Epilogue (Part.1)

1.7K 136 33
                                    


#Fluff and sweet as candy.. Huhu ^^

Saejin mengerling ke arah jam dan mengeluh melihat jari jam sudah berada di angka 12. Makanan malam yang sudah sejuk diatas meja makan dipandang dan mengeluh sekali lagi. Lilin yang sudah cair separuh dipadamkan dan berdiri menuju ke bilik tidur. Hasratnya ingin suprisekan Sehun dengan berita gembira yang baru dapat diketahuinya pagi tadi dibatalkan.

Badannya yang terasa lesu dibaringkan ke atas katil dan menutup matanya sebelum mengusap lembut perutnya kempisnya. Sejak kebelakangan iniSehun terlalu sibuk dengan kerjanya sebagai CEO dan waktu mereka untuk bersama pun makin kurang. Selalunya Sehun akan beredar ke kerja sebelum dia terjaga dan pulang selepas Saejin tidur.

Isteri mana yang tidak mahu suaminya berada disisinya 24 jam bukan? Kadang kala rasa rindu tidak dapat dikawalnya tetapi Saejin hanya menahan rasa mahu ke pejabat Sehun, tidak mahu lelaki itu terganggu dengan kehadirannya. Tetapi malam ini dia tekad mahu menunggu Sehun. Dia mahu beritahu Sehun tentang berita gembiranya. Jika melalui mesej mahupun telefon iainya tidak akan menjadi spesial lagi.

"Sehun.. Cepatlah balik.." ujarnya.

____

Sehun mengetuk-ngetuk bahunya yang lenguh. Kasutnya dibuka dan diletakkan di rak kasut sebelum berjalan ke ruang tamu, meletakkan suitcase dan blazernya diatas sofa. Langkahnya dibuka ke dapur untuk mendapatkan air sejuk, membasahkan tekaknya yang kering dan pada masa itulah matanya tertancap pada meja makan.

Rasa bersalah menyelebungi dirinya dan dengan pantas Sehun berlari ke tangga melupakan air yang diingininya. Saejin adalah perkara terpenting diotaknya pada masa ini. Sehun pasti isterinya menunggu keplulangnnya dan Sehun pula terlalu sibuk menenggelamkan dirinya dengan kerja.

Pintu bilik dibuka dan senyuman menghiasi biliknya melihat Saejin yang sudah tertidur diatas sofa yang disediakan didalam bilik itu dengan tv yang masih terbuka. Isterinya dirapati sebelum menunduk dan mencium dahi Saejin sebelum mendukung gadis itu menuju ke katil.

"Dah balik?" suara Saejin membuatkan Sehun menuduk memandang Saejin didalam dakapannya.

"Erm.. Kenapa kau tidur kat situ? Nanti sakit badan macammana?" Sehun menyoal dan mendudukan Saejin diatas katil dan mengambil tempat disebelah isterinya.

"Aku tunggu kau... Aku ada something nak bagitahu.." jawab Saejin dan senyuman manis yang diberikan kepada Sehun membuatkan Sehun juga tersenyum.

"Baboya.. Kan aku pernah cakap.. Jangan tunggu aku. Aku minta maaf ok kalau aku selalu sibuk.Aku janji bila project kali ni siap aku bawak kau pergi perg mana pun kau nak.. Ok? Kita berdua je kali ni.." kepala Saejin diusap perlahan. Teringat kembali bagaimana honeymoon mereka diganggu rakan-rakan mereka 2 bulan yang lalu.

"So sweet. Haha.. Tapi aku tak rasa kita boleh pergi berdua je kali ni.." Saejin mencebik dan tersenyum kecil menanti Sehun menanangkap maksud disebalik kata-katanya.

Dahi Sehun berkerut. "Kenapa? Kau nak ajak siapa? Kau tak teringin ke nak berdua dengan aku je kat oversea?" wajah Sehun seakan-akan disappoint dengan Saejin.

Saejin tertawa kecil. "Well.. Aku tak bolehkan keluarkan baby kita dari perut aku sekarang semata-mata nak berduaan dengan kau.."

Dahi Sehun bertambah kerutanya sebelum memandang wajah Saejin dengan matanya yang sedikit meluas kemudian memndang perut gadis itu dan tersenyum lebar sebelum menarik Saejin kedalam pelukannya. "Oh my god!! Saejin, thank you baby.. you don't know how happy I am now!!"

Saejin tersenyum dan membalas pelukkan Sehun. "I know Oh Sehun and.. I love you.."

"I love you too." Pelukkan dileraikan dan mengucup bibir isterinya.

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now