hormat dan berlalu ke kelas barunya mengikut arah yang diberitahu oleh guru itu tadi.

Dari jauh lagi Saejin sudah dapat mendengar bunyi bising dari kelas yang berada di hujung hallway dan terletak agak jauh dari kelas-kelas lain. 'Special sangat ke?'

Tangannya berhenti pada tombol pintu kelas itu tidak bergerak memandangkan rasa nervous menyerangnya secara tiba-tiba tetapi dia still dengan wajah poker facenya. Setelah agak lama dia memulas tombol itu dan semua masih begitu bising seperti tiada sesiapa yang menyedari kewujudannya.

Matanya bergerak ke sekeliling kelas itu dari 4 orang pelajar yang sedang menonoton bola menggunakan Ipad kepada 4 orang lagi sedang berborak menggunakan bahasa Cina yang dia sendiri pun tidak faham. Tiga orang selebihnya sedang mengelilingi satu kerusi dan menyapu gam diatasnya dan yang paling terakhir seorang lelaki berada di hujung kelas di bahagian belakang bersama seorang gadis diatas pehanya sambil berciuman. DISGUSTING. Eww.

"Chen pergi tengok cepat budak baru tu dah sampai ke belum!!" Suara nyaring seorang lelaki yang bermuka comel berkata iaitu salah seorang dari mereka yang sedang meletakkan gam diatas meja dan kerusi. Saejin hanya melihat mereka dengan aneh tanpa berkelip. 'Apa yang benda yang dilakukan oleh dorang sebenarnya?'

"Ok!" Lelaki yang bernama Chen itu berkata sebelum berlari ke pintu masih belum menyedari kehadiran Saejin sehinggalah lelaki itu tiba-tiba berhenti dan merenung ke arahnya dengan riak terkejut.

"Dah sampai ke belum Chen?!!!" Jerit seorang lagi yang lebih tinggi dari lelaki tadi. Apabila tiada balasan dari Chen terus mereka berdua menoleh ke pintu dan kaku bersama Chen merenung gadis cantik itu.'Lahhh? dah kenapa renung
aku macam tu?' soal hati Saejin.

"Kenapa beagle line tiba- tiba diam ni?" Soal salah seorang dari mereka yang sedang menonton bola stelah butang pause ditekan.

"Eh... Saejin?" Saejin melihat ke arah suara itu dan tersenyum.

"Oh.. Hai Suho and Kai!" Kata Saejin. Kai mengeluh disaat melihat gadis annoying itu disitu dan Suho berjalan ke arahnya. Manakala yang lain masih kaku melihatnya kecuali lealaki dan perempuan di belakang yang masih sibuk dengan kerja kotor mereka.

"Awak kelas ni?" Saejin mengangguk mendengar soalan dari Suho.

"Hyung kenal dia?" Soal lelaki bermata bulat yang berada di sebelah Kai .

"Oh kitorang just terserempak kat pagar tadi. Ni Saejin, Kim Saejin. " Jawab Suho sekali gus memperkenalkan gadis itu.

"Oh.. Hi Pretty.. I mean Saejin. Saya Luhan." Saejin tersenyum kekok.

Setelah mereka semua berkenalan kecuali lelaki dibelakang kelas itu Suho menyuruh Chanyeol dan Baekhyun menukar kerusi dan meja yang digamkan tadi bertujuan untuk mengenakannya. Sementara menunggu mereka membawa meja Saejin melihat ke arah lelaki dan perempuan dibelakang kelas itu. Lelaki itu nampak familiar baginya.

"Sorry kalau awak terpaksa tengok adengan 18 tahun ke atas tu. Dia memang macam tu." Kyungsoo berkata apabila tersedar akan renungan jijik yang diberikannya kepada adengan itu.

"Its ok. Kyungsoo right?" Teka Saejin. Kyungsoo mengangguk lalu tersenyum malu.

Saejin tersenyum sinis apabila idea jahat menerpa otaknya yang geliga. Mari kita kenakan dorang kat belakang tu Hehe... "Eh CIKGU!!" Saejin sengaja menguatkan suaranya.

Puukk!!!

"Ouchhh!!" Saejin mengtap bibirnya untuk menahan gelak apabila gadis yang berada di atas peha lelaki itu ditolak oleh lelaki itu sendiri sehingga jatuh ke lantai.

"Mana? Mana cikgu?" Kelam kabut Lelaki itu berdiri dan melihat sekeliling tanpa menghiraukan jeritan manja dari gadis yang berada diatas lantai sehingga matanya tertancap pada susuk tubuh kecil milik Saejin. Saejin menunduk belum perasan akan pandangan penuh amarah lelaki itu. 'Huh, padan muka! Kau ingat sekolah ni disko. Pergi mampuslah kau ade kaitan dengan aku ataupun tak.' Getus hatinya.

"Rilex Sehun takdepun. Budak baru ni main-main je. Hana kau pergi masuk kelas kau!" Saejin mengangkat wajahnya sebaik sahaja nama Sehun disebut oleh Kris dan secara tiba-tiba riak menyampah muncul di wajah flawlessnya.

"Kau?!" Sehun menyoal dengan wajah berkerutnya sebaik sahaja gadis bernama Hana itu keluar selepas dijerkah oleh Kris.

"Damn! Semua kenal dia ni. Macamni takdelah peluang aku nak tackle dia." Sampuk Tao secara tiba-tiba.

"Percayalah aku. Lepas kau tahu perangai dia confirm kau tarik balik kata-kata kau tu." Bisik Kai perlahan namun diendahkan oleh panda itu.

"Kau buat apa kat kelas aku ni ha? " Soal Sehun.

Saejin tidak menjawab malahan dia berjalan ke pintu kelas dan masuk semula selepas melihat sesuatu. "Well.. Aku tak nampak pulak ade nama kau kat pintu tu ." balas Saejin selamba.

"Kau pun kenal dia Sehun?" Tanya Luhan.

"Tak!! Just terserempak kat luar tadi lagipun siapa nak berkenalan dengan orang gila ni?" Ujar Sehun dan Kai hanya mengangguk bersetuju. Saejin rolled matanya lalu menjelirkan lidahnya kepada dua orang lelaki itu.

"Yes. Luhan . Siapa nak berkenalan dengan dia? Eww.. saya lagi sanggup cium tanah. Dengar nama dia pun rasa nak muntah. " Tambah Saejin tersenyum sinis kepada Sehun. Sehun mengetap bibirnya menahan marah.

"Tu dorang dah sampai. letak meja tu kat sebelah meja Lay balik. Awak duduk dengan Lay okay kan?" Soal Suho sebaik sahaja Baekhyun dan Chanyeol kembali bersama meja dan kerusi. Saejin mengangguk.

"Tengok tu .. dah berlagak macam big bos balik perempuan tu. " Bisik Kai kepada Sehun. Saejin menjeling ke arah mereka berdua . Disangkanya Kai baik tetapi sebaliknya pula. Well.. who cares?

Saejin meletakkan begnya diatas meja dan melabuhkan punggungnya diatas kerusi lalu mengeluh. 'Kenaplah dia sama kelas ngan aku? Kat rumah jumpa kat sekolah jumpa.. Isshh. Apalah nasib aku jumpa si Bala tu? Omma Appa pun satu.. kenapa tak belikan apartment untuk aku? Aisshhh !'
_____

TBC...

Sorry kalau still boring. Haha XD

Anyway enjoy :)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now