Side-story (1)

2.9K 223 12
                                    


Reminder- This is still Sehun's ff, still the same Baekhyun that have a crush on Saejin but this part is mainly about Baekhyun's life or Baekhyun's point of view. Don't read it if you don't want. I'm not forcing anyone to read it :)
_____________________

Senyuman petak yang sering muncul diwajahnya tidak tergaris diwajah comelnya pada malam itu. Melihat ramai orang dewasa yang berpakaian formal berbual tentang bisness membuatkan dia menyesal bersetuju mahu mengekori ibu bapanya. Untuk kanak-kanak berumur 8 tahun sepertinya, perkara sebegini memang dibencinya, tetapi akur disebabkan dia tidak mahu keseorang di rumah bersama maid.

Dari setengah jam yang lalu, dia hanya duduk termenung dan mencebik kerana kebosanan. Dari tempatnya dia dapat melihat sekumpulan kecil kanak - kanak berada di hujung dewan sedang bermain dengan gembira. Satu-satu diperhatikannya sehingga matanya tertancap kepada budak kecil perempuan  yang nampak sungguh tembam dan bercermin mata.

Dia hanya merenung gadis yang mungkin seumur dengannya itu dan tersentak apabila gadis itu juga memandangnya dan tersenyum sehingga menampakkan braces yang dipakainya. Dia menjulingkan matanya ke arah gadis itu sebelum berjalan pergi ke arah ibunya.

"Omma.. Baekkie nak pergi tandas." Baekhyun berkata kepada Mrs. Byun yang sedang berbual dengan seorang wanita cantik.

"Sayang.. I'm busy now. Can't you see?" Mrs Byun menyoal. Baekhyun mengerutkan dahinya tanda marah.

"Omo.. anak kau ke Hyunae? Cutenya." wanita cantik tadi menegur sebelum menunduk sedikit bagi menyamakan paras wajah mereka.

"Eo.. ni Byun BaekHyun. My lovely son." Mrs. Byun menjawab sambil menggosok lembut kepala anak lelakinya. Baekhyun menodongak memandang ommanya sebelum memandang wanita tadi kembali.

"Macam cepat je masa berlalu.. Masa sekolah dulu kaulah paling brutal tiba-tiba dah ada anak. Setahun tua je dari Hani, anak aku." Kata wanita itu.

"Kau ni Song Kahee! Stop remind me about that hillarious past!" Mrs. Byun tertawa.

"Omma.. Baekkie nak pergi tandaslah." Baekhyun merungut.

"Baekhyun nak pergi tandas ye? Tunggu kejap biar Aunty panggil anak aunty suruh tunjukkan jalan." Kata Mrs Song dan Baekhyun hanya mengangguk. 'Itu mesti Tuan rumah.' bisik hatinya.

"Hana! Where is Hani?" Mrs. Song menegur seorang gadis remaja yanf kebetulan berada di situ.

"Entah.. Biar Hana cari.. nanti dah jumpa adik, Hana bagitahu." kata remaja bernama Hana itu sebelum beredar.
_______

"Sinilah tandas."

Bilik yang berwallpaperkan Pink keseluruhannya itu dipandang kegelian sebelum memandang gadis berumur 7 tahun dihadapannya. Direnungnya gadis bercermin mata yang bertentangan mata dengannya tadi sebentar sebelum melangkah masuk.

Setelah dizipkan seluarnya dia kembali keluar dan melihat gadis kecil bernama Hani tadi berada di birai katil tersenyum ke arahnya. Baekhyun tidak membalas dan bergerak ke arah pintu untuk ke luar dari situ. Bahunya tersentak apabila tangannya dilingkar oleh gadis tembam itu.

"Oppa.. I like you." ucap gadis itu.

"Apeni?" Baekhyun merungut dan menarik tangannya dari Hani.

"Tapi Hani suka oppa.. Oppa tak suka Hani ke?" Hani mencebik.

"Tak." Jawab Baekhyun sepatah lalu berjalan keluar.

"But I like you!" Kata Hani dengan gembira dan memeluk kembali tangan Baekhyun yang sudah naik menyampah. Gadis ini seperti parasit.

"Omo.. kyeopta. Hani and Baekhyun going to make a great couple." Suara Mr Byun membuatkan Baekhyun menjulingkan matanya ke atas. 'Seriously appa?' bisik hatinya. Sementara dia mula tidak memyukai Hani, appanya pula ship mereka?

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now