FORTY-FOUR

2.9K 227 22
                                    

Sejak dari tadi Saejin hanya mendiamkan diri dan membuang pandangan ke luar tingkap. Sehun semakin risau walaupun dia ingin bertanya tetapi dia tahu Saejin memerlukan masa untuk dirinya sebentar. Apa yang dikatakan oleh Baekhyun sehingga Saejin menjadi begini.

Tangan Saejin diraih dengan tangan sebelah lagi di stereng kereta. Saejin dikerling dan mata mereka bertemu sebentar sebelum Sehun memandang ke jalan raya semula. Dirasakannya jari-jemari Saejin bergerak-gerak membuatkan jari mereka saling memaut(?) antara satu sama lain. Bibirnya mengukirkan senyuman dan memperketatkan lagi pautan tangan mereka.

"Nak cerita apa-apa kat aku tak?" Sehun menyoal.

"Kalau aku bagitahu maybe kau marah dekat Baekhyun nanti."

" Aku janji aku tak marah. Cerita cepat. Aku tak nak benda tu jadi beban kat kau."

Saejin tersenyum. Inilah salah satu benda yang tiada pada Baekhyun tetapi ada pada Sehun iaitu; Rasa tenang setiap kali dia bersama dengan lelaki yang bergelar tunangnya dan akan menjadi suaminya beberapa minggu lagi. Nafas berat dilepaskan.

"Baekhyun confess dekat aku.. "

Saejin mengetap bibirnya kerana disangkanya Sehun akan menunjukkan reaksi yang tidak berapa bagus tetapi sangkaannya meleset, Sehun hanya menunjukkan wajah tenangnya dan langsung tidak ada tanda-tanda Sehun akan marah. Wah.. My Sehun dah matang.

"Aku dah agak dah." ujar Sehun.

"Eh? mana kau tahu?" Saejin menyoal.

"It's too obvious you dummy. Sebab dia cakap dia nak rampas kau dari aku so that's why aku tak suka bila kau dekat dengan dia."

"Kalau putera mahkota nak kat aku pun aku akan pilih kau. "

Sehun tertawa kecil. "Kalau Raja?"

"Kalau yang tu.. biar aku fikir dulu." Gurauan Saejin membuatkan Sehun mencebik.

"Kau kejam.. Kenapa kau ni Tunang aku?"

"Because Oh Sehun love Kim Saejin!" Dengan cerianya Saejin bersorak membuatkan Sehun tertawa.

" Gosh.. So cute." Rambut gadis itu yang terikat kemas digosok membuatkan Saejin menrungut tentang gaya rambutnya yang rosak.

" Wait.. aku rasa kita ni dah tersimpang dari topik asal. Aku nak kau teruskan.. lepaskan segala rasa yang tersimpan dalam hati kau. Kalau tak puas hati lagi pukul je aku."

"Pabo. " Saejin tertawa. "Aku just rasa bersalah dekat Hani, that's all. Aku ingatkan dorang serious tak kenal satu sama lain so aku biarkan Baekhyun layan aku dengan baik. " Keluhan dilepaskan.

"Tapi.. Sehunnie pun jeles jugak."

"Tapi Sehunnie lagi special dari Baekhyun. So lupakan perasaan buang masa tu ok?"

"Arasseo.. yeobo.. "
_____

"Hwanhee. "

Hwanhee yang sedang membaca majalah terus berhenti dan menoleh melihat Saejin yang berada di situ. Bibirnya mengukirkan senyuman sebelum menolak majalah itu ketepi dan duduk di birai katil. Saejin mendekati Hwanhee lalu melabuhkan punggungnya disebelah lelaki muda itu.

"Apahal?" Hwanhee menyoal.

"Hani.. Hani tunang Baekhyun. " Dengan cepat Saejin berkata kerana dia tidak mahu Hwanhee sakit hati.

"Aku tahu."

"Mana k--"

"Hani bagitahu dia ada tunang tapi tak bagitahu siapa and dah jelas sangat dah Lelaki tu Baekhyun dari cara dorang berinteraksi.. Aku x suka dia punlah. Aku suka kau je." Wink dihantarnya kepada Saejin.

"Ish.. orang serious ni dia buat main-main pulak. By the way, kau tahukan aku sayang kau. Ramai lagi perempuan lain kat luar tu. Kau hensem siapa tak nak?"

"Kaulah tak nak aku."

"Aku nak kau sebagai adik aku je. "

"Hurm.. tu memang tempat aku dah punkan? Adik kau, kawan Hani . Lagipun aku tak nak gaduh dengan Sehun Hyung. Dia dah cukup baik dah. Aku tahu dia akan jaga kau sebaik mungkin. "

"Aigoo.. our namdongsaeng dah matang.. " Air mata palsu dilap membuatkan Hwanhee tertwa dan menunjal dahi Saejin dengan perlahan.

"Kau dah nak kahwin pun dua minggu lagi. Sekejap je dua tahun berlalu.. Masa first time aku kenal kau aku rasa macam nak beku je kat situ.. Cold sangat tapi sekarang tiba-tiba nak jadi isteri orang dah. Congrats nuna."

"Yeah.. Macam tak sangka je. Tapi still.. jangan panggil aku nuna stupid. Berapa kali nak cakap? perkataan tu buat aku rasa tua bila dekat dengan kau." Saejin pout.

"Eleh.. kau tu memang dah tua pun. Bajet-bajet muda je."

"Aku sekeh kau.. kau tahulah." Saejin mengugut tetapi Hwanhee membalasnya dengan ejekan.
_______

'Mianhaeyo eonnie.' - Hani

Berkali-kali mesej itu dibaca. Bukankah dia yang sepatutnya meminta maaf? Hani langsung tidak bersalah dalam hal ini. Yang salah adalah Baekhyun dan dirinya sendiri. Hani hanyalah mangsa keadaan. Mengapa hatinya terasa sesak begini sekali memikirkan hal ini?

"Saejin-ah. Nah air. Sudah-sudahlah baca mesej tu. Dah setengah jam kau tenung henset tu. Balaslah. Nanti Hani ingat kau marah dia pulak." Ujar Sehun yang kebetulan juga berada di dapur pada pagi itu.

"Tapi aku malulah Sehun. Kalau aku ada kat tempat dia aku takkan mintak maaf sebab dia layak nak marah aku. Aku yang buat peluang dia untuk bersama Baekhyun hampir hancur. " Handphone diletakkan diatas meja dan meraup wajahnya.

Sehun menggeleng perlahan dan mengusap lembut rambut Saejin. "Kalau Hani tak marah kau that's mean dia ada sebab dia tersendiri. Maybe dia ada simpan rasa tak puas hati kat kau, benci kat kau sebab Baekhyun sebelum ni even dia tahu kau tak tahu hubungan dorang. Dia pun rasa bersalah."

"Lelaki macam kau ni memang one in a million kan? " Saejin memuji dan terus memeluk erat tubuh Sehun.

"Man should be ready to comfort their love one Saejin and dalam kes aku.. My love one is you."

"Gomawo Sehun-ah. Gomawo." Pipi Sehun dicium lembut dan mengerarkan pelukkan.
_____
TBC~

First of all saya minta maaf sebab lambat dan update part yang agak membosankan. Mianhaeyo.

Ok bye.. going to get ready for exoluxion arghh!! Excited plak nak tengok Sehun haha XD

Thankyou ❤❤😚

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now